Welk merk en welk voer kan ik MIJN paard het beste geven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:23

Lifestyle14 schreef:
Kreeg ook nog deze voer tip
http://www.purepaardenvoeding.nl/produc ... us-secret/

En ik hoor veel goed over nieuw opkomend merk in NL Hoveler ...

http://www.purepaardenvoeding.nl/pure-feed-krachtvoer/
Ik voer pure feed, kan je ook bij pure paardenvoeding krijgen.

Groot voordeel is dat het laag is in suikers en zetmeel (en dan ook echt :+ ), er zitten geen granen in.
verder werkt het met energie niveau's. Dit loopt van een mineralenbrokje op tot topsport.
Zo kan je altijd de goede hoeveelheid energie voeren zonder kilo's aan krachtvoer in je paard te stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:27

R12312 schreef:
Ipv het in het voer te zoeken zou ik eerder zorgen dat het dier vaker gereden gaat worden. 3 keer per week is erg weinig. Zal het spookygedrag ook van minderen.

Waarom zou dat te weinig zijn. Da's gemiddeld om de dag. Als ie daar tussenin gewoon in de paddock komt of aan de longe is dat meer dan genoeg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:31

TS als je je paard een aanvullend voer geeft ga je altijd uit van het ruwvoer. Als je je ruwvoer laat analyseren weet je ook meteen wat je moet zoeken in een aanvullend voer. Het is namelijk erg belangrijk dat alle vitamines, mineralen en sporenelementen in het hele dieet in balans zijn.

Weet je toevallig of je paard ergens een tekort of overschot aan heeft, of heb je een vermoeden hieromtrent? En wat voor type paard heb je, heb je er eentje die gaat stuiteren van te veel energie of juist eentje die er dik van wordt?

Wat wil je aanvullen nu buiten het weideseizoen? Als het je bij voorbeeld gaat om de omega-oliën die in gras zitten en die je paard nu niet binnen krijgt zou je je paard wat lijnzaadolie kunnen geven. Lijnzaadolie heeft nagenoeg de zelfde vetzuurverhoudingen als gras (en bij voorbeeld zonnebloemolie absoluut niet). Pak dan ruwe lijnzaadolie, dat is olie van de eerste persing. Aan latere persingen, die verhit zijn geweest, heb je niet zo veel. Lijnzaadolie is ook een goede bron van eiwitten en langzame energie (itt koolhydraten, die snelle energie leveren. Een paard heeft beide nodig in een geschikte hoeveelheid).

Als je wil dat je paard iets van gras binnen krijgt zou je ook eens kunnen kijken of hij grasbrokken lust. Dan kun je die gewoon voeren samen met de brok of vitaminebrok die voor jouw paard de beste samenstelling blijkt te hebben.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:25

Ik kon geen nieuw topic meer vinden dus probeer het hier maar,
ik wil graag brokken van Horsefood the best kopen, nu staan er ontzettend veel soorten op de site, en heb geen idee welke ik moet geven :') het is een 9 jarige arabier/nrps met veel energie het zou alleen om brokken moeten gaan dus wat raden jullie aan, het is wel een sportpony, raden jullie Basis-sportbrok aan?

pleiada

Re: Welk merk en welk voer kan ik MIJN paard het beste geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:35

Natures best bevat 2,4% suiker en 16% zetmeel,dus je info klopt niet helemaal..In gras of hooi zit vaak veel meer suiker en het zetmeelgehalte is ook relatief laag..Als je paard het op dit voer goed doet kan je het toch blijven geven?

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:27

R12312 schreef:
Ipv het in het voer te zoeken zou ik eerder zorgen dat het dier vaker gereden gaat worden. 3 keer per week is erg weinig. Zal het spookygedrag ook van minderen.

Haha, _/-\o_ daar ligt het niet aan hij is gewoon heel gevoelig voor haver en dit zit ook in zijn karakter al rijd ik elke dag thats him :D

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:30

pleiada schreef:
Natures best bevat 2,4% suiker en 16% zetmeel,dus je info klopt niet helemaal..In gras of hooi zit vaak veel meer suiker en het zetmeelgehalte is ook relatief laag..Als je paard het op dit voer goed doet kan je het toch blijven geven?

Momenteel staat hij op pavo conditon brok en de nature's best. En doet het er indd heel goed op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:32

kelseyclover schreef:
Ik kon geen nieuw topic meer vinden dus probeer het hier maar,
ik wil graag brokken van Horsefood the best kopen, nu staan er ontzettend veel soorten op de site, en heb geen idee welke ik moet geven :') het is een 9 jarige arabier/nrps met veel energie het zou alleen om brokken moeten gaan dus wat raden jullie aan, het is wel een sportpony, raden jullie Basis-sportbrok aan?

Waarom wil je brokken voeren? Wat doet je pony allemaal als sportpony?

Ik denk dat je aan voldoende (onbeperkt) goed ruwvoer en een vitaminebrok genoeg hebt.

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:41

Koper schreef:
TS als je je paard een aanvullend voer geeft ga je altijd uit van het ruwvoer. Als je je ruwvoer laat analyseren weet je ook meteen wat je moet zoeken in een aanvullend voer. Het is namelijk erg belangrijk dat alle vitamines, mineralen en sporenelementen in het hele dieet in balans zijn.

Weet je toevallig of je paard ergens een tekort of overschot aan heeft, of heb je een vermoeden hieromtrent? En wat voor type paard heb je, heb je er eentje die gaat stuiteren van te veel energie of juist eentje die er dik van wordt?

Wat wil je aanvullen nu buiten het weideseizoen? Als het je bij voorbeeld gaat om de omega-oliën die in gras zitten en die je paard nu niet binnen krijgt zou je je paard wat lijnzaadolie kunnen geven. Lijnzaadolie heeft nagenoeg de zelfde vetzuurverhoudingen als gras (en bij voorbeeld zonnebloemolie absoluut niet). Pak dan ruwe lijnzaadolie, dat is olie van de eerste persing. Aan latere persingen, die verhit zijn geweest, heb je niet zo veel. Lijnzaadolie is ook een goede bron van eiwitten en langzame energie (itt koolhydraten, die snelle energie leveren. Een paard heeft beide nodig in een geschikte hoeveelheid).

Als je wil dat je paard iets van gras binnen krijgt zou je ook eens kunnen kijken of hij grasbrokken lust. Dan kun je die gewoon voeren samen met de brok of vitaminebrok die voor jouw paard de beste samenstelling blijkt te hebben.

Hmm, je hebt wel gelijk.

Ahm, hij komt elke dag de wei op van 8 tot 1 uur , maar hij heeft een zonnen allergie dus dit moet ik in de gaten gaan houden met dit weer hij schut alleen maar met zn hoofd en voorbenen.

ze krijgen bij ons standaard kuil, maar dit wil ik niet en daarbuiten kan hij hier absoluut niet tegen tegen zoveel eiwitten en krijgt meteen diarree. dus staat op hooi maar krijgt niet heel veel, dus ik voer ook nog bij zodat hij voldoende krijgt.
Daarnaast krijgt hij magnesium en vitamine e selenium en lysine.

Hij is 17 jaar ...
loopt het z1 maar staat momenteel even op rust ivm zijn schouder die vast zat en even onder behandeling is van een osteo.

Nu staat hij op pavo condition en pavo natures best hij doet het hier eigenlijk goed op..