tamary schreef:Stokmaat heeft weinig relatie tot uitbreekdrang, fjorden en andere vreetzak rassen kunnen er ook wat van, om het maar niet te hebben over sommige dieren met veel springtalent. Goede klap stroom en draden met hogere breekkracht helpen wel een stuk.
Staat er op speciaal voor haar zit er een klok op die ook gelijk ook een stuk duurder was.
Ze wipt er gewoon onder door draden hangen slap en madam of is of bij de hengst of met dr waffel en dik gras.
Je hebt weinig ervaring met shetten of wel ??
tamary schreef:Hengstig spuiten lijkt mij inderdaad een goede optie. Dan zou fysiek gedrag en eisprong weer samen moeten gaan lopen. Al is het advies meestal om dat vast te leggen door er zsm een veulen uit te fokken en dat is begrijpelijk niet gewenst.
Dit was volgens de dierenarts geen optie bij haar waarom dat toen geen optie was ben ik vergeten gezien we ruim een uur bezig zijn geweest opties ed door te spreken en mijn geheugen is niet was het was helaas.
En een veulen er in stoppen begin ik al helemaal niet aan als ze al drachtig wil worden.
Als je mijn berichten gelezen had had je dit geweten.
tamary schreef:Sterilisatie merrie is van wat ik weet kostbaar en zelden toegepast omdat het een behoorlijk riskante buikoperatie is. Vraag is dus ook nog hoeveel ervaring de DA er in heeft ivm bijkomende risico's.
Nogmaals en dit is de laatste keer dat ik het zeg ik zoek ervaringen hierin.
Ik snap ook wel dat dit risicovol is dat kan iedereen wel snappen.
Waarom denk je dat ik überhaupt dit topic heb geopend ?