Paard wat onwijs vast blijft in spieren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melliedus

Re: Paard wat onwijs vast blijft in spieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:31

Graag zou ik eens langskomen om te kijken wat ik voor je paard kan betekenen. Ik ben sportmasseur. Afgelopen maandag heb ik nog een paard gehad waar zowel de fysio als de osteo niet doorheen kwamen.
Dit paard laat nu een wereld van verschil zien. Het valt iedereen op. Uiteraard kan ik geen wonderen verrichten. Ik bedoel maar te zeggen, we hebben allemaal een ander vakgebied en kijken er net iets anders tegenaan.
Je kan me altijd even een berichtje sturen voor meer informatie en referenties.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:40

Ik wilde je ook de happy- atlete massage aanraden, voor mij zijn dit echt de massages waar ik resultaat zie.
Ook is de manier van rijden zeer bepalend, hoe train je? Wat voor begeleiding krijg je?
De rest van je aanpak is al zeer grondig.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:46

Dry needling al eens geprobeerd? Dit werkt voor mijn beide paarden heel fijn.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:59

Ik volg dit ook even, mijn oudje heeft hetzelfde alleen heeft hij rechts.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:53

Ik ben benieuwd wat er uit het bloedbeeld komt. Hoop dat de dierenarts iets kan vinden.

Mijn merrie heeft vergelijkbare klachten. Bij mij komt vrijdag de dierenarts langs voor sowieso een echo van de eierstokken en bloed afname.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:09

Even benieuwd hoe het nu met je paard gaat ivm soortgelijke situatie. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:14

Hoewel ik de goede bedoelingen van iedereen snap die aanbied: massage/dry needling/fysio/osteo.... zou ik toch liever bij een paard eerst een gedegen diagnostische ronde doen dan meteen aan de oplossing werken. Als het mijn paard zou zijn zou ik hem naar de Lingehoeve sturen en hem daar van links naar rechts van top tot teen laten nakijken.
Ik heb dit in het verleden al eens gedaan. Paard is echt volkomen uitgeplozen totdat de diagnose gesteld kon worden. Dan kan je verder, zonder diagnose niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:16

rien10 schreef:
Hoewel ik de goede bedoelingen van iedereen snap die aanbied: massage/dry needling/fysio/osteo.... zou ik toch liever bij een paard eerst een gedegen diagnostische ronde doen dan meteen aan de oplossing werken. Als het mijn paard zou zijn zou ik hem naar de Lingehoeve sturen en hem daar van links naar rechts van top tot teen laten nakijken.
Ik heb dit in het verleden al eens gedaan. Paard is echt volkomen uitgeplozen totdat de diagnose gesteld kon worden. Dan kan je verder, zonder diagnose niet.

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten, het lijkt mij van belang eerst de oorzaak op te zoeken en daarop afgestemd een behandelplan te maken.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:19

Hoi,

Je krijgt al een boel tips. Wat ik er nog bij zou willen zeggen zijn twee dingen:

- Probeer eens magnesiumchelaat (bv biomag van de paardendrogist) ipv magnesiumoxide. Bij mijn paarden maakt dat verschil. Daarnaast is de dosis echt voor elk paard anders. Een beetje experimenteren kan geen kwaad lijkt me. Probeer eens een paar weken wat meer te geven, mijn merrie kreeg 1 schep, is naar 2 gegaan en helemaal zen geworden. Mijn ruin heeft 3 schepjes nodig.Af en toe weer een tijdje terugschroeven en kijken wat er gebeurt. Magnesiumtekort is niet middels een bloedtest aan te tonen, alleen door spierbiopsie.

- Er zijn vergelijkbare suggesties gedaan, maar het kán zijn dat je paard de voedingsstoffen niet goed opneemt en/of afvalstoffen niet goed afvoert. Dus dat er iets mis is met de stofwisseling en/of lever. Zand in de darmen zou kunnen, bacterieën in maag/darm stelsel is ook een optie. Dit kan al dateren van voordat jij haar had. Via de vee-arts of alternatief via bioresonantie zou je daar achter kunnen komen.

Succes! Ik ben benieuwd of je er achter komt wat het is.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:14

Is ze alleen strak met rijden? Zit er misschien helemaal naast hoor, ook gezien ze een paar dagen na fysio wel lekker heeft gelopen, maar al eens zonder bit of ander hoofdstel geprobeerd? De afgelopen twee weken werd mijn paard ook alleen maar strakker in het lijf met rijden en een slechte aanleuning. Bit eruit gehaald en ruggebruik was weer terug incl. Goede aanleuning.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:43

Sue_ schreef:
Even benieuwd hoe het nu met je paard gaat ivm soortgelijke situatie. :)

Ik ben ook erg benieuwd. Lijkt erg op mijn merrie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:50

Rondom keuren en een da die bekend is met het paard, strak, hoofd in de lucht geeft aan dat hij foto's van de bovenlijn niet nodig achtte!!! Wat een gemiste kans want dat zou mijn eerste opmerking zijn, zet die bovenlijn op de foto. Het was toch niet toevallig de da van de eigenaren??
Voor nu, eerst foto's van de bovenlijn maken voor je allerlei onderzoeken laat doen. Anders kom je daar zeker bij uit mocht er in het bloed niets gevonden worden maar misschien kun je je de kosten van het bloedonderzoek uitsparen. Dier loopt even goed wanneer de spieren helemaal los zijn gemasseerd en even later weer vast, dit duid voor mij op problemen uit de bovenlijn.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 20:14

Dit is al een oud topic! Op het moment gaat het heel goed en hebben haar helemaal door de molen gehad en is verder niks uitgekomen. Ben gewoon rustig gaan trainen en vertrouwen gaan winnen en nu gaat het echt de goede kant op :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:31

Ik vond het een interessant topic om lezen en was benieuwd naar wat het resultaat was.
Als ik het goed begrijp, was je merrie medisch helemaal oke? Heb je het dan opgelost gekregen met een andere manier van rijden? Zou je mss iets meer in detail kunnen treden, we kunnen allicht wat leren hieruit!
Wel erg fijn dat ze nu goed loopt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:34

rox_en_wilvy schreef:
http://Www.happyatlete.nl deze masseurs werken met een bepaalde methode die voor mijn paard heel goed werken, mijn merrie heeft van haar eigen een hoge spiertonus.

Ik heb hier ook enorm goede ervaringen mee, en dan in het bijzonder met Ellen Immink.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:35

x_tico schreef:
Dit is al een oud topic! Op het moment gaat het heel goed en hebben haar helemaal door de molen gehad en is verder niks uitgekomen. Ben gewoon rustig gaan trainen en vertrouwen gaan winnen en nu gaat het echt de goede kant op :)

Sorry, zie nu pas dat het een oud topic is -O-

Fijn dat het goed gaat :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:21

Maar je massage tip is wel een goede hoor gulpen!