Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
miezelke schreef:Laat je niet opjagen TS, sommige mensen overdrijven nou eenmaal graag
Citaat:Door de verlamdheid hoopt zich lymfevloeistof in de penis op, vooral rond de voorhuidring zwelt het weefsel erg op. Het ringvormige oedeem knelt de penis af, waardoor de zwelling toeneemt. Daardoor wordt de penis steeds zwaarder.
Het gewicht wat zo ontstaat belast de terugtrekspier van de penis en de zwellichamen op den duur zo erg dat spiervezels kunnen scheuren.
De slijmhuid van de voorhuid en de penis droogt uit waardoor het gescheurde weefsel openscheuren kan en er ontstekingen ontstaan. Hierdoor kan de penis gaan afsterven!
clijnie85 schreef:Nou ik heb ook een pony gezien op bokt die het vele malen erger had dan mijn pony. Die was er na een maand van af. Dus dat ik van mijn pony af zou willen lijkt mij onzin. Hij eet en drinkt goed, heeft geen koorts is niet te houden als hij naar buiten mag en plast nu dus ook weer normaal.
Iris82 schreef:Mazzel dat je zo laat nog bij de kliniek terecht kon.
Maar dus maar 1 keer antibiotica gehad?
geerke schreef:je kunt het het beste vethouden...ik hoop voor je dat het goedkomt.Vaak niet...Dan schachten ze dus niet meer in.
Mirim@Weet je wat bloedwormen doen?Ik ken verschillende gevallen waar dit inderdaad kwam door bloedwormen.
_black_rose_ schreef:Precies dit heeft mijn trekpaard ook gehad. Die pas nog heel jong. Ik heb bij hem nooit geweten waar het aan lag.
De eerste 6 uur kon hij nog gewoon plassen. De ochtend erna kon hij al niet meer plassen en s middags was zijn penis zo dik als z'n bovenbeen.
Die van mij was net terug uit de kliniek, die had een auto immuun ziekte waardoor hij overal ontstekingen kreeg. Ik heb hem uiteindelijk na deze zoveelste ontsteking laten inslapen. Een hele andere situatie dan bij jou paardje dus!
Ik ga wel volgen. Ben benieuwd wat het zou kunnen zijn. Ik dacht ook dat het misschien opgehoopt smegma (beginnende boon).
ik zou er niet te lang mee wachten naar een kliniek te gaan.
XLeandrosX schreef:geerke schreef:je kunt het het beste vethouden...ik hoop voor je dat het goedkomt.Vaak niet...Dan schachten ze dus niet meer in.
Mirim@Weet je wat bloedwormen doen?Ik ken verschillende gevallen waar dit inderdaad kwam door bloedwormen.
idd Geerke, bloedwarmen kunnen dit veroorzaken. Het paard van mijn buurman had dit ook en had hier mee te maken. Maar komen bloedwormen ook regelmatig in Nederland voor? Ik had voordat ik in Frankrijk ging wonen er wel van gehoord maar alleen in combinatie met ezels en dat het vooral in de zuidelijke landen voorkwam.
Aedema schreef:miezelke schreef:Laat je niet opjagen TS, sommige mensen overdrijven nou eenmaal graag
Klopt, ik werk in de ouderenzorg en heb ik één keer eerder zoiets gezien. Die man had een 'franse kraag', dit laat mij heel erg hier aan denken. Het is kort gezegd dat de omhulsel niet goed heeft gezeten en daardoor de penis afknijpt. Deze man had daar geen last van.
Maargoed, dat is dan bij mensen en weet niet of dit hetzelfde geval is.