Prijs hoefijzers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Prijs hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:26

Ik betaal 90 euro voor warm beslag en speciale ijzers.

Voordelen:
-In mijn geval had mijn paard een slechte hoefstand, die ze eerst geprobeerd hadden om te bekappen, maar omdat mij paard gewoon was van slecht te lopen, liep hij meteen de hoeven weer slecht af, dus hielp het niets. Ijzers eronder en nu is het beter. Door de slechte hoefstand heeft hij artrose in zijn achterbeen, met het aangepaste ijzer heeft hij hier nu ook minder last van.

Nadeel:
Paard schuift inderdaad makkelijker over de asfalt.
het doet meer pijn als hij op voet gaat staan :+

Indien je het niet nodig hebt, en je paard heeft goede hoeven zou ik het niet doen. Maar als je dierenarts/hoefsmid het aanraadt, zou ik het toch proberen, mijn paard is er echt goed met geholpen met ijzertjes eronder

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:53

Amiigo schreef:
Nou wat een onzin cowgirl.. sws als mijn paard een ijzer eronderuit slaat kom mijn smid meestal dezelfde dag of de dag erna om die kosteloos eronder te slaan.

Idd ik heb nog nooit hoeven te betalen voor een losgeraakt ijzer. Meestal komt de smid dezelfde dag nog en anders de dag daarna ondanks dat hij het rete druk heeft. Die van mij raken meestal los als ik op 7 a 8 weken zit, tijd voor nieuwe dus.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:00

Ik betaal 50 euro voor bekappen en voor beslaan, bij mijn oude smid was dit 65 euro. Schroefgaten krijg ik er gratis bij.
Eerst stond mijn paard zonder ijzers maar als er gevoerd wordt gaat hij schrapen waardoor een hoef heel snel scheef afsleet. Met ijzers is dit nu verholpen!

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:18

Hier betaal ik 70 euro voor bekappen en enkel voor beslaan, is wel voor pony's. Achter is gelukkig bij hun niet nodig.
Als er al een ijzer loslaat, één keer gehad de laatste jaren, komt hij het kosteloos vastzetten.
Elke 7 weken nieuwe ijzers. s'Winters haal ik ze eraf ivm de veiligheid en gaan we toch niet veel weg. Ook is mijn hoefsmid voorstander om hoeven zeker 4 maanden in het jaar ijzerloos te laten, mits mogelijk.

Voordelen: Pony's lopen in tweespan voor 90 % op asfalt, zouden anders veel te hard slijten.
Met ijzers kunnen we toch veel met ze op pad zonder problemen.
Nadelen: Inderdaad glijden bij bv nat wegdek of veel natte bladeren of uitgereden klei uit de weilanden.
Als je ze achter ook beslaat, het beschadigen van elkaar bij trappen.