Homeopatisch een fabel of een feit ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Re: Homeopatisch een fabel of een feit ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:21

Ze krijgt nu prednisolon en soort gastrogard.

Door het eten bepaald spul wat tegen gassen is ( weet even de naam niet )olie tegen de zand en lijnzaad ook nog eens

Haar hele voer is nu aangepast op alles ... Alleen word alles erger inplaats van beter ...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:21

lovelygirly schreef:
ik doe alles voor haar ! Haal het onderste uit de zak ...
Maar kan mijn grens niet vinden waar ik door moet gaan of stoppen

Mijn gedachten zijn : als de zwaarste tabletten niet aan slaan waarom dan de natuurlijke versie wel ...

En dan die grens misschien werkt homeopatisch wel
Maar wat niet
Dan loopt mijn paard alleen maar extra met pijn rond
Wat de hele dag is ze koliekerig en pijn in de buik ....

De geneesmiddelen hebben vaak bijverschijnselen waardoor ze uiteindelijk (en vooral bij lang/zwaar gebruik) schade doen aan organen, waardoor ze weer minder goed worden opgenomen en jij nog zwaardere medicijnen moet geven (Een neerwaartse vicieuze cirkel) Door de betreffende organen te ondersteunen heb je kans dat de geneesmiddelen weer beter worden opgenomen. En dan krijg je hopelijk de cirkel de ander kant uit, want als jij minder geneesmiddelen hoeft te geven, raken de organen ook minder beschadigd ect...)

Overigens heb ik het meer over natuurgeneeskunde. Mijn fout, dat ik eerder over homeopathie had. Ik heb niks met intelligente waterduppels

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:23

linda_arnold schreef:
Persoonlijke goede ervaring met alternatieve geneeswijze, maar deze nooit ingezet als 'hoofdbehandeling'.

Ik zou ik jou geval homeopathie gebruiken als ondersteunend middel naast de reguliere geneeswijze.

Ik heb voornamelijk niet 'levensbedreigende' situatie's kunnen redden met homeopathische kruiden/druppels en/of alternatieve geneeswijze.
- Hormoonbalans ipv regumate voor het hengsten alter ego van mijn ruin, waardoor hij weer de weide op kon met de kudde.
- Kruiden voor een vrij neurotische ruin met verlatingsangst.
- kruiden bij verminderde weerstand tijden droes verloop.
- kruiden bij verkoudheid
- druppels om dr lever te ondersteunen voor een betere afvoer van afvalstoffen.
- hond met een bloedoor, ondersteund met druppel nadat de laser therapie niet voldoende aansloeg.

In jou geval is de boel ontstoken, homeopathie kan absoluut ondersteunen maar heeft wel een periode nodig om haar werk te doen. Ik vraag me af of het dan eerlijk is als 'hoofdbehandeling'. Wat krijgt ze nu?

Regumate geef je sowieso niet aan een ruin of hengst.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:27

Je mag mij pb'en. Ik studeer klassieke homeopathie en natuurgeneeskunde voor mensen.

Ik gebruik zelf homeopathie en mijn paard ook.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:29

R12312 schreef:
linda_arnold schreef:
Persoonlijke goede ervaring met alternatieve geneeswijze, maar deze nooit ingezet als 'hoofdbehandeling'.

Ik zou ik jou geval homeopathie gebruiken als ondersteunend middel naast de reguliere geneeswijze.

Ik heb voornamelijk niet 'levensbedreigende' situatie's kunnen redden met homeopathische kruiden/druppels en/of alternatieve geneeswijze.
- Hormoonbalans ipv regumate voor het hengsten alter ego van mijn ruin, waardoor hij weer de weide op kon met de kudde.
- hond met een bloedoor, ondersteund met druppel nadat de laser therapie niet voldoende aansloeg.

In jou geval is de boel ontstoken, homeopathie kan absoluut ondersteunen maar heeft wel een periode nodig om haar werk te doen. Ik vraag me af of het dan eerlijk is als 'hoofdbehandeling'. Wat krijgt ze nu?

