Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jet schreef:Ook heb ik het idee dat zeggen dat de botten in de hoef helemaal goed zijn na twee foto's ook wel wat snel. Volgens mij kan je dan echt niet de hele hoef van links naar rechts en van achteren naar voren en omgekeerd goed zien.
Dat je zelf in paniek raakt zo langzamerhand snap ik wel, ik zou er nu voor kiezen om toch een stuk(je) verder te rijden en een grotere paardenkliniek op te zoeken. Als je geld genoeg hebt, zou ik kiezen voor de Lingehoeve in Lienden, dat is voor jou ook niet zo ver en die zijn echt heel goed in van alles qua kreupelheden en ziektes op paardengebied.
Jet schreef:Hochmoor is ook heel goed, niet alleen voor oogheelkunde, kijk maar hier: http://www.tierklinik-hochmoor.de/1/paa ... ostik.html .
Inoterry schreef:Lijkt heel veel op wat ik al 2 keer heb meegemaakt en nu nog mee zit, ontsteking in het hoefgewricht. Dat is niet op een foto of scan te zien. De eerste keer dat het bij mijn paard werd vastgesteld was in Moerbeke na een gamma scintigrafie. Dit is nu 12 jaar geleden bij een vorig paard van me. De 2de keer was het vastgesteld door het gezonde verstand van mijn DA. Er was niks echt dramatisch te zien op de foto dus kon het bijna niet anders dan dat zijn. En hij had gelijk, bij het inspuiten bij beide hoeven kwam het bloed en de synovia er met kracht uitgespoten.
De eerste keer was het paard na 1 behandeling en 6 weken boxrust volledig genezen. Mijn huidige paard sukkelt er na 3 behandelingen en volledig aangepast beslag nog mee, maar dat is zeldzaam. Er zit nu, na ruim 3/4 jaar, eindelijk wel een duidelijke vooruitgang in.
) was dat mijn paard een gebroken hoefbeentak had. Nouvel schreef:Kan het misschien dat de hoefsmid de stand van de hoeven teveel veranderd heeft in 1x?
daar kunnen ze ook goed last van hebben zonder dat de hoeven zelf gevoelig zijn
Koper schreef:Mijn paard heeft de zelfde symptomen gehad. Van het ene op het andere moment stokkreupel, en echt zo dat hij niet meer kon staan van de pijn. Veearts er bij, Metacam in paard, op voorschrift op een dosering voor paarden die 200 kilo zwaarder zijn dan die van mij. Paard iets minder kreupel, maar nog steeds erg deerniswekkend. Aan de buitenkant van de voet was niks te voelen qua temperatuurverschil.
Veearts weer op de dam, visiteertang. Paard reageerde daar niet op. Conclusie van veearts (zonder foto's) was dat mijn paard een gebroken hoefbeentak had.
Andere veearts er bij met röntgenapparatuur. Hoefbeentakken intact. Verder niks te zien op de foto's behalve dan wat oud leed. Paard is toen behandeld voor de banden. Iets anders kon het ook eigenlijk niet zijn. Behandeling sloeg aan, na een week of drie was paard weer rad in stap, kon ook weer tölten en galopperen (en flink ook) en kort tijdje later was er ook in draf niks meer aan te zien.
tinkermiep schreef:Nouvel schreef:Kan het misschien dat de hoefsmid de stand van de hoeven teveel veranderd heeft in 1x?
daar kunnen ze ook goed last van hebben zonder dat de hoeven zelf gevoelig zijn
Niet waarschijnlijk. smid komt om de 6 weken beetje randje er af vijlen en netjes maken. meer is er niet nodig. Heb trouwens een prima smid, al heel erg lang.
knollentuin schreef:Ik snap idd niet waarom er niet meteen een scan gemaakt is van t gebied, ben niet anders gewend dat er als er op de röntgen niets gevonden wordt er meteen scan gemaakt wordt, of andersom.
In het katrolgebied zitten ook banden die op röntgen niet te zien zijn ts.
Is er al eens een tweede röntgen gemaakt als controle na een paar weken? Het namelijk ook nog eens zo zijn dat er een breuk in het hoefbeen zit dat op eerste foto nog niet zichtbaar hoeft te zijn, maar pas als breuk begint te genezen zichtbaar wordt, verse breuklijn is bijna niet zichtbaar op röntgen ( zelf meegemaakt met eigen paard)