Smalle hoge hoef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:50

Contact opnemen met Hoofcare. Van Nassau dus. Weet alleen niet of die iemand hebben die in de regio Friesland werkt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 14:17

De vorige keer hadden wij hem inderdaad zelf bekapt (dit geef ik eerlijk toe). Jorie staat nu een stuk beter op de hoeven, ze zijn nu ronder van vorm, alleen de straal moet nog meer omhoog komen. En nee, deze man heeft niet een cursus van een paar dagen gedaan, maar gaat zelfs nu nog regelmatig op cursus, hij heeft er echt oog voor en hij bekapt al zo'n 20 jaar kleine pony's (waaronder ook een heleboel veulens) en die pony's staan altijd keurig op de hoeven. Volgende keer wordt mijn pony ook weer door hem bekapt totdat zijn hoeven stabiel zijn en niet meer van vorm veranderen. Die van mijn oudere pony zijn ook goed gekomen door zijn bekapping en nu nog steeds goed. Ik ga er geen mensen bij halen die het niet gewend zijn om met zeer kleine hoeven om te gaan. Hij staat nu weer keurig op de hoefjes en nee, die foto's houd ik lekker voor mezelf (alleen eventueel in pb). Alleen maar omdat wij het zelf doen, valt iedereen er weer over, da's wel weer jammer, want ik wilde de foto's wel laten zien, maar nu laat ik t wel.
Mijn grote pony is ook een beetje bijgevijld en meer hoefde er niet aan te gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:23

Fennadev schreef:
De vorige keer hadden wij hem inderdaad zelf bekapt (dit geef ik eerlijk toe). Jorie staat nu een stuk beter op de hoeven, ze zijn nu ronder van vorm, alleen de straal moet nog meer omhoog komen. En nee, deze man heeft niet een cursus van een paar dagen gedaan, maar gaat zelfs nu nog regelmatig op cursus, hij heeft er echt oog voor en hij bekapt al zo'n 20 jaar kleine pony's (waaronder ook een heleboel veulens) en die pony's staan altijd keurig op de hoeven. Volgende keer wordt mijn pony ook weer door hem bekapt totdat zijn hoeven stabiel zijn en niet meer van vorm veranderen. Die van mijn oudere pony zijn ook goed gekomen door zijn bekapping en nu nog steeds goed. Ik ga er geen mensen bij halen die het niet gewend zijn om met zeer kleine hoeven om te gaan. Hij staat nu weer keurig op de hoefjes en nee, die foto's houd ik lekker voor mezelf (alleen eventueel in pb). Alleen maar omdat wij het zelf doen, valt iedereen er weer over, da's wel weer jammer, want ik wilde de foto's wel laten zien, maar nu laat ik t wel.
Mijn grote pony is ook een beetje bijgevijld en meer hoefde er niet aan te gebeuren.

vandaar dat je zo vreemd en aangevallen reageerde op mijn post...je was gewoon beledigd.
Zelf bekappen is niets mis mee,je moet alleen weten waar je mee bezig bent.Zoniet bel een goede hoefsmid of NB.

Dus nu staat hij er goed op en mogen we de foto's niet zien?o.k....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:37

geerke.
Spijker op de kop.

Paarden houden mag tegenwoordig niets meer kosten.
En wordt er dan wat van gezegd zijn de tenen erg lang.

Arme veulen beentjes.
Nooit een goede stand gehad.
Erg goed voor in de groei zijnde voeten en benen.
Met wat pech verknalt voor het leven.

Maar goedkoop was het wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:07

bruintje123 schreef:
geerke.
Spijker op de kop.

Paarden houden mag tegenwoordig niets meer kosten.
En wordt er dan wat van gezegd zijn de tenen erg lang.

Arme veulen beentjes.
Nooit een goede stand gehad.
Erg goed voor in de groei zijnde voeten en benen.
Met wat pech verknalt voor het leven.

Maar goedkoop was het wel.

Wat een onzin, sorry naar er zijn paarden die hun leve lang ergere hoeven hebben dan dat veulen. Niks verknalt voor het leven. Wel raad ik ts ook aan om wellicht zelf een cursus te doen :) dan weet ze wat beter hoe en wat. Verder ben ik helemaal pro zelfonderhoud maar wel na dat he iets van een cursus hebt gedAn

bruintje123

Re: Smalle hoge hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:20

Onzin?
Paarden voetjes en benen in de groei waar zelfs enkele groei schijven al dicht van zijn.
Dat kan dus ellende geven voor zijn hele leven.

Daarom is jonge paarden goed op de voeten hebben nog veel belangrijker dan oudere.

Maartje1990

Re: Smalle hoge hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:30

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Ik denk alleen dat het met die schade voor het leven reuze mee zal vallen :) mits dit tenminste op korte termijn wordt aangepakt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 20:46

Ik ken persoonlijk inderdaad een geval dat van zoals mijn grote bekapt is naar omgekrulde hoeven en dan pas weer bekappen gaat en dat al zo'n 6 jaar lang. Die heeft pas verpeste hoeven voor het leven. Helaas kan ik die pony niet constant in de gaten houden, maar als ik zie hoeveel leed die heeft gehad (tot hoefzweren aan toe). Dat is gewoon zuur dat ze daar nog niet weg zijn gehaald. Het enigste dat db doet is een briefje aan de deur hangen. Dus ja ik weet hoe belangrijk goed bekappen is.