Bijzonder dat mijn dierenarts dat dan wel voorschreef om zijn hormoonhuishouding te stabiliseren :o. Hij was trouwens niet de 1e dierenarts die dit voorschreef.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 15-02-16 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:35

Als je nog niet in Utrecht bent geweest, zou ik dat als sec op doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:35

Vraag me ook af of de tegenstanders ook zelf die ervaring hebben gemaakt?

Ook op het gebied van maagproblemen en zelfs chronische asthma heb ik goede ervaringen gemaakt. Waar de normale behandelingen niet meer aansloegen. Paard reageerde bv. totaal niet meer op Venti, sputolysin, Prednison enz. Ben toen overgegaan op homeopatisch behandelen en na 2 weken kwam er een rotzooi los... zelfs de dierenarts stond te kijken. Het inslapen was al gepland. Daarna had ze alleen nog af en toe een aanval van de asthma bij drukkend weer. Zo kan ik nog best een tijd doorgaan.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:55

Weet je als je paard zo slecht is en blijkbaar de gewone medicijnen niet helpen zou ik toch eens een consult overwegen bij Den Hoek en kan je je er niet in vinden hoef je de medicijnen die je voorgeschreven krijgt niet te nemen dat kan je weigeren.

Maar misschien win je wel bij de situatie om een consult te laten doen.

En Utrecht weet het soms ook niet hoor, afgelopen week weer gezien bij een stalgenoot, en dus maar predisolon voorgeschreven gekregen.
Oftewel onderdrukken van de klachten.

Ik weet niet wat ik slechter vind het onderdrukken van een klacht of een consult bij een holistische kliniek waar overigens de artsen afgestudeerd zijn in Utrecht alleen zich verder verdiept hebben op een andere manier dan regulier.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 15-02-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:57

R12312 schreef:
Persoonlijk vind ik de kliniek van Laarakkers in de Bilt daar ook onder vallen. Daar zie ik ook alleen maar ellende van.

Hou op schei uit :(

Op het ogenblik komen ze daar nu allemaal met SI klachten vandaag.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:00

NatasjavE schreef:
R12312 schreef:
Persoonlijk vind ik de kliniek van Laarakkers in de Bilt daar ook onder vallen. Daar zie ik ook alleen maar ellende van.

Hou op schei uit :(

Op het ogenblik komen ze daar nu allemaal met SI klachten vandaag.

Ik heb er een aantal zeer schrijnende dingen zien gebeuren. Zware hoefbevangen paarden die ingeslapen moesten worden en maar door dokteren....

Si problemen is hip volgens mij :D Ken nog een paar klinieken die veel van die diagnoses stellen, terwijl dat juist een gebied is waar het onwijs lastig is om een diagnose te stellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:03

R12312 schreef:
Ik heb er een aantal zeer schrijnende dingen zien gebeuren. Zware hoefbevangen paarden die ingeslapen moesten worden en maar door dokteren....

Ik weet het, ik weet het.....

Edit,...ja...en dan leggen ze een magneet "dingetje" op de kont en dat moet helpen. (weet niet hoe dat ding heet)

Paard had overigens gewoon spat. Bleek later...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:28

Ik wil overigens even heel duidelijk aangeven dat de meeste wat hier in het topic aangeven homeopathie te gebruiken, geen echte homeopathie is. Dat is reguliere geneeskunde, met homeopathische middelen en dat is duidelijk wat anders. Dat heet complexhomeopathie en is eigenlijk gewoon een belediging voor de homeopathie, zoals Hahnemann hem ontwikkelt heeft.

De klassieke homeopathie is een geneeskunde op zich, bijna lijnrecht tegenover de hedendaagse reguliere geneeskunde. Het is vaak niet met elkaar te vergelijken. Het is een individualiserende geneeskunde die het gehele individu meeneemt en werkt compleet anders.

