Paard vermagert snel, uitslagen onderzoek: alles goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Re: Paard vermagert snel, uitslagen onderzoek: alles goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:50

Botulisme.? Mijn paard heeft soort gelijke klachten gehad.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:57

Zoveel mensen, zoveel meningen. Persoonlijk was ik naar een holistisch arts gegaan. Charlotte Willekes is ook erg goed. In een kliniek wordt hij binnenste buiten gekeerd en met een beetje pech vinden ze niets. Hopelijk knapt je paardje snel weer op!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:04

hoe is zijn mest?Ik zou persoolijk al dat voer wat je nu geeft eens achterwege laten,geweekte pulp,gekookt lijnzaad en wat zemelen.En een supplement dagelijks.Hebben ze weleens aan een maagzweer gedacht?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:05

Dank voor al jullie tips. Alle bloedwaardes vallen binnen de marges. Geen zand in de mest, en mijn paard eet goed. Ik rijd zelf nog klasse 2 en was weer met de trainingen begonnen. Inmiddels denken we aan een schimmel en/of een maagzweer. Via een voedseldeskundige heb ik advies voor voer gekregen. Indien hier niet binnen 2 weken iets gaat veranderen, is mijn volgende stap een holistische dierenarts.

Mijn paard staat met 2 vriendjes 24 uur per dag buiten met goede toegang tot hooi. Doordat hij nu wat vermagert, gaan ze allemaal s'avonds op stal, zodat hij kan bijkomen (is de leider van de kudde, wel een hele rustige, is een goed teken dat ie dat nog wil en doet)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:12

Salmonella besmetting?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:15

Lyme?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:14

Lyme is een goede suggestie. Mijn paard had vorig jaar veel teken, die ik elke keer heb weggehaald. Hoe kan ik Lyme onderzoeken, dat is volgens mij heel lastig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:54

Volgens mij kan een goede holistische arts lyme wel vinden..wellicht de reguliere DA ook maar ik weet niet of dat kan als het al in wat meer gevorderd stadium is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:08

Ik zou dat gewoon aan je DA vragen. Het paard van een vriendin heeft Lye gehad, hij was erg sloom, niet in zijn gewone doen, maar niet echt ziek en het heeft een hee poos geduurd voor ze wisten wat er aan de hand was. Kijk ook eens naar : http://www.euregiolab.com/laboratoriumo ... 0Paard.pdf

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:18

Je zou eens contact op kunnen nemen met HorseBodyBalance, homeopaat waar ik al heel goede ervaringen mee heb gehad http://horsebodybalance.com/
Ik heb de ervaring dat bij dit soort chronisch lijkende klachten een gewone DA vastloopt.

Evt. goed voer voor paarden met darm/maagproblemen is Wafer Fioc, wij voeren dat zelf ook en de resultaten zijn verbluffend http://www.guidolinhorses.com/en/wafer-fioc/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:49

palham schreef:
Inmiddels denken we aan een schimmel en/of een maagzweer. Via een voedseldeskundige heb ik advies voor voer gekregen. Indien hier niet binnen 2 weken iets gaat veranderen, is mijn volgende stap een holistische dierenarts.

Waarom is je volgende stap een holistisch dierenarts en niet een medicijn voor maagzweren om te kijken of dat aanslaat?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:21

Wat gebeurt er als je weer terug gaat naar de manier van voeren van 6 maanden geleden? Dus gewoon met de Marstall corn etc.
Waarom ben he uberhaubt gaan wisselen qua voer?

happymyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:15

Wij hebben een pony gehad die erg vermagerde en niet aankwam met wat we deden. Later op subli seniores priores gezet en daar werd ie weer lekker dik van.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:22

Dank voor al jullie tips. We denken nu aan een maagzweer en zijn ook weer terug naar het oude voer. Na 3 dagen begint hij al weer dikker te worden en krijgt meer energie. Binnenkort gaan we ook met hem naar een holistische dierenarts.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:23

Fijn om te horen! ik ben benieuwd wat er uit gaat komen bij de holistische arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:29

Fijn dat hij opknapt. Wel jammer dat je niet ingaat op mijn vraag :(

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 07:38

Wildwings: omdat we niet zeker zijn of het een maagzweer is en ik goed vind om in zijn geheel naar mijn dier te kijken. Misschien zien we iets over het hoofd.