ongeluk zit in een hoekje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien2010

Re: ongeluk zit in een hoekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:29

Zou ik ook pb mogen?
Wat naar :( hoe gaat het nu met.ke paard?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:33

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's
Raar dat de DA niet gelijk komt..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:35

Raar dat de dierenarts niet meteen komt, ben ook benieuwd naar fotos

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:44

pien2010 schreef:
Zou ik ook pb mogen?
Wat naar :( hoe gaat het nu met.ke paard?

hij snapt er niks van , hij probeert er op te staan, ondanks de pijn een blije doperwt! ik stuur je even een pb

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:50

Jeetje.. Ben benieuwd naar de fotos.

Waarom geeb ab gehad?
Lijkt me toch wel handig bij een vervuilde wond...

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:50

Jeetje heftig, hoe gaat het nu? Ik zou ook de foto's wel willen zien, heb ook soortgelijks meegemaakt, dat is goed aangelopen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:52

Waarom niet de foto's hier in het topic neerzetten maar onder linkjes,niet gelijk zichtbaar en MET een waarschuwing
'niet geschikt geschikt voor de gevoelige kijkers"? Want nu zitten er vele te vragen voor de foto's.

Vind het overigens wel zeer laks van de DA dat die zolang wacht en dan zelf geen pijnstillers meegeeft gezien het paard moeite heeft met erop te staan.
Als die wond echt zo diep was dan moest dit gelijk genaaid worden en niet gewoon onder een verband waar het nog steeds kan broeien op infecties,
want daar heb je nu véél kans op gezien de wond open is en enkel een verband op zit.

Ik hoop in ieder geval dat het niet zo ver komt dat het begint te infecteren, dan ben je verder van huis.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:54

Jolliegirl schreef:

Waarom geeb ab gehad?

de wond was schoon geen vuiltje aan te bekennen, als er vuil was had het bloed het wel weggespoeld!

Memere schreef:
Waarom niet de foto's hier in het topic neerzetten maar onder linkjes,niet gelijk zichtbaar en MET een waarschuwing
'niet geschikt geschikt voor de gevoelige kijkers"? Want nu zitten er vele te vragen voor de foto's.

Vind het overigens wel zeer laks van de DA dat die zolang wacht en dan zelf geen pijnstillers meegeeft gezien het paard moeite heeft met erop te staan.
Als die wond echt zo diep was dan moest dit gelijk genaaid worden en niet gewoon onder een verband waar het nog steeds kan broeien op infecties,
want daar heb je nu véél kans op gezien de wond open is en enkel een verband op zit.

Ik hoop in ieder geval dat het niet zo ver komt dat het begint te infecteren, dan ben je verder van huis.

de tetanusprik is tegen infecties, de da's hier in hongarije hechten eigenlijk alleen bij operaties
ik heb het op aanvraag gedaan dat er ook niks per ongeluk kan gebeuren ik ben liever van de safe manier

Jolliegirl schreef:

Waarom geeb ab gehad?

ik heb een pb gestuurd

rink schreef:
Jeetje heftig, hoe gaat het nu? Ik zou ook de foto's wel willen zien, heb ook soortgelijks meegemaakt, dat is goed aangelopen!

pb gestuurd, ben benieuwd naar jouw verhaal :)
hij probeert te staan , beter dan vannochtend toen ging ie in zn stal hinkelen en viel ie bijna om ik heb hem maar even tegen de muur geduwd!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 28-03-16 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:59

Ik zou de foto's ook in linkjes in het topic plaatsen, dat scheelt weer een hoop oneliners hier en een hoop werk voor jou. :)

Als de dierenarts hem geen pijnstillers geeft, kun je die dan niet zelf voor je paard kopen? 24/7 met pijn staan is namelijk echt niet fijn, helemaal niet als het blijkbaar zo zeer doet dat hij er niet eens op kan staan...

