Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Charmaine schreef:Maar voorkomt wel een 'nare' ervaring. Zit inderdaad nog wel stukje opvoeding bij, maar als de smid niet meer geassocieerd wordt met stress/angst, werkt dat toch ook mee?
Jester_ schreef:Kijk wel uit met hoeveel je geeft. Ik geef mijne altijd een hele spuit (3ml ) voor het scheren maar dan is die wel echt koekkoek hoor. dan kan die geen pootje geven. Nu is dat ook per paard verschillend natuurlijk..
Zelf heb ik Confidence EQ geprobeerd, de eerste keer dacht ik dat het geweldig werkte, maar de 2e keer bleek dat de 1e keer toch toeval was
Maar misschien werkt het voor jouw paard wel 
En die bereidt is om alles heel rustig aan en stapje voor stapje te doen. Ik heb die gelukkig gevonden, maar het is niet evident om iemand die te vinden die anderhalf uur wil uittrekken voor 2 hoefjes en dan tevreden is en zegt "die andere doen we wel een andere keer"
Maar die kalmte heeft die van mij wel nodig, mensen die zeggen "joh, hij moet zich niet aanstellen, we doen dat gewoon even en hij merkt wel dat er niks gebeurd" .. tja .. die hebben het geweten zullen we maar zeggen.

). Een tipje
En dan gewoon paard borstelen, hoeven uitkrabben, nog borstelen, nog eens voetje vragen, 1 haal met de borstel, belonen, verder borstelen, klaar 

Laibadji schreef:Ik had vroeger ook een heel druk paard met heel veel adrenaline en bij sedatie van de DA kwam er door maar bij domosedan werd ze gewoon rustig maar bleef alert.
Soms heeft verdoving een averechts effect maar als je niet probeert weet je het ook niet.
cissie schreef:Sky_Britt dank voor je technische uitleg. Maakt het begrijpelijk. Top!
Dobbelicious gelderland zitten we in de nabijheid van Arnhem.
Bedankt voor het delen van je ervaring met domosedan.
Wat extra steun kan ik wel bieden en een paddock om bij te komen.
Heb geen box helaas.....
Heb net m'n instructrice gesproken voor advies. Daar werd ik niet zo vrolijk van...zij vermoed dat mijn paard door de domosedan heen gaat komen...ze maakt zo ontzettend veel adrenaline aan.
Hmm...dan loop je dus het risico op overdosering en ik heb geen idee of dat wenselijk is? Lijkt me niet....of vragen aan de da of hij tussentijds bij kan spuiten? Indien nodig....
Ook de bach rescue nog voorgesteld maar dit gaat hem volgens haar niet worden...deze druppels zijn kansloos bij jou paard.
Omdat de hoeven achteruit gaan, bel ik volgende week de da en hs..het zal toch moeten.

Wens je veel succes ermee en nog een tip voor als ze eens gedaan zijn: veel wandelen op het harde, dat geeft je wat meer extra tijd tussenin