zomermok van teken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:14

Da's goed vol te houden hoor :-) en zelfs minder werk dan andere zalfjes. Ik heb het indertijd vier maand moeten doen bij overbelasting door ataxie. Bij de mijne moest het er elke dag volledig af en nieuwe erop maar als het ter bescherming is kun je het wel iets langer laten zitten en het eraf borstelen ipv spoelen.
En idd gewoon supplement geven om het immuunsysteem te versterken.

Qua tekenbestrijding werkt absorbine hier heel goed (zwarte fles) maar da's nogal sterk spul dus ik zou het niet gebruiken op een geïrriteerde huid.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:14

Ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet.

Sudocrem(en andere zinkzalven) drogen de huid uit, als je al droge korstjes/wondjes hebt, heeft sudocrem geen enkel nut

Karin

Re: zomermok van teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:27

Bij mijn paard helpt het uitstekend, maar dat zal dan wel weer de uitzondering op de regel zijn. ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:45

maximuss schreef:
Da's goed vol te houden hoor :-) en zelfs minder werk dan andere zalfjes. Ik heb het indertijd vier maand moeten doen bij overbelasting door ataxie. Bij de mijne moest het er elke dag volledig af en nieuwe erop maar als het ter bescherming is kun je het wel iets langer laten zitten en het eraf borstelen ipv spoelen.
En idd gewoon supplement geven om het immuunsysteem te versterken.

Qua tekenbestrijding werkt absorbine hier heel goed (zwarte fles) maar da's nogal sterk spul dus ik zou het niet gebruiken op een geïrriteerde huid.

Ik ben zelf niet dagelijks op stal, moet het dan de staleigenaresse vragen, vind dat nogal een belasting.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:45

mystery1980 schreef:
voor degene die frontline voor honden aanraden, is dit niet schadelijk voor je paard?
(paard likt en krabt ook nog aan de benen dus krijgt het binnen)

Mijn paard ook, ik zorg dat ze er niet aan kan komen als ik het er net opgespoten heb. Ik borstel het dan uit totdat het droog is :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:51

ik zal straks eens proberen een foto te plaatsen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:47

mystery1980 schreef:
voor degene die frontline voor honden aanraden, is dit niet schadelijk voor je paard?
(paard likt en krabt ook nog aan de benen dus krijgt het binnen)

Dan zou het toch ook schadelijk zijn voor de hond en kat. Die likken zich volgens mij nog vaker dan een paard normaal gesproken.

Yanaa

Re: zomermok van teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:01

Die van mij heeft chronische mok, ook jaren lang van alles geprobeerd en niets werkte. Winter van 2014 echt top punt in haar mok uitbraken gehad en ben dit gaan behandelen met zeezout!
Zeezout oplossen in gekookt water, af laten koelen, 1x per dag met spons op de mok deppen, daarna goed afdrogen met schone handdoeken.
Plekken van 10cm groot binnen 2 weken verdwenen!

Gebruik dit telkens als ze weer een keer een plekje krijgt en het is dan zo weer weg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:53

Voor mokachtige plekken en huidallergie heb ik na van alles geprobeerd te hebben hele goede ervaringen met veteicyn sprayen op deze plekken een paar keer per dag, en als het dan bijna over is goed smeren met zinkolie.