Schraal paard versus dik paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:55

REYNIR schreef:
Reynir is altijd iets aan de mollige kant. Maar verder goed gezond en hij kan evengoed heel hard hollen, zoals jullie wel weten.
Ik vind jou paard er eerlijk gezegd niet zo gezond uitzien. Hij kijkt ook wat dof uit zijn ogen en lijkt erg arm gespierd.... En ik vind hem wel degelijk te schraal. Zijn nek is ook zo dun, vergeleken met hoe ik hem een paar jaar geleden heb gezien. Ik vind hem eerlijk gezegd behoorlijk achteruit gegaan, hij kijkt ook "gesloten" . Snap je wat ik bedoel?
Lastig dat je niet weet hoe dat komt

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld. Tyr is een heel sensibel paard en sinds we de paarden aan huis hebben is er nogal wat wisseling geweest qua groep. Nu sinds september staan ze met zijn drieën en dat is prima. Tyr is altijd al een lastig paard geweest om op gewicht te houden, dit was al toen hij nog bij Josien stond.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:56

Het paard van TS vind 'k ook niet mager, wél arm bespierd. Kijk maar naar de bovenlijn, billen en schoft.

Mijn oudje is ook zo, maar goed die is al 25 jaar en heeft een zwaar leven als manegepaard achter de rug.

Evt een bloedonderzoek TS, om te kijken of hij geen essentiële stoffen in z'n voeding mist?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 15:00

Nies_ schreef:
Ik vind hem er vooral oud en onbespierd uit zien, niet mager.

Hij is van 1998 dus wordt dit jaar 18. En hij heeft de afgelopen maand op rust gestaan omdat hij niet helemaal zuiver liep.

Zo zag hij er 5 jaar geleden uit.
Afbeelding

REYNIR

Re: Schraal paard versus dik paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:29

Op deze foto kijkt hij wakkerder uit zijn ogen en vind ik hem beter in zijn bespieding zitten. Misschien toch een bloedtestje? Of hem eens laten doormeten?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:41

vilheide schreef:
REYNIR schreef:
Reynir is altijd iets aan de mollige kant. Maar verder goed gezond en hij kan evengoed heel hard hollen, zoals jullie wel weten.
Ik vind jou paard er eerlijk gezegd niet zo gezond uitzien. Hij kijkt ook wat dof uit zijn ogen en lijkt erg arm gespierd.... En ik vind hem wel degelijk te schraal. Zijn nek is ook zo dun, vergeleken met hoe ik hem een paar jaar geleden heb gezien. Ik vind hem eerlijk gezegd behoorlijk achteruit gegaan, hij kijkt ook "gesloten" . Snap je wat ik bedoel?
Lastig dat je niet weet hoe dat komt

Maar ik vind het dus niet fout gaan bij het gewicht, maar vooral de spieren. Paard heeft nauwelijks spier, dus ik hoop ook niet dat iemand hier op gaat zitten.

Minds we de paarden aan huis hebben is er nogal wat wisseling geweest qua groep. Nu sinds september staan ze met zijn drieën en dat is prima. Tyr is altijd al een lastig paard geweest om op gewicht te houden, dit was al toen hij nog bij Josien stond.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 16:18

vilheide schreef:
Even wat foto's van mijn eigen paard, die al zolang als ik hem ken nooit dik is geweest en ook niet dik te krijgen is.
En zeker na de winter valt hij behoorlijk terug. Maar als ik dan deze foto's bekijk dan kan ik heel duidelijk zien dat hij in een maand tijd al wat voller geworden is.

Eind maart, volop aan het verharen:
[ [url=m/RTBBr2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week:
[ [url=m/6kqHr6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag:
[ [url=m/fMOH1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels zijn we alweer een maand verder en krijgen onze paarden ander hooi waar ze het zichtbaar beter op doen. Sinds een week of 2 krijgen ze dagelijks een strookje gras. Helaas heb ik maar een kleine wei en kan ik niet meer gras geven dan ik nu doe. Vandaag maar weer eens wat foto's van Tyr genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding