Kale plekken, wondjes benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kale plekken, wondjes benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:35

Ik hoop voor je dat dit inderdaad de oplossing is! Is de dierenarts ook echt langsgeweest of was dit een telefonisch consult?
Ik heb zelf altijd een beetje een hekel aan supplementen voor 'een betere weerstand', maar in zijn geval zou ik dat wel overwegen, hem of iets voor zijn weerstand geven of hem een goede vitamine/mineralenbrok bijvoeren want het heeft natuurlijk een reden dat hij (plus een paar anderen) wel ziek wordt en de rest niet. Ik snap namelijk ook dat hij het zelf heeft opengekrabt en dat dat door jeuk komt (dit doet een paard niet voor zijn lol), maar waar komt die jeuk dan vandaan?

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:40

geerke schreef:
Mijten veroorzaken ook vreselijke jeuk...is er nu een dierenarts bijgeweest?Heb je een foto van het hele paard zonder deken?Ik weet niet hoe het komt maar ik heb het vermoeden dat hij er absoluut niet goed uitziet en dat je dat niet echt serieus neemt...ik hoop dat ik het mis heb

Lijkt me logisch dat er een dierenarts bij is geweest als ik zeg dat de oorzaak gevonden is ;)
Ik zou zelf nooit zomaar een conclusie trekken.

Op het moment ziet hij er ook niet uit aangezien hij nog steeds bezig is met verharen. Hij is oud, het gaat allemaal wat langzame bij hem en in de winter ziet hij er minder uit maar ik heb geen andere keus dan opfok. Wij willen ook gaan verhuizen met het idee om grond aan het huis te hebben zodat hij dichtbij kan staan en ik hem elke dag kan controleren. Buiten dat, geloof mij maar dat ik moeite neem. Als ik niet het beste voor hem over had ik hem wel in een stalletje gezet in de buurt van waar ik woon en had ik hem gewoon laten weven. Ik heb dit paard niet in de buurt staan omdat hij niet alleen kan staan en niet in een stal. Als ik het niet serieus had genomen had ik er niks mee gedaan en het genegeerd, dus ja, je hebt het mis. Dierenarts is langs geweest met de tip om hem op andere voeding te zetten. (Wat ik ook ga doen) dit zodat hij beter door zijn vacht komt en dit hopelijk volgende winter kan voorkomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:46

Als je dit serieus had genomen was er al een tijdje geleden een dierenarts bijgeweest..zonder schraapsel een diagnose stellen voor iets wat echt vanalles kan zijn.Erg knap

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 13:54

geerke schreef:
Als je dit serieus had genomen was er al een tijdje geleden een dierenarts bijgeweest..zonder schraapsel een diagnose stellen voor iets wat echt vanalles kan zijn.Erg knap

Is moeilijk om "een tijdje geleden" dit serieus te nemen als ik pas sinds kort weet dat hij dit had, maar goed ik ga dit niet voor de 3e x uitleggen.

Lijkt mij verder dat de dierenarts wel beter weet hoe ze een diagnose moet vast stellen.

Ga geen discussies meer aan en wat mij betreft mag dit topic gesloten worden ivm. Dat de oorzaak gevonden is.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:21

AmigoSam schreef:
Oorzaak is gevonden! Mijn paard had blijkbaar enorme jeuk aan zijn achterbenen waardoor hij het zelf opengekrabd heeft. Heeft nu zalf/shampoo voor. Komt door verstikking van huid en haar. (Komt slecht door vacht heen) Had ook een lichte vorm van mok doordat de opfok te nat was.

Blijkt dat er meer paarden last van hebben door het wisselende weer afgelopen dagen!

Mag ik vragen welke schampoo? M'n andere paard heeft ook jeuk tijdens rui

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 15:33

Maybritt90 schreef:
AmigoSam schreef:
Oorzaak is gevonden! Mijn paard had blijkbaar enorme jeuk aan zijn achterbenen waardoor hij het zelf opengekrabd heeft. Heeft nu zalf/shampoo voor. Komt door verstikking van huid en haar. (Komt slecht door vacht heen) Had ook een lichte vorm van mok doordat de opfok te nat was.

Blijkt dat er meer paarden last van hebben door het wisselende weer afgelopen dagen!

