Zal ik morgen dan het vreselijke nieuws krijgen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:21

he bah wat naar...

sterkte!

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:30

Back home...

Foto's van dr been waren echt prachtig. Helemaal niks, maar dan ook niks op aan te merken.
Waren echt verbaasd.
Maar toen wisten we dus nog niet waar het probleem zat.
Dan maar een peesscan maken. En jahoor, GATENKAAS.

%) %) %)
Ernstige blessure van de tussenpees. Niet afgescheurt maar vol met kleine scheurtje. Gewoon echt erg.
Nu druk verband tegen vocht oedeem en om de pees in zijn functie te ontlasten. Maand lang, elke week verwisselen. Daarna opnieuw scannen.

dancertje

Re: Zal ik morgen dan het vreselijke nieuws krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:34

toch een beetje geluk bij ongeluk hopen dat de pees netjes gaat herstellen

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:35

Dat is ontzettend balen!! Van een griffelbeenbreuk had je paard eerder hersteld.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:41

meegemaakt dat een arabiertje van een afschuwelijke peesblessure ( uitgegleden over blikje in berm) hersteld is, terwijl de kliniek in utrecht zei : inslapen, eigenaresse liefdevol en consequent voor haar gezorgd, ook veel cooling gel ging erdoor en warempel, na een jaar kon ze beginnen te rijden. ze had een wonder ermee verricht... dus misschien is het toch beetje een troost...
heel veel sterkte

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:49

Deze merrie is helaas al 15, waardoor de kans op herstel heel klein is. Verder zijn we ook niet meer van plan te gaan rijden met dr. Met name hierdoor. Anders was ik nog de springsport in gegaan. Nu hopelijk veulentjes fokken. Ook is deze blessure niet standaard waarbij 1 of 2 scheurtjes in de pees aanwezig zijn. Dit lijkt op een blessure die al heel lang aan moddert en waar steeds meer scheurtje bij gekomen zijn. We gaan zorgen dat ze er minder last van heeft maar ze hoeft niet meer de sport in ofzo. Staan namelijk nog 5 geweldige paarden. :I

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:01

arabiertje waar ik het over had was ook al die leeftijd :-). als ze rustig mag staan en goede zorgen, is de prognose dan zo slecht nog?

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:12

Sterkte, hopelijk valt het mee en zijn je zorgen voor niks geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:17

Poeh, dat van die pees klinkt ook niet geweldig. Ik zou eerst willen weten hoeveel pijn ze er aan heeft en of ze zonder pijnstillers nog een beetje leven heeft. Loopt ze momenteel ook kreupel?

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 22:19

Ze loopt er al een poos mee, afwisselend kreupel. Met rust beter. Echt pijn lijkt ze dus niet te hebben. Of ze is echt diehard. Maar we hebben grote boxen. 5m bij 6m. Dus ze kan letterlijk omrollen zonder vast te liggen in dr stal. En die ruimte voor zichzelf. We gaan dr gewoon niet meer zo veel tijd in steken dat ze mogelijk weer de sport in kan. Weetje, ik heb nog 5 paarden op stal waarvan 4 super groen. We gaan gewoon hopen dat dit nu effect heeft en dan proberen of we dr PROK kunnen krijgen voor de fok. Als ze maar knuffels krijgt is ze al blij. Ondanks dat het echt een harde werker is. Ik heb altijd al gezegd, dit is een "dood loper" ze gaat door tot het lichaam zegt tot hier en niet verder. Daar was ze dus ook naar op weg. Een peesblessure die langzaam aan erin kruipt is erg moeilijk te herkennen. Vooral omdat ik dit paard zelf pas een half jaartje intensief onder handen heb. We weten nu wat het probleem is en gaan het dus ook niet verder kapot maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:26

Ik zou haar dan lekker het land op gooien als dat kan, en als ze daar geschikt voor is.

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:34

Wat een vervelend nieuws..

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 06:55

Nu eerst probeer die pees zo goed mogelijk te krijgen. En dan van t voorjaar inderdaad lekker het land op! Nu staat toch alles nog op stal, dus is dat ook geen probleem.