Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
troi schreef:Ik zou het dier in elk geval wassen tegen mijt/schimmel om dat uit te sluiten (of de da een afkrabsel laten maken kan ook) en tegen luizen behandelen.
Het is nog erg vroeg in het jaar voor zomereczeem eigenlijk. Best kans dat er wat anders loos is.
Veel paarden jeuken rond deze tijd ook vanwege het losse haar.
siepjes schreef:Ja ik baal wel echt heel erg. Ik wilde zo graag een gezonde pony - echt meer dan n jaar kritisch gezocht . Geselecteerd en nog de dierenarts laten kijken. Hij is ook 11 jaar ... je zou toch zeggen. Nu zit ik weer met allerlei gebruiksaanwijzingen.
siepjes schreef:Ja ik baal wel echt heel erg. Ik wilde zo graag een gezonde pony - echt meer dan n jaar kritisch gezocht . Geselecteerd en nog de dierenarts laten kijken. Hij is ook 11 jaar ... je zou toch zeggen. Nu zit ik weer met allerlei gebruiksaanwijzingen.
Sammyoo schreef:siepjes schreef:Ja ik baal wel echt heel erg. Ik wilde zo graag een gezonde pony - echt meer dan n jaar kritisch gezocht . Geselecteerd en nog de dierenarts laten kijken. Hij is ook 11 jaar ... je zou toch zeggen. Nu zit ik weer met allerlei gebruiksaanwijzingen.
Als het eczeem is en je zorgt er goed voor, heb je een gezonde pony hoor. Ik ben stapelgek op Jones, ondanks zijn eczeem. En ons dagelijkse insmeer ritueel en af en toe wassen is ook ons quality-time momentje.
Dit was waarschijnlijk niet te voorzien, en misschien is het geen eczeem. En ook een gezonde pony hoeft zich maar één keer flink te verstappen of een flinke koliek en je hebt geen gezonde pony meer. Je krijgt geen garantie dat ze gezond blijven, ook al zoek je nog zo lang.
newt schreef:Heb je topic gevolgd omdat ik benieuwd was wat er uit kwam, maar in feite is dit niet een verborgen gebrek.Dat neemt niet weg dat het gewoon klote is dat dit zich voordoet. Het valt niet onder (zomer) eczeem, daarbij is het daar nog net wat te vroeg voor om tot uiting te komen. Mocht het echt een zomer schuurder zijn dan was dit bij verkoop ook in de winter wel zichtbaar geweest. Korte top staart dikke vettige manen kam met weinig haar
Hier zijn ze na scheren ook nog wat mager in de vacht omdat het en niet winter is geweest en nu de lente nog niet wil door zetten.
Volgende maand als de zon er weer bij is en de geschoren dieren weer fijn zonder dek kunnen denk ik dat je paard er heel anders uit gaat zien.
Hoop voor je dat het met een sisser af loopt.
newt schreef:@sammyoo het heet ook niet voor niets zomer eczeem en schuren ze niet in de winter maar een echte schuurder heeft niet een mooi bos manen/ staart in die er in de zomer afgeschuurd is.
Hier nog geen last van het schuren nl. Vandaar mijn opmerking.