Mag ik vragen welke schampoo? M'n andere paard heeft ook jeuk tijdens rui

Ik zal morgen even een foto van maken! ben dan toch weer op stal ivm nieuwe voeding erheen brengen. ;)

Ik weet niet of deze shampoo specifiek voor mijn probleem is, ik heb hem namelijk van mijn da gekregen. zou ik even googlen voor zelerheid als ik jou was. (Als ik foto met naam ervan door gestuurd heb)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:46

Bij mij ook eentje hoor, en ik was ook aan het twijfelen aan mijt,maar dat komt echt maar weinig voor hier
Die van mij had ussen de billen allemaal plekjes en het was ook open.
Gewoon gebelt en even overlegt met de veearts en ik heb het gewasen met hibiscrub en de open plekjes smeer ik in met zinkzalf :j

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:01

ellepel schreef:
Bij mij ook eentje hoor, en ik was ook aan het twijfelen aan mijt,maar dat komt echt maar weinig voor hier
Gewoon gebelt en even overlegt met de veearts en ik heb het gewasen met hibiscrub en de open plekjes smeer ik in met zinkzalf :j

Ja is soms best moeilijk om goed achter te komen wat het is! Ik heb van mijn dierenarts voor zekerheid ook middeltje gekregen voor mijt aangezien alle haren al op zijn benen (mn paard) weg waren dus kom ze het niet helemaal uitsluiten. Ze wou geen risico lopen met mn oude knol, wat maar beter is ook!

Lang leven dierenartsen haha :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:22

Oudere paarden zijn wel heel gevoelig hoor voor van die gekke huidproblemen.
Ik hoor en zie het best wel veel :j

Hopelijk trekt het nu snel weg en komt er een mooi nieuw vachtje tevoorschijn :j

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 19:23

ellepel schreef:
Oudere paarden zijn wel heel gevoelig hoor voor van die gekke huidproblemen.
Ik hoor en zie het best wel veel :j

Hopelijk trekt het nu snel weg en komt er een mooi nieuw vachtje tevoorschijn :j

Dierenarts zei dat het wel even kon duren maar geduld hebben we gelukkig :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:43

AmigoSam schreef:
ellepel schreef:

Ja is soms best moeilijk om goed achter te komen wat het is! Ik heb van mijn dierenarts voor zekerheid ook middeltje gekregen voor mijt aangezien alle haren al op zijn benen (mn paard) weg waren dus kom ze het niet helemaal uitsluiten. Ze wou geen risico lopen met mn oude knol, wat maar beter is ook!

dat heb je niet geschreven...dat je ook iets tegen mijt hebt gehad.

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:48

DA!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:04

Daisy_Izzy schreef:
DA!

BRIL!!!!

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:21

geerke schreef:

dat heb je niet geschreven...dat je ook iets tegen mijt hebt gehad.

Oh komt dan denk ik omdat ik het berichtje voor een tweede keer moest schrijven! Klikte op het tablad venster (?) op mijn telefoon en toen moest ik het berichtje opnieuw schrijven omdat het geschreven deel weg was. Maar bij deze dan! ;)

Dierenarts had namelijk ook nog onderzoek gedaan en net tijdens het eten gebeld dat hij toch beetje last had van mijten dus zal wel beetje dubbelop geweest zijn. Had ze niet gemeld dat ze testje had meegenomen, was waarschijnlijk toen ik iets uit mijn kast moest halen. Wel beetje raar dat ze niet melde, misschien was ze het vergeten maar was maar goed uiteindelijk ook! (Shampoo dat ik eerst gebruikte tegen jeuk wou ze dat ik haalde)

Eigenaresse melde vandaag toen de dierenarts er was dat er blijkbaar een paard in de opfok naast mijn paard staat die laatst ook mijt had gehad. Dus dat was ook last-minute doorgegeven, beetje jammer maar ach. Oorzaak is er nu dus weet nu wat ik er tegen moet doen gelukkig. (:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:22

dus toch mijt ...makkelijk te behandelen,wel ook al het strooisel uit de stal halen.

AmigoSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 20:28

geerke schreef:
dus toch mijt ...makkelijk te behandelen,wel ook al het strooisel uit de stal halen.

Morgen worden de andere paarden ook gecontroleerd en nieuw strooisel, nieuwe voeding en lekker alles gaan wassen dus zijn we wel weer even zoet mee.

Ga zo snel mogelijk proberen te verhuizen zodat ik mn paardje lekker aan huis heb, is toch het handigste! Het is wat, zo op zijn oude dagje

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:30

Fijn dat de da is geweest en dat je een diagnose hebt gekregen. Hoop dat dit de oplossing is.