MSM - zwavel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 13:04

Het blijkt in NL ook gewoon bij reformwinkels te verkrijgen te zijn. Voor een zeer goede prijs!

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:55

hoi

ik ben al naar de reform geweest hier en het kost 25 euro voor een pot van 500 gram waar je ongeveer 1 a 2 soeplepels per dag van mag gebruiken

dus veel goedkoper dan bij de meesten en geen verzendingskosten!!

nu maar duimen dat het id iets uihaalt...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:50

allereerst: sorry dat ik het topic weer omhoog haal!

ik vroeg me af of jullie onderhand al (goede) ervaringen hebben met zwavel. mijn pony loopt al een tijd met een spierblessure (weet niet exact wat) en ik wil graag zwavel proberen maar eerst eens ervaringen horen...
en als iemand ondertussen een niet al te killing- duur adres heeft gevonden... graag Haha!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:08

Tja, of het 'helpt' is moeilijk te zeggen, je weet natuurlijk niet hoe eea was verlopen als er geen MSM gegeven was.
Diverse mensen die ik ken voeren het en blijven het ook voeren, dus daaruit zou je kunnen concluderen dat het goed bevalt.
Echter die mensen geven het niet voor een spierblessure, maar voor peesblessures en ter verbetering van huid en hoeven.
Ik heb geen idee of het helpt bij spierblessures. Zwavel zou een positief effect moeten hebben op de aanmaak en kwaliteit van (nieuwe) cellen.
Je zou eens bij een reformwinkel bij jou in de buurt kunnen vragen of ze MSM kunnen leveren en tegen welke prijs (een reformwinkel bij mij in de buurt vraagt ongeveer 35 euro per kilo). En Arthur's westernstore in Vorstenbosch verkoopt het nog goedkoper:
http://www.westernstore.nl

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:26

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:32

Even wat informeren hier en daar levert dus nogal wat prijsverschillen op!
Ik was al bijna aan het importeren uit de VS, totdat ik merkte dat het spul in NL ook voor een schappelijke prijs te verkrijgen is (in vergelijking met de paardendrogist).

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:58

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:46

Goedkoopste is volgens mij http://www.nutri-science.nl

57.50 voor 1500 gram.
Goede bezorging en mijn paard loopt er heel goed op.
Ik ben nu net sinds 2 weken ermee gestopt om te kijken of ik verschil zie.
Het is toch altijd moeilijk om een verbetering toe te schrijven aan een produkt.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:07

bedankt allemaal voor de nieuwe reacties! ik ga morgen even bij de reformwinkel kijken wat het daar kost, en anders via internet bestellen.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:57

rommie schreef:
bedankt allemaal voor de nieuwe reacties! ik ga morgen even bij de reformwinkel kijken wat het daar kost, en anders via internet bestellen.

Ik heb toen ook diverse reformwinkels in Groningen afgebeld maar daar hadden ze het niet.
Maar als je het gaat proberen succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:29

Waar gebruiken jullie dat allemaal voor?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:58

ik wil het gebruiken voor een spierblessure van mijn pony.
geen idee of het werkt maar ik heb al heel veel geprobeerd en ik wil het naast de gewone behandeling (fysiotherapie) gebruiken.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:44

Ik gebruik het voor herstel van een blessure.. Mijn paard heeft een oud litteken open getrapt en waarschijnlijk van binnen licht beschadigd en de vorige keer heb ik dit voorgeschreven gekregen van de da dus ik ben er maar weer mee begonnen.. Ben er nu... ik denk weekje mee bezig en ze voelt zich al wat beter.. Dus ik denk zelf dat eht wel helpt..
Ik blijf het denk ik voeren totdat het op is en dan is kijken hoe ze het zonder doet.

Ludmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:18

Je kunt t ook bestellen bij www.puurnatuur.nl
Is geloof ik €75,- per pot en dan heb je een behoorlijke pot.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:42

ik betaal voor een emmer met 2.5 kilo 120 euro bij Mijten, dat is een belgische voerleverancier, ik gebruik het hoofdzakelijk voor een paard met asthma, die anders steeds antibiotica en ventipulmin kreeg, daarnaast ist het goed voor gewrichten, ontstekingsremmend en pijnstillend, ontgift (leverfunctie) en doorbloeding, ook voor bijv. een hoefbevangen paard, bij allergie of zomerexzeem etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:23

Ik ben altijd een beetje huiverig voor zulke sterkwerkende preparaten. Ik heb dit nl nog nooit via de DA gekregen, dus als het zo een voor een alles middeltje is??? Zou het nl bijna tegen chronische bronchitis gaan gebruiken, mijn DA zal het dan graag gezien de prijs, voor schrijven.

