Equilin Basic En balancer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 21:38

Mijn paard krijgt alleen de balancer met halve schep (400/500 gram) Pavo nature best. En ik rij volop 4/6x per week, en start L2. En hij wordt in mei 18.

Ik geeft nu ongv een maand de balancer en ik merk duidelijk verschil hij loopt als een zonnetje

De basic geef ik er niet bij omdat ik het ook vrij prijzig vind

mellamoshan

Re: Equilin Basic En balancer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:46

Maar je moet dus 100 gram per dag geven?
Dan doe ik een maand mer een zak met 2 paarden. Das wel een erg dure grap :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 21:48

mellamoshan schreef:
Maar je moet dus 100 gram per dag geven?
Dan doe ik een maand mer een zak met 2 paarden. Das wel een erg dure grap :o

Ik geef ook 100 gram, ik geb een haflinger dus kan over op 65 gram, maar ik hou het op 100 gram

Inderdaad met 2 paarden doe je ongeveer een maand mee

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:48

@plutolover: fijn, maar dan gebruik je de balancer dus niet waar deze voor bedoeld is. Merk je veel verschil met voorheen? ik ga er vanuit dat je die natures best al voerde...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:49

Wendy schreef:
@plutolover: fijn, maar dan gebruik je de balancer dus niet waar deze voor bedoeld is. Merk je veel verschil met voorheen? ik ga er vanuit dat je die natures best al voerde...

Ik gebruik de balancer wel waar het voor bedoeld is, namelijk dar die alles binnen krijgt wat hij dagelijks nodig heeft.

De nature best gaf ik al.

Maar omdat er in de balancer natuurlijke vitamine E in zit merk ik duidelijk verschil hij loopt soepeler en is na zware inspanning minder stijf.

Had zaterdag een buitenrit gemaakt van bijna 3,5 uur. En dat met 2 paarden die hij erg bij moest houden, omdat die ruimere passen maken en in galop wat harder gaan dan die van mij).

Had hij de volgende dag geen spierpijn hij liep zelf super!

Dat had hij niet toen ik alleen nog de nature best gaf

En rede dat ik hem op 100 gram zet. Is omdat mijn haflinger ongveer 400/450 kilo weegt. Dus geef ik hem de dagelijkse dosering voor een paars ipv pony.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:54

Je kunt ook de info mail gebruiken voor advies. Ik kreeg snel en duidelijk antwoord dus ik ga er mee starten binnenkort.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:00

Wendy schreef:

Nochtans als je mail stuurt ivm met vragen vertellen ze ook eerst de balancer te gebruiken, en indien nodig later aan te vullen met de basic :) dus toch wel waarvoor het bedoeld is :) Ik vond hun advies wel duidelijk via mail

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 07:02

The_Cat schreef:
Wendy schreef:

Nochtans als je mail stuurt ivm met vragen vertellen ze ook eerst de balancer te gebruiken, en indien nodig later aan te vullen met de basic :) dus toch wel waarvoor het bedoeld is :) Ik vond hun advies wel duidelijk via mail

Klopt dat vertelde ze mij ook. Maar aangezien die van mij het goed doet op alleen balancer hou ik het even bij alleen de balancer.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:15

Ik voer nu 3 maanden de balancer naast 3x daags ruwvoer en 2x 1/2e schep basis brok. De balancer voer ik met wat cavalor musli en lucerne anders eet ze het niet.

Wat ik alleen niet wist is dat je de eerste 12 dagen een dubbele portie moet voeren. Mijn paard begon na 2 maanden zand te eten. Nu heb ik 12 dagen die dubbele portie gevoerd en lijkt het beter te gaan.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:15

Ik voer ook de Balancer. En daarbij krijgt ze een halve equiral qi. Hier doet ze het erg goed op. En ze ziet er heel goed uit en is al helemaal in haar zomervacht. En vorig jaar totaal niet.