Om jullie een juist beeld te geven, zal ik proberen zo simpel mogelijk de grondbeginselen te vertellen.
Bij een consult is er eerst een lang gesprek, waarbij de gehele ziektegeschiedenis, alle klachten en ook psychisch, emotionele, sociale en spirituele symptomen besproken worden. Dat is om inzicht te krijgen in de problematiek.
Aan de hand daarvan kiest de homeopaat symptomen, die hij op gaat zoeken, want bij die specifieke symptomen horen homeopathische middelen. Uiteindelijk scoort een middel hoog, wat dan bekend staat 'als het juiste middel'.
De klassieke homeopathie gaat er vanuit dat door middel van geneesmiddelproeven op gezonde mensen een geneesmiddel bepaalde symptomen oproept. Er werden groepen mensen genomen die een bepaald middel kregen en die kregen symptomen. Op basis van veel voorkomendheid van die symptomen werden deze geclassificeerd tot een 'geneesmiddelbeeld'.
Het juiste middel is het middel dat bij een gezond persoon de symptomen oproept die de zieke persoon heeft. 'het gelijke met het gelijkende genezen'. Het middel en de symptomen van de persoon zijn dus overeenkomstig. De prikkel die je met het middel geeft, overstemt de klachten van de persoon en prikkelen op een dermate manier dat de persoon zijn eigen genezing in werking gaat zetten. Oude klachten komen terug en dat is een teken richting gezondheid. Je gaat als het ware qua gezondheid en klachten terug in de tijd.

Ieder paard met een gevoeligheid tot koliek zou dus technisch gezien een ander middel kunnen krijgen. Er bestaat in de homeopathie geen middel tegen koliek of een middel tegen buikkrampen. Zo werkt homeopathie niet.

Met vragen kun je me pb'en.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:40

Hier veel goede ervaringen met verschillende alternatieve geneeswijzen.. bach bloesems, homeopathie etc..

Ik hoor hier ook iemand zeggen dat ze t zorgwekkend vind als iemand eerder naar alternatief gaat dan naar regulier.. ik doe dit in sommige gevallen ook gewoon puur om t feit dat ik bij mijn alternatieve dokter vaker een juiste diagnose en behandeling heb gehad voor minder geld dan bij regulier..

Vast niet alle alternatieve dokters zijn even goed of slecht maar dat is natuurlijk ook zo bij reguliere artsen..

Maar als het reguliere nu een beetje op houdt en er weinig andere dingen meer zijn die je kunt doen.. Waarom dan niet de gok wagen in de alternatieve geneeswijzen? Ik kan het je iig van harte aanbevelen!

Billy_Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:45

Hier ook hele goede ervaring met Homeopathie. Bij mensen weliswaar, maar het gaat om hetzelfde.
Mijn broertje had jaren geleden een duim die steeds maar weer ging ontsteken. Veel verschillende zalfjes en andere dingen van de huisarts gebruikt, maar het kwam steeds weer terug. Totdat we homeopathie hebben geprobeerd bij hem, een jaar of 6 terug. Toen is het weggegaan en nooit weer terug gekomen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:57

kimberly1995 schreef:
Ieder paard met een gevoeligheid tot koliek zou dus technisch gezien een ander middel kunnen krijgen. Er bestaat in de homeopathie geen middel tegen koliek of een middel tegen buikkrampen. Zo werkt homeopathie niet.

Dit!! En dit is waarom het homeopathie zo verschrikkelijk lastig maakt. Ik ben er steevast van overtuigd dat het juiste middel wonderen kan verrichten... En dan heb je het vaak over maar een minimale dosering. Echter is het vreselijk lastig om het juiste middel te vinden, en moet je daardoor iemand hebben die echt goed in zijn vak is.

Baad het niet dan schaadt het niet, ben ik het niet mee eens. Alles wat een positief effect kan uitoefenen op het lichaam, kan indien verkeerd gebruikt ook negatief werken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:04

Nirvana_ schreef:
kimberly1995 schreef:

Dit!! En dit is waarom het homeopathie zo verschrikkelijk lastig maakt. Ik ben er steevast van overtuigd dat het juiste middel wonderen kan verrichten... En dan heb je het vaak over maar een minimale dosering. Echter is het vreselijk lastig om het juiste middel te vinden, en moet je daardoor iemand hebben die echt goed in zijn vak is.

Baad het niet dan schaadt het niet, ben ik het niet mee eens. Alles wat een positief effect kan uitoefenen op het lichaam, kan indien verkeerd gebruikt ook negatief werken.

