Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superpony schreef:Wij hebben echt alles geprobeerd. Ook in combinatie met veel beweging, maar niks hielp toen ze op kuil stonden.
Als hooi een probleem is vanwege hoesten. Kun je niet hooi natmaken? Ik snap echt dat het een probleem is.
Maar bij ons zag je meteen verschil. Stel je geeft nu natgemaakt hooi en je ziet verschil, weet je wel dat iets helpt.
Onze merrie had altijd vieze billen en was kribbig op haar buik. Bij aankomst gewassen en nooit meer vieze billen gehad.
De oude ruin had echt een dikke buik. Nu zie je heel mooi de buiklijn terug. Hij had vroeger een hele sterke getrainde rug en dat scheelt ook. Vanwege de bodem hadden we niet veel meer serieus gereden en dan krijg je ook een hangbuik.
De jonge ruin stond onder de bulten en had maagproblemen. Die ziet er nu super uit.
Wij hebben echt alles gekocht, maar nooit voldoende resultaat. Je gooit er een pot in van 100 euro, maar daar tegenover nog steeds die kuil. ( of in andere gevallen granen etc ) Een paar baaltjes goed hooi is goedkoper. Overigens is ons hooi niet heel erg stoffig en hebbenw e een goed adres.
Ze krijgen nu ook stro bij. Als ik kijk, doen ze langer met hun eten en krijgen zodoende ook minder. Van kuil moet je meer voeren, maar daarmee krijg je vaak gelijk andere problemen.
Hooi doen ze langer mee.
Mijn ruin liep op kuil ook altijd super gevoelig op zijn voeten en dat is nu compleet over.
Euforie schreef:Ik weet niet of het nog bestaat want het is al 5,5 jaar geleden, dat ik het gaf aan mijn paard van toen met darm en buik problemen. Hij heeft het na die kuur nooit meer gehad dus ik denk, dat het wel dat het benoemen waard is.
Ik gebruikte toen bokashi van bio-ron. Was niet duur. Info is vast te vinden op de site.
Iig veel succes.