Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marleen_vA schreef:schijnt ook heel goed voor spierbevangen paarden te zijn. wordt nog altijd regelmatig geadviseerd te geven aan een spierbevangen paard
en dan wordt ie helemaal hyper, ongeduldig en blij want hij weet dan al dat ie bier krijgt
Kreeg het toen inderdaad als tip voor spierpijn en om afvalstoffen eruit te werken in de buik, paard had toen beetje opgeblazen buik soms. Maris schreef:Volgens mij "moet" het toch wel speciaal bier zijn ? Maltbier of guiness ? Gewoon bij de aldi ofzo kopen, in een blikje.
Zie ook oa [VS] Bruin bier aan paard geven?
Janinevv schreef:Roos_M schreef:Jeetje. Bijna magisch als ik jullie zo hoor hahahaha
Specifiek oud bruin of is een gewoon biertje ook goed?
Denk dat het niet veel uit maakt, maar zoals heineken is niet echt bruin bier heeft volgens mij te maken met het gist
lizy29 schreef:Ik gaf het vroeger wekelijks aan mijn paard. Al kreeg hij wel een gewoon biertje.
De alcohol zou ik me niet te veel zorgen om maken. Een biertje op ongeveer 500kg doet niet zo veel.
Brainless schreef:lizy29 schreef:Ik gaf het vroeger wekelijks aan mijn paard. Al kreeg hij wel een gewoon biertje.
De alcohol zou ik me niet te veel zorgen om maken. Een biertje op ongeveer 500kg doet niet zo veel.
De percentage is ook geen probleem voor een paard; maar hoe hoger de percentage hoe minder "goede" eigenschappen het bier nog heeft.
Dit omdat de temperatuur hoger is geweest en meer granen/hop is omgezet in alcohol.
Eline_S_S schreef:Huh
Toen ik klein was vertelde mijn oom dat zijn paard zo dol op bier was. Hij moest toen ingeslapen worden en had voordat hij zijn spuitje kreeg hem bier gegeven. Vond het een raar verhaal maar blijkbaar werkt het echt? Nu moet ik als minderjarige maar eens aan een biertje zien te komen haha. Mama lief aankijken?

Ik ga eens kijken of de mijne het wil, mevrouw is nogal en fijnproever
Appelmoes_11 schreef:He ja, ik had er wel eens van gehoord dat paarden van bier houdenIk ga eens kijken of de mijne het wil, mevrouw is nogal en fijnproever