Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marjo89 schreef:Zonde. Elk paard kan zonder. Beetje erin verdiepen doet wonderen. Ook dierenartsen weten niet alles is mijn ervaring.
aeolusnr1 schreef:tjaaaa hier is de discussie weer van voor en tegenstanders van ijzers, naar mijn mening kan een ijzer soms wel degelijk de oplossing bieden.
Het is leuk als het zonder kan, maar aan normaal correct beslag is zeker niets verkeerd.
Er blijken hier op "bokt" veel te veel mensen rond te lopen die slechts open staan voor één visie en dat is nooit goed.
Jetta schreef:Elk paard kan wel degelijk zonder ijzers. DA geeft liever adviezen die aan de baas tegemoet komen, want die moet en zal.snel.weer op het paard zitten
Jetta schreef:Elk paard kan wel degelijk zonder ijzers. De mensen hebben alleen het geduld niet om het paard de kans te geven en de voeten te laten herstellen. Want de meeste mensen houden meer van zichzelf dan van hun paard. .
Jadybabe schreef:Heb gedurende ruim 40 jaar nog nooit ijzers onder een paardenvoet gehad. Op twee jaar na en dat was op een stal waar ieder paard op ijzers stond, ging mee met de massa. Ik ben niet voor en niet tegen maar wat niet nodig is , is niet nodig. Verbaas me wel dat een paard het enige zoogdier ter wereld is dat "geholpen" moet worden met voetbescherming. Mijn man gebruikt een stappenteller, loopt 11.000 stappen, onze toypoedel dus 44.000. Heeft geen schoentjes nodig. B.t.w. Hoeven ook geen nageltjes geknipt te worden.
Marjo89 schreef:Zonde. Elk paard kan zonder. Beetje erin verdiepen doet wonderen. Ook dierenartsen weten niet alles is mijn ervaring.
Little_Gift schreef:Als de toypoedel met je man meeloopt terwijl je man 11000 stappen loopt, dan loopt je hond ook écht maar 11000 stappen eveneens hoor!
11000 per pootje maakt nog geen 44000 in totaal hé!
(Overigens volledig off topic)
Jadybabe schreef:Verbaas me wel dat een paard het enige zoogdier ter wereld is dat "geholpen" moet worden met voetbescherming. Mijn man gebruikt een stappenteller, loopt 11.000 stappen, onze toypoedel dus 44.000. Heeft geen schoentjes nodig. B.t.w. Hoeven ook geen nageltjes geknipt te worden.