Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geerke schreef:Mijten veroorzaken ook vreselijke jeuk...is er nu een dierenarts bijgeweest?Heb je een foto van het hele paard zonder deken?Ik weet niet hoe het komt maar ik heb het vermoeden dat hij er absoluut niet goed uitziet en dat je dat niet echt serieus neemt...ik hoop dat ik het mis heb
geerke schreef:Als je dit serieus had genomen was er al een tijdje geleden een dierenarts bijgeweest..zonder schraapsel een diagnose stellen voor iets wat echt vanalles kan zijn.Erg knap
AmigoSam schreef:Oorzaak is gevonden! Mijn paard had blijkbaar enorme jeuk aan zijn achterbenen waardoor hij het zelf opengekrabd heeft. Heeft nu zalf/shampoo voor. Komt door verstikking van huid en haar. (Komt slecht door vacht heen) Had ook een lichte vorm van mok doordat de opfok te nat was.
Blijkt dat er meer paarden last van hebben door het wisselende weer afgelopen dagen!
Maybritt90 schreef:AmigoSam schreef:Oorzaak is gevonden! Mijn paard had blijkbaar enorme jeuk aan zijn achterbenen waardoor hij het zelf opengekrabd heeft. Heeft nu zalf/shampoo voor. Komt door verstikking van huid en haar. (Komt slecht door vacht heen) Had ook een lichte vorm van mok doordat de opfok te nat was.
Blijkt dat er meer paarden last van hebben door het wisselende weer afgelopen dagen!
Mag ik vragen welke schampoo? M'n andere paard heeft ook jeuk tijdens rui

ellepel schreef:Bij mij ook eentje hoor, en ik was ook aan het twijfelen aan mijt,maar dat komt echt maar weinig voor hier
Die van mij had ussen de billen allemaal plekjes en het was ook open.
Gewoon gebelt en even overlegt met de veearts en ik heb het gewasen met hibiscrub en de open plekjes smeer ik in met zinkzalf
AmigoSam schreef:ellepel schreef:Bij mij ook eentje hoor, en ik was ook aan het twijfelen aan mijt,maar dat komt echt maar weinig voor hier
Gewoon gebelt en even overlegt met de veearts en ik heb het gewasen met hibiscrub en de open plekjes smeer ik in met zinkzalf
Ja is soms best moeilijk om goed achter te komen wat het is! Ik heb van mijn dierenarts voor zekerheid ook middeltje gekregen voor mijt aangezien alle haren al op zijn benen (mn paard) weg waren dus kom ze het niet helemaal uitsluiten. Ze wou geen risico lopen met mn oude knol, wat maar beter is ook!
Lang leven dierenartsen haha
geerke schreef:Bij mij ook eentje hoor, en ik was ook aan het twijfelen aan mijt,maar dat komt echt maar weinig voor hier
Ja is soms best moeilijk om goed achter te komen wat het is! Ik heb van mijn dierenarts voor zekerheid ook middeltje gekregen voor mijt aangezien alle haren al op zijn benen (mn paard) weg waren dus kom ze het niet helemaal uitsluiten. Ze wou geen risico lopen met mn oude knol, wat maar beter is ook!
Lang leven dierenartsen haha
dat heb je niet geschreven...dat je ook iets tegen mijt hebt gehad.

geerke schreef:dus toch mijt ...makkelijk te behandelen,wel ook al het strooisel uit de stal halen.