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:01

xyzutu2 schreef:
Ik zou de foto's ook in linkjes in het topic plaatsen, dat scheelt weer een hoop oneliners hier en een hoop werk voor jou. :)

Als de dierenarts hem geen pijnstillers geeft, kun je die dan niet zelf voor je paard kopen? 24/7 met pijn staan is namelijk echt niet fijn, helemaal niet als het blijkbaar zo zeer doet dat hij er niet eens op kan staan...

het gaat nu iets beter , ze geven hier niet zo snel pijnstillers, deze DA heeft onze honden gecastreerd en gesteriliseerd de eerste dag na de operatie kregen ze anderhalve pil pijnstillers , werk maakt me opzich niet uit :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:02

Tetanus is niet specifiek tegen infecties maar tegen een bacterie. Zo'n grote wond open laten, zeker als deze zo diep is zoals je zegt vraagt om problemen. Operatie of niet, dit moest je gewoon gezegd hebben tegen je DA. Ongeacht waar je woont, ik vind dat deze DA toch wel nalatig is geweest zowel in wondzorg als de tijd voor hij kon komen terwijl het heftig bloedde.

Vind het overigens zeer jammer dat dit paard moet lijden onder toedoen van de DA en eigenaar die niet aandringt op pijnstillers, want dit paard heeft duidelijk pijn en geeft dit ook aan door zo veel mogelijk te ontlasten.

En voor dat mensen vragen om foto's: zet deze in een link met een waarschuwing..
bespaar je een hoop pb's + mensen die op basis van de foto's een goede mening kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door Memere op 26-03-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:03

Memere schreef:
Tetanus is niet specifiek tegen infecties maar tegen een bacterie. Zo'n grote wond open laten, zeker als deze zo diep is zoals je zegt vraagt om problemen. Operatie of niet, dit moest je gewoon gezegd hebben tegen je DA. Ongeacht waar je woont, ik vind dat deze DA toch wel nalatig is geweest zowel in wondzorg als de tijd voor hij kon komen terwijl het heftig bloedde.

En voor dat mensen vragen om foto's: zet deze in een link met een waarschuwing..
bespaar je een hoop pb's + mensen die op basis van de foto's een goede mening kunnen geven.

t is de dichtsbijzijnde DA en ik ga niet aan de wond prutsen enzo tot nu toe gaat t steeds beter morgen even een stukje buiten lopen kijken hoe het geneest

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:37

even voor de geinteresseerde, hij staat er op en de pijn trekt weg merk ik hij is gewoon happy en doet verder (op niet hinkelen na) alles wat ie moet doen! het gaat de goede kant op ! :j *\o/*

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:43

Ik wil ook graag een pb
Fijn dat hij zich al beter voelt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:07

Wauw je zou het maar meemaken zeg.. :oo ik ben heel benieuwd naar de foto's. Mag ik ze mss ook zien?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:20

Wauw.. ik schrik van de foto's. Eigenlijk echt te gek dat de dierenarts je hiermee nog 2 uur laat wachten!
Ik wens jou en je paardje heel veel beterschap! Istie wel helemaal geschoren al :+ of laat je hem nu half/half :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:20

Nu word ik ook benieuwd hoe heftig het is, mag ik ook PB?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:22

Is een flinke wond zeg
Wat zou jij geschrokken zijn
Hopelijk hersteld het goed

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:27

Ik ben ook wel benieuwd naar de wond. Heb met mijn merrie destijds ook echt een grote diepe wond gehad. Is uiteindelijk goedgekomen

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 22:45

Flups schreef:
Wauw.. ik schrik van de foto's. Eigenlijk echt te gek dat de dierenarts je hiermee nog 2 uur laat wachten!
Ik wens jou en je paardje heel veel beterschap! Istie wel helemaal geschoren al :+ of laat je hem nu half/half :+

zn hoofd nog half en twee achterbenen half (nog niet)

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:46

Ben ook heel benieuwd. Mag ik pb

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:36

ben ook benieuwd mag ik een pb foto zien

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 13:27

goed nieuws, het paard loopt er al op en hink af en toe in de hoekjes , het gaat steeds beter en de wond gaat eindelijk een beetje dicht!!! *\o/*

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:36

Ik wil ook wel de foto's zien. Vind t ook zeer nalatig dat de arts zo laat pas kwam en er alleen n verbandje omheen deed..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:50

Sterkte met alles.

Pijnstilling is zowel prettig als riskant met zo'n wond. Teveel bewegen kan de eerste bloedstolling weer opentrekken en dat wil je echt niet.

TS : gezien de afstanden en lange wachttijd voor je DA zou ik rap meer leren over aanleggen nood/drukverbanden bij je dieren, want enkel op hulp staan wachten is eigenlijk geen optie in dit soort gevallen. Grote EHBO doos dus (en ik vermoed ook voor mensen) en leer er rap mee werken.