Jij snapt het!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:16

R12312 schreef:
linda_arnold schreef:

Sterker nog, het is alleen geregistreerd voor merrie's.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:32

janderegelaa schreef:

Er is zelfs een contra-indicatie voor hengsten.

Er zijn wel studies gedaan naar de effecten en veiligheid bij hengsten maar er is niets bekend over de lange termijn effecten.

Off-label zal dit best zo nu en dan gedaan worden. Al vraag ik me af waarom je dit tijdelijk zou willen. Op wedstrijden mag je het namelijk niet gebruiken.

Maar goed,..wordt wel erg off-topc. Regumate is een middel wat wel of effectiviteit en veiligheid getest is.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:54

De ervaringen die jullie hebben, lijken heel erg op dit citaat: "Men zou het heel gewoon vinden als een allopathisch (regulier) arts zou aankondigen: 'Ik ga de homeopathie eens uitproberen. Hier is een patient die braakt en ik ga hem Ipecacuanha geven, want dat veroorzaakt bij een gezond persoon braken'. Na toediening blijft de patient braken. Hij heeft homeopathie gebruikt, maar zegt dat er niets van deugt. De homeopathie faalt dan niet, maar de dokter, want de geneeswet faalt niet". Staat in het boek van de Grondslagen der Homeopathie.

Punt is dat er misschien wel 200 homeopathische middelen zijn met braken, maar het gaat om de manier van het braken, hoe het ruikt, hoe het eruit ziet, kortom de 'karakteristieken' die bepalen welk van die 200 middelen het is...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:11

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:

Absoluut niet relevant aan dit topic :n ; Maar op dierenarts advies was dit voor mij een overweging. Dus of je het 'sowieso' niet geeft aan ruinen of hengsten valt te betwisten in 'dierenartsenland'. :D Het ging hierbij om een ruin die niet in de sport actief was.

Daarbij is het inderdaad geregistreerd voor merrie's, maar schrijnen da er dus niet voor het voor te schrijven in geval van een ruin. Gezien de topics die gerelateerd zijn aan dit onderwerp ( gebruik van regulatie bij ruinen)zijn de klinieken die mij dit adviseerden niet uniek in dat advies en wordt het vaker voor geschreven.

Anyway, ik heb het met een alternatief middel op kunnen lossen omdat ik in het geval van een ruin twijfelde aan de werking en de gevolgen van het middel. ( waar dit topic wel over gaat ;-))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:41

Prednisolon, is dat hetzelfde als prednison?
Van prednison weet ik dat het de goede darmflora aantast, en het daardoor ook een oorzaak van koliek kan zijn. Prednison onderdruk vaak ook eerder de klachten dan dat het de oorzaak echt wegneemt.
Lastig natuurlijk.. maar misschien kun je wel proberen om probiotica bij te voeren om die goede bacteriën een beetje te helpen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:56

Prednison tast de darmflora niet aan hoor. Ik heb het jarenlang geslikt, en ken alle bijwerkingen, maar die hoort er niet bij. Wat me nog niet duidelijk is;het zand is er wel of niet uit? Wat je nog zou kunnen doen is Anneke Hallebeek om voeradvies vragen. Is dierenarts en voedingsdeskundige.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 06:47

8nnemiek schreef:
Prednisolon, is dat hetzelfde als prednison?
Van prednison weet ik dat het de goede darmflora aantast, en het daardoor ook een oorzaak van koliek kan zijn. Prednison onderdruk vaak ook eerder de klachten dan dat het de oorzaak echt wegneemt.
Lastig natuurlijk.. maar misschien kun je wel proberen om probiotica bij te voeren om die goede bacteriën een beetje te helpen..

Probiotica hebben alleen zin als de darmen niet teveel aangetast zijn. Kun je toch beter met een natuurgeneeskundige dan overleggen, die heeft daar verstand van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:18

Prednison tast alleen de darmflora niet aan. Het dood de bacteriën niet.
Het onderdrukt wel ontstekingen maar via het afweersysteem van lichaam.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 07:40

Ze hebben al het zand er uit kunnen halen !
Dus dat is een goed iets

Ze krijgt ulser gold er bij
We zitten aan dag 4
En de pijn word alleen maar erger
Ze gaat minder eten terwijl ze meer voer krijgt etc....