Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Martinedd schreef:Ten eerste zit er in Strongid-P GEEN moxidectine, dus die werkt niet tegen bloedwormen.
Ik heb mijn paard destijds ook 3 maal ontwormd met Equest met tussenpozen van 4 weken.
Ook het weiland moet je goed aanpakken! Dit wordt vaak, ook door je dierenarts, onderschat.
Bloedworm kan tot wel 2 jaar lang overleven op je weiland.
Dus mest opruimen! Goed kort maaien met volle zon erop. En het liefst paarden veel wisselen in perceeltjes. Ook oppassen dat ALLE dieren behandeld worden die op het weiland lopen.
En anders gewoon een secone opinion vragen bij een dierenarts die er wel verstand van heeft.
Mnon1994 schreef:Hallo.
LET OP PONY IS NIET VAN MIJ, EN ALLES GAAT IN OVERLEG MET DE EIGENAAR, IK KAN DUS NIET ZO MAAR HANDELEN.
Sinds oktober heb ik een nieuwe verzorg pony gekregen van de man waar ik al 8 jaar rijd.
De pony hebben we gekocht bij een stal waar wij altijd de pony´s kopen en altijd goede ervaring mee hebben.
Bij aankoop gaf meneer aan dat zijn mest schoon zou zijn. Op goed vertrouwen zijn wij hier ook van uit gegaan, en zouden hem met het volgende mest onderzoek meenemen. Voor de zekerheid hebben we van deze stal nog een wormenkuur mee gekregen (Animec) dit deed hij altijd zo vertelde hij.
Pony was wat iel, maar hij was ook nog maar 3,5 jaar, dus gaven de schuld aan zijn leeftijd.
Hij kwam op stal mooi wat aan en kreeg steeds meer body. Na enige tijd ging alles wat hij was aangekomen er net zo hard weer af.. En pony kwam ook wat dof in zijn vacht te zitten.
Toen zagen we bloedwormen in zijn mest zitten, en geen klein beetje ook. Nou DA gebeld, mestonderzoek gedaan, van al onze paarden. En alleen de nieuwe heeft wormen.
Die is direct behandelt met Equist ( op 2 februari ) na 2 weken zagen we nog steeds veel bloedwormen, opnieuw de DA gebeld, en we moesten nog even wachten. De wormenkuur heeft een werking van 8(?) weken. Weer na 2 weken de DA gebeld omdat er nog steeds wormen in zitten.
Toen kregen we 5 wormenkuren mee (Strongid-p pasta) deze 5 kuren moesten verdeelt worden over 3 dagen.
Naar deze kuur zouden de wormen met enkele dagen weg moeten zijn, maar ja raad het natuurlijk al, we zijn nu een weekje verder en hij heeft ze nu nog steeds..
weer de DA gebeld, en die gaat nu een wormenkuur bestellen. Deze krijgen ze maandag of dinsdag binnen, deze kuur hebben ze niet op voorraad omdat die nagenoeg nooit word gebruikt. Ik weet zo niet hoe deze heet.
Hij toont verder niet ziek of sloom.
Wel eet niet slecht ruwvoer.
Heeft iemand nog een gouden tip, ik zit met mijn handen in het haar, en ik zie het al slecht aflopen...