onderzoek naar mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: onderzoek naar mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:41

Fijne enquete voor een paard die een keer mok geeft gehad.. Maar de mijne heeft t chronisch, dus na twee pagina's dezelfde antwoorden te hebben gegeven, heb ik er de brui aan gegeven..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:14

ik heb hem voor je ingevuld.

In heb ook een paard met twee witte achterbenen en die lijken inderdaad gevoeliger te zijn voor mok.
Behang: mijn paard heeft niet zoveel behang als een Fries of een Tinker, maar toch wel veel haar voor een warmbloedpaard.
Benen scheer ik nooit, ik knip hooguit de ergste flossen weg en laat het overige haar graag ter bescherming zitten. Zeker in de zomer zodat de witte benen niet verbranden.

Verder heb ik de huisvesting aangepast, ze staan nu in de winter niet meer in een modderig weiland, maar in een ruime en redelijk droge zandpaddock met diverse hooipunten waar ze tussen beweegt.
Vooralsnog heb ik nu nog geen mok geconstateerd.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:22

Ingevuld. Bij mijn paard kwam de mok echt van binnenuit. Mijn paard was in slechte conditie en stond 24/7 op stal toen we hem kochten. Nu hij 24/7 buiten staat, ook al is het 's winters af en toe een blubberbende, heb ik geen mok meer gezien. Hier lag het dus echt aan de weerstand van paard.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:09

Ingevuld!

Het is bij mij misschien een beetje verwarrend verhaal geworden, omdat ons paard 15+ jaar mok achter elkaar heeft gehad. Soms heel erg, soms kleine plekjes, maar het was nooit weg.
Begonnen bij de da met hydrocortiderm en daarna van alles: cremes uit de ruitershop, holistisch da, sudocreme, uierzalf, bij een cranio sarcaalsessie werd het wel minder, maar het ging niet weg.
Nu zijn we sinds november 2014 verhuisd en lijkt het erop dat zijn mok weg trekt! Zelf hadden we alle hoop al opgegeven, maar het lijkt toch echt te gasn gebeuren! *\o/* *\o/* *\o/*
Verschillen met de vorige stal: hooi ipv kuil/voordroog, geen stress van onderlinge onderhuidse ruzies, overdag lekker de hele dag in de bak in groepsverband.
Ik had het gevoel dat ik dit in je enquete niet genoeg naar voren had gebracht, vandaar nog even dit bericht!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:10

Oja! Ook nog mokthee geprobeerd afgelopen november! Daar leek het ook van weg te trekken! Of dat nou het zetje was die hij nodig had?! Wie het weet mag het zeggen!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:25

Ik wil de enquete ook voor je invullen, mijn paard heeft 3 jaar geleden hele erge mok gehad.
Het stalmanagement, voer en verzorging is momenteel heel anders dan 3 jaar geleden ten tijde van de mok.

Wil je dat ik de vragen beantwoord zoals het 3 jaar geleden was?

mereleva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:56

Sorry voor de late reply Evy, het is een drukke week geweest, maar het handigste is denk ik om de enquete idd in te vullen zoals het toen was, vooral omdat het daarna niet meer teruggekomen is.

Super bedankt voor alle reacties !

Als er trouwens mensen zijn (regio Heerenveen) die interesse hebben om wat meer te weten over wat natuurgeneeskunde voor je paard kan betekenen, kan je me altijd even een pb'tje sturen, voor mijn afstuderen ben ik nog wel op zoek naar wat leuke casussen ;) .