Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lovelygirly schreef:ik doe alles voor haar ! Haal het onderste uit de zak ...
Maar kan mijn grens niet vinden waar ik door moet gaan of stoppen
Mijn gedachten zijn : als de zwaarste tabletten niet aan slaan waarom dan de natuurlijke versie wel ...
En dan die grens misschien werkt homeopatisch wel
Maar wat niet
Dan loopt mijn paard alleen maar extra met pijn rond
Wat de hele dag is ze koliekerig en pijn in de buik ....
linda_arnold schreef:Persoonlijke goede ervaring met alternatieve geneeswijze, maar deze nooit ingezet als 'hoofdbehandeling'.
Ik zou ik jou geval homeopathie gebruiken als ondersteunend middel naast de reguliere geneeswijze.
Ik heb voornamelijk niet 'levensbedreigende' situatie's kunnen redden met homeopathische kruiden/druppels en/of alternatieve geneeswijze.
- Hormoonbalans ipv regumate voor het hengsten alter ego van mijn ruin, waardoor hij weer de weide op kon met de kudde.
- Kruiden voor een vrij neurotische ruin met verlatingsangst.
- kruiden bij verminderde weerstand tijden droes verloop.
- kruiden bij verkoudheid
- druppels om dr lever te ondersteunen voor een betere afvoer van afvalstoffen.
- hond met een bloedoor, ondersteund met druppel nadat de laser therapie niet voldoende aansloeg.
In jou geval is de boel ontstoken, homeopathie kan absoluut ondersteunen maar heeft wel een periode nodig om haar werk te doen. Ik vraag me af of het dan eerlijk is als 'hoofdbehandeling'. Wat krijgt ze nu?
R12312 schreef:linda_arnold schreef:Persoonlijke goede ervaring met alternatieve geneeswijze, maar deze nooit ingezet als 'hoofdbehandeling'.
Ik zou ik jou geval homeopathie gebruiken als ondersteunend middel naast de reguliere geneeswijze.
Ik heb voornamelijk niet 'levensbedreigende' situatie's kunnen redden met homeopathische kruiden/druppels en/of alternatieve geneeswijze.
- Hormoonbalans ipv regumate voor het hengsten alter ego van mijn ruin, waardoor hij weer de weide op kon met de kudde.
- hond met een bloedoor, ondersteund met druppel nadat de laser therapie niet voldoende aansloeg.
In jou geval is de boel ontstoken, homeopathie kan absoluut ondersteunen maar heeft wel een periode nodig om haar werk te doen. Ik vraag me af of het dan eerlijk is als 'hoofdbehandeling'. Wat krijgt ze nu?
Regumate geef je sowieso niet aan een ruin of hengst.
. Hij was trouwens niet de 1e dierenarts die dit voorschreef. NatasjavE schreef:R12312 schreef:Persoonlijk vind ik de kliniek van Laarakkers in de Bilt daar ook onder vallen. Daar zie ik ook alleen maar ellende van.
Hou op schei uit![]()
Op het ogenblik komen ze daar nu allemaal met SI klachten vandaag.
Ken nog een paar klinieken die veel van die diagnoses stellen, terwijl dat juist een gebied is waar het onwijs lastig is om een diagnose te stellen. R12312 schreef:Ik heb er een aantal zeer schrijnende dingen zien gebeuren. Zware hoefbevangen paarden die ingeslapen moesten worden en maar door dokteren....
kimberly1995 schreef:Ieder paard met een gevoeligheid tot koliek zou dus technisch gezien een ander middel kunnen krijgen. Er bestaat in de homeopathie geen middel tegen koliek of een middel tegen buikkrampen. Zo werkt homeopathie niet.
Nirvana_ schreef:kimberly1995 schreef:Ieder paard met een gevoeligheid tot koliek zou dus technisch gezien een ander middel kunnen krijgen. Er bestaat in de homeopathie geen middel tegen koliek of een middel tegen buikkrampen. Zo werkt homeopathie niet.
Dit!! En dit is waarom het homeopathie zo verschrikkelijk lastig maakt. Ik ben er steevast van overtuigd dat het juiste middel wonderen kan verrichten... En dan heb je het vaak over maar een minimale dosering. Echter is het vreselijk lastig om het juiste middel te vinden, en moet je daardoor iemand hebben die echt goed in zijn vak is.
Baad het niet dan schaadt het niet, ben ik het niet mee eens. Alles wat een positief effect kan uitoefenen op het lichaam, kan indien verkeerd gebruikt ook negatief werken.
R12312 schreef:linda_arnold schreef:Persoonlijke goede ervaring met alternatieve geneeswijze, maar deze nooit ingezet als 'hoofdbehandeling'.
janderegelaa schreef:Sterker nog, het is alleen geregistreerd voor merrie's.
janderegelaa schreef:R12312 schreef:
Sterker nog, het is alleen geregistreerd voor merrie's.
; Maar op dierenarts advies was dit voor mij een overweging. Dus of je het 'sowieso' niet geeft aan ruinen of hengsten valt te betwisten in 'dierenartsenland'.
Het ging hierbij om een ruin die niet in de sport actief was.
) 8nnemiek schreef:Prednisolon, is dat hetzelfde als prednison?
Van prednison weet ik dat het de goede darmflora aantast, en het daardoor ook een oorzaak van koliek kan zijn. Prednison onderdruk vaak ook eerder de klachten dan dat het de oorzaak echt wegneemt.
Lastig natuurlijk.. maar misschien kun je wel proberen om probiotica bij te voeren om die goede bacteriën een beetje te helpen..