Overdaad schaadt en dan vind ik het veel geld, om het te voeren met het idee baat het niet dan schaadt het niet.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:23

russel schreef:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor zulke sterkwerkende preparaten. Ik heb dit nl nog nooit via de DA gekregen, dus als het zo een voor een alles middeltje is??? Zou het nl bijna tegen chronische bronchitis gaan gebruiken, mijn DA zal het dan graag gezien de prijs, voor schrijven.

Overdaad schaadt en dan vind ik het veel geld, om het te voeren met het idee baat het niet dan schaadt het niet.

het is ook veel geld idd. maar als je al een jaar wanhopig loopt te zoeken naar iets dat helpt ga je wel eens veel geld uitgeven...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:28

Wat gebeurd er als je zwavel bij gaat voeren aan een gezond paard? maakt dat wat uit, werkt het preventief of gewoon niet doen?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:28

tsja het versterkt de hoeven en het haar wordt er beter van... lijkt me nooit kwaad kunnen maargoed ik ben geen dierenarts dus ik heb er niet heel veel verstand van... het lijkt me alleen wel heeeel duur om preventief te gaan voeren!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:16

Ik heb het in eerste instantie ook van de dierenarts gekregen, kosten 60 euro voor een pot van 1 kilo, en iov met dierenarts gegeven, gewoon omdat we met ventipulmin en antibiotica niets meer doen konden, (en heb ook daarvoor al rekeningen van vele honderden euros gehad, en heeft mijn paard uiteindelijk op lange termijn niets geholpen), Kallista heeft echte astma aanvallen, heel erg, reageert heel slecht op stof, etc, is al door verschillende dierenartsen opgegeven, was dus voor ons het laatste redmiddel, en hier gaat ze redelijk goed op, (in combinatie met inloopstal en een aansluitende homeopatische behandeling) verder denk ik dat iedereen zelf maar moet beslissen of en wat hij/zij zijn paard aan voedingssuplementen wil geven, ik werk zelf bij een bedrijf wat voedingsupplementen voor mensen verkoopt, oa ook glucosamine en MSM, (voor mensen, en ook hier hoor ik de positieve resultaten, heb de mensen dagelijks aan de lijn) hou me hier dus dagelijks mee bezig, maar ik zou ook niet op goed geluk maar een voedingssupplement gaan geven, geen MSM, maar ook niet zomaar vitaminen of mineralen of wat dan ook.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:43

Sassy, als ze bij jouw bedrijf MSM verkopen, weet je dan misschien ook de precieze werking op spieren? ik wil even de (homeopatische) DA bellen want die weet er vast ook wel wat over, maar meerdere meningen zijn natuurlijk nooit weg...

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 10:21

Onlangs nog met een dierenarts gesproken over MSM. Wat mij verteld is, is dat MSM een (beperkte) goede werking kan hebben en dat het geen kwaad kan. Het schijnt een goede uitwerking te hebben op de aanmaak van nieuwe cellen en dat kan dus voor allerlei problemen een positief effect hebben.
Maar zelfs al kan het geen kwaad, geef een supplement altijd met een reden en ga niet zomaar vanalles aan je paard voeren. Al is het alleen maar omdat het slecht is voor je portemonnaie.

Ik lees hier toch bedragen voor MSM die niet nodig zijn. Er zijn goedkopere adressen! (vanaf 25 euro voor ongeveer een kilo).

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:04

Tenfold schreef:
goedkopere adressen! (vanaf 25 euro voor ongeveer een kilo).

heb je dan heel toevallig ook zo'n adres voor me? Schijnheilig

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:19

MSM schijnt vooral een zwavelbron te zijn voor pezen, spieren, gewrichten, kraakbeen, botten en bloed, en zou bovendien een ontstekingsremmende werking hebben.
Ik ken wel een Belgische firma die voedingssupplementen met MSM maakt (voor namen en adres pb maar), maar ik weet niet of het dat is wat je zoekt.
Verder zijn goedkope dingen misschien wel goed, maar moet je net zoals met goedkopere ontwormingsmiddelen of goedkopere biotine goed letten of het product evenwaardig in gehalte en werking is, als het product aangeraden door de DA.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:10

Voor 50 euro heb je 2,6 kilo MSM, te koop bij Athurs Westernstore in Vorstenbosch. Hij importeert het uit Amreika, waar dat spul gewoon veel goedkoper is.

Een alternatief is (als je in Nrd. Holland woont) de Kruidenshop in Beverwijk, daar kost een kilo 37 euro.

Bij Nutri Sience (www.nutri-science.nl) kost 1,5 kilo 54,50 euro. Ze sturen het op en bij 1 verpakking komt er € 5,50 portokosten bij. Vanaf 2 verpakkingen of € 100,00 is het franco huis.

Bij alledrie de leveranciers gaat het om meer dan 99% pure MSM, dus er valt met wat shoppen veel geld te besparen.