Rare velletjes op geslachtsdeel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:35

myk_en_shant schreef:
De pielemans van je paard wassen, is al weer achterhaald en er is bewezen in een onderzoek, dat het schadelijker is dan men dacht.
Net zoals bij de vrouw, zit in de koker een bepaalde zuurtegraad, deze zorgt ervoor dat de geslachtdeel vrij van ontstekingen blijft en minder vatbaar voor schimmel en bacteriën.
Zodra deze zuurtegraad verstoord raakt, dan krijg je juist schimmelinfecties etc.

Weer ontopic, denk dat de boel idd flink ontstoken is, dus da bellen is de beste optie.
Schacht hij nu wel goed uit met het plassen.
Voelt de het ook warm aan.

Als je alleen met water wast verstoor je volgens mij de zuurtegraad niet. Dat gebeurt wel als je zeep etc. zou gaan gebruiken.Zowel bij paard als bij mens.

Rosaah

Re: Rare velletjes op geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:40

Het lijkt mij ook niet dat water de zuurtegraat verstoord hoor. In het wild lopen de paarden toch ook gewoon door het water heen. Ik zou het proberen schoon te maken en als het resultaat het zelfde blijft even de dierenarts bellen. Maar ik vind het wel plotseling, want twee weken geleden toen ik er was (was het van de buitenkan iig) nog helemaal schoon...

mel96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:43

Met water wassen kan nooit kwaad, want water is een neutrale stof.
zolang je maar geen zeep of iets anders gebruikt zal het de zuurgraad niet verstoren.

wel zal ik even met DA bellen om te overleggen of er nog iets anders gedaan moet worden dan alleen wassen. misschien is het namelijk wel een ontsteking (en heeft het evt. antibiotica nodig).
dat is moeilijk te beoordelen vanaf een foto en alleen de DA kan dat het beste beoordelen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:58

Oei ziet er niet goed uit, lijkt wel onstoken?

Met water wassen zoals hier boven staat kan inderdaad geen kwaad.

En inderdaad even da raad plegen?

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:00

Wassen of als het echt is 'aangekoekt' kun je het eerst met olie (olijfolie oid) insmeren zodat het vast losweekt. (tip van mijn dierenarts, mn paard heeft er ook snel last van en vind het niet fijn als ik hem was, dus spray er regelmatig wat olijfolie op en blijft nu vanzelf schoon)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:22

Heb je er al iets aan gedaan ondertussen?
Het is nu zo'n 5 dagen geleden dat dit topic aangemaakt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:19

anjali schreef:
myk_en_shant schreef:
De pielemans van je paard wassen, is al weer achterhaald en er is bewezen in een onderzoek, dat het schadelijker is dan men dacht.
Net zoals bij de vrouw, zit in de koker een bepaalde zuurtegraad, deze zorgt ervoor dat de geslachtdeel vrij van ontstekingen blijft en minder vatbaar voor schimmel en bacteriën.
Zodra deze zuurtegraad verstoord raakt, dan krijg je juist schimmelinfecties etc.

Weer ontopic, denk dat de boel idd flink ontstoken is, dus da bellen is de beste optie.
Schacht hij nu wel goed uit met het plassen.
Voelt de het ook warm aan.

Als je alleen met water wast verstoor je volgens mij de zuurtegraad niet. Dat gebeurt wel als je zeep etc. zou gaan gebruiken.Zowel bij paard als bij mens.

Uit onderzoek blijkt: Beter ook niet wassen met water. http://www.pferderevue.at/?id=2500%2C5428685

Gewoon de natuur z'n gang laten gaan dus.

Maar in het geval van TS zou ik er toch even een veearts naar laten kijken, want dat ziet er wel heel afwijkend uit. Hoop dat dat intussen gebeurd is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:02

Safina: natuur zijn gang laten gaan is niet meer aan de orde in de wijze waarop wij paarden houden! Er bestaan geen ruinen in de natuur en hengsten hebben geen zo'n toestanden aan hun penis aangezien de penis reinigt tijdens het dekken.

Dus natuur heeft hier totaal geen inmenging meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 05:19

Little_Gift schreef:
Safina: natuur zijn gang laten gaan is niet meer aan de orde in de wijze waarop wij paarden houden! Er bestaan geen ruinen in de natuur en hengsten hebben geen zo'n toestanden aan hun penis aangezien de penis reinigt tijdens het dekken.

Dus natuur heeft hier totaal geen inmenging meer in.

Heb je het onderzoek gelezen? Want dat wijst toch echt anders uit.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 06:32

Ik heb van mijn ruin ook altijd zn pielemans schoon gehouden en die heeft nog nooit een kokerontsteking gehad.

Die van mij lag regelmatig uitgeschacht op stal dus daar kwam zelfs stro uit :') smeerpijp was t.

Maaaar.. die heeft er nooit uitgezien zoals die van TS.

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:08

Mijn paard heeft het ook ooit gehad. Heel vervelend :j