Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cardy schreef:Je zou eventueel naar maisolie kunnen kijken?
kim1207 schreef:Maar welk voer laag in suiker en granen. Dat is mn vraag in de op!
Hannanas schreef:Heeft hij geen maagzweer?
Dan ga ik ook nog alleen maar overstag voor de hoofdprijs -> iets wat ontzettend motiveert tot eten maakt het eten belangrijker dan het ongemak.
smurffie schreef:3 jaar oud, ik gok op kiezen.
Mijn paard viel af en at heel slecht, Slobber at ie niet, muesli vond hij vergif. Met lange tanden ging de biks erin, wortel en appel was walgelijk en hooi niet te eten.
Goede tandarts erbij, bleek bij de vorige eigenaar een prutser er een wolfskies uit te hebben gehaald, althans 85% van die kies.
Kwam echt een splinter van 3 a 4 mm dik met een stuk wortel eruit. Kiezen achteraan waren een drama, duidelijk handmatig gebeurt. Week na de behandeling at hij ineens wortel, das raar dachten wij. We zijn nu een bijna een jaar verder en meneer durft alles te eten, Slobber is de hemel, als je appels niet mee rekend. Biks vind hij niet zo, muesli is veel lekkerder! En hooi? 2 keer zo veel als voorheen.
Laat hem goed behandelen. Elektrisch en met verdoving. Grote kans bij een 3 jarige dat het alleen doppen zijn. Mijn paard zou naar de kliniek gaan en daar binnenste buiten gekeerd worden als de tandarts niets uit zou halen, nu is het een hele gezonde, nog wel slanke, jonge slungel hihi.