Tinker schuurt zich, wat is het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:41

Waaslander schreef:
is niet zijn manen hoor, ook staart niet...
lukt mij niet om foto toe te voegen, moet die eerst op een site?

Zijn lijf dus?
Ik zou toch eens goed inspecteren of hij geen luis heeft.

LukieBradley

Re: Tinker schuurt zich, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:55

Deed mijn shet ook omdat hij praktisch niet verhaart en de vacht enorm dik en lang is.
En ja ook tot bloedens toe, jeuk is erger dan pijn :j
Mijne was wel luisvrij maar ook gevoelig voor teveel suikers e.d. krijgt ook aangepast eten

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:32

zijn lijf is helemaal gewassen met sanacuran dus jeuk van luis kan niet op dit moment
ook zonder zijn manen nu kale plekken waar hij niet kan schuren dus mss toch schimmel??? maar dan wel met jeuk....
huid is ook helemaal schilferig

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:42

Zomereczeem? Ik heb de eerste muggen alweer gezien. Mijn tinker kruising heeft ook tot 6 jaar geen zomereczeem gehad, tot ze hier bij mij thuis kwam. Als ze mee gaat op vakantie, heeft ze er geen last van. Ze schuurt gelukkig alleen een 10cm van haar manen, maar dit is dan ook rood en schilferig. Het kan dus ineens ontstaan en is ook omgevingsafhankelijk.
Het kan natuurlijk ook gewoon komen van het verharen nu...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:16

Mijn Ijslander schuurde zich 2 jaar geleden ook tot bloedens toe open. Dierenarts laten controleren op luis of mijt. Dat was het niet en daarom heb ik haar hals kaal geschoren en haar een paar keer gewassen met zwavelteershampoo ( is jeukstillend en kalmeert de huid)

Daarna om de dag de jeukplekken ( moeten wel dicht zijn!) ingesmeerd / ingemasseerd met derfen.
Dat is ook jeukstillend en word gebruikt bij zomer eczeem.

Mijn paard heeft gelukkig geen eczeem maar dit heeft alles heeft er voor gezorgd dat ze niet meer tot bloedens toe heeft geschuurd en ze heeft het, het jaar daarop niet meer gedaan.

MonmasterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:22

Dan moet je imaverol gebruiken... Bij schimmel..

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 07:26

Monmaster schreef:
Dan moet je imaverol gebruiken... Bij schimmel..

ja dat weet ik maar ga niet meer zelf uitproberen zonder dat ik weet wat het is..... zo gezond zijn die dingen ook allemaal niet en wil eerst weten of ik verder moet behandelen tegen beestjes OF schimmel
vandaag toch maar DA bellen
normaal jeukt schimmel niet volgens ik lees maar ja in combinatie met verharen mss wel....

hoop ergens van niet want heb geen ruimte om hem een afzonderlijke stal te geven, deelt samen met mijn ezels een schuilstal

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:37

Ik denk dat je paard flink in de min zit en dan kunnen er allerlei dingen opduiken, De weerstand is slecht en het heeft niets meer bij te zetten. Als het een beetje meezit doet het meigras wonderen voor je paard. Natuurlijk gerantsoeneerd en geleidelijk opbouwen. Maar beter voer dan dat voor een paard vind je niet. Ik zou inderdaad nu niet gaan rijden of anderszins je paard aan het werk zetten . Het heeft nu wel genoeg aan zichzelf om wat bij te komen. Hoop dat het snel een beetje gaat groeien, is het een oud paard?

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 07:43

Rizette schreef:
Ik denk dat je paard flink in de min zit en dan kunnen er allerlei dingen opduiken, De weerstand is slecht en het heeft niets meer bij te zetten. Als het een beetje meezit doet het meigras wonderen voor je paard. Natuurlijk gerantsoeneerd en geleidelijk opbouwen. Maar beter voer dan dat voor een paard vind je niet. Ik zou inderdaad nu niet gaan rijden of anderszins je paard aan het werk zetten . Het heeft nu wel genoeg aan zichzelf om wat bij te komen. Hoop dat het snel een beetje gaat groeien, is het een oud paard?

van zodra het gras wil groeien (zit nog niet veel groei in) zal hij een uurtje per dag op de wei kunnen, heb niet zoveel grasland ter beschikking
maar paardje moet inderdaad bekomen heb ik de indruk, krijgt hij ook alle tijd voor en echt hard werken moet hij sowieso niet bij mij, is gekocht om leuke buitenritten in het bos te maken
hij wordt 9 dus is geen oud paard

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:12

even update, hij heeft niet meer geschuurd en haren zijn teruggegroeid
dierenarts vermoed extreme jeuk door doodsstrijd luizen na het wassen met sanacuran, we zullen nooit weten wat het exact was maar hij is er vanaf :-)

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:32

zal even foto plaatsen van voor en na
7 weken geleden, haar groeit net terug

Afbeelding

enkele dagen geleden

Afbeelding