Ontstoken penis/geslachtsdeel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:57

Ik zeg niet dat ik het beter weet, maar reacties dat ik graag van mijn pony af zou willen lijkt me een beetje overdreven.
Ik heb net contact gehad met een kliniek en de foto's gemaild. Zij hebben contact met mijn da gehad en het blijkt dat hij wel antibiotica heeft gehad. Kliniek zegt ook blijven koelen en masseren en als het over 3 dagen nog zo is of als er ineens verandering ontstaat in zijn gezondheid dan moet ik direct langskomen. Da komt hem morgen weer antibiotica toedienen.

miezelke

Re: Ontstoken penis/geslachtsdeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:00

Laat je niet opjagen TS, sommige mensen overdrijven nou eenmaal graag ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:02

Het is ook nog maar net maandag he, ik zou ook even kijken hoe het in de loop van morgen gaat.
Een ontsteking kan wel iets langer duren voor het afzakt.
Temp zeker erg goed in de gaten blijven houden :j

Is er ook gekeken of hij zo'n zogenaamde "boon " kan hebben en dat er mee te maken kan hebben?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:03

miezelke schreef:

Klopt, ik werk in de ouderenzorg en heb ik één keer eerder zoiets gezien. Die man had een 'franse kraag', dit laat mij heel erg hier aan denken. Het is kort gezegd dat de omhulsel niet goed heeft gezeten en daardoor de penis afknijpt. Deze man had daar geen last van.
Maargoed, dat is dan bij mensen en weet niet of dit hetzelfde geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:05

Auw, dit ziet er pijnlijk uit!
Lijkt me ook heel pijnlijk plassen.
Ik hoop dat hij snel opknapt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:06

Citaat:
Door de verlamdheid hoopt zich lymfevloeistof in de penis op, vooral rond de voorhuidring zwelt het weefsel erg op. Het ringvormige oedeem knelt de penis af, waardoor de zwelling toeneemt. Daardoor wordt de penis steeds zwaarder.
Het gewicht wat zo ontstaat belast de terugtrekspier van de penis en de zwellichamen op den duur zo erg dat spiervezels kunnen scheuren.

De slijmhuid van de voorhuid en de penis droogt uit waardoor het gescheurde weefsel openscheuren kan en er ontstekingen ontstaan. Hierdoor kan de penis gaan afsterven!

Het is dus wél een ernstig iets.

Een gezwollen koker is vervelend maar vaak niet ernstig, een gezwollen penis die niet terug in de koker kan, kan afsterven!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:07

geerke schreef:
dat ziet er niet goed uit...wanneer is je paard voor het laatst ontwormd?

Is dat niet een beetje groot voor een worm? :+

<modus serieus weer aan>
Sterkte met je pony, TS. Het ziet er naar uit. Hopelijk gaat de antibiotica snel zijn werk doen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:07

Geerke, ik kom regelmatig tegen dat jij begint over wormenkuren...maar in hemelsnaam : wat heeft dit met ontwormen te maken?? :?
Zeker omdat de pony vochtafdrijvers krijgt moet hij veel plassen en niet een ' normale ' hoeveelheid .
Gelukkig komt morgen de dierenarts weer.
Sterkte en beterschap voor je pony .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:09

je kunt het het beste vethouden...ik hoop voor je dat het goedkomt.Vaak niet...Dan schachten ze dus niet meer in.

Mirim@Weet je wat bloedwormen doen?Ik ken verschillende gevallen waar dit inderdaad kwam door bloedwormen.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:13

Volg je gevoel! En als jij op je dierenarts vertrouwd moet je je niet door iedereen hier van de wijs laten brengen!! Heel veel sterkte en hou hem goed in de gaten!

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:14

Precies dit heeft mijn trekpaard ook gehad. Die pas nog heel jong. Ik heb bij hem nooit geweten waar het aan lag.

De eerste 6 uur kon hij nog gewoon plassen. De ochtend erna kon hij al niet meer plassen en s middags was zijn penis zo dik als z'n bovenbeen.

Die van mij was net terug uit de kliniek, die had een auto immuun ziekte waardoor hij overal ontstekingen kreeg. Ik heb hem uiteindelijk na deze zoveelste ontsteking laten inslapen. Een hele andere situatie dan bij jou paardje dus!

Ik ga wel volgen. Ben benieuwd wat het zou kunnen zijn. Ik dacht ook dat het misschien opgehoopt smegma (beginnende boon).

ik zou er niet te lang mee wachten naar een kliniek te gaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:19

clijnie85 schreef:
Nou ik heb ook een pony gezien op bokt die het vele malen erger had dan mijn pony. Die was er na een maand van af. Dus dat ik van mijn pony af zou willen lijkt mij onzin. Hij eet en drinkt goed, heeft geen koorts is niet te houden als hij naar buiten mag en plast nu dus ook weer normaal.

Degene die ik bedoel is de penis geamputeerd en die was aan het begin niet anders dan nu bij jou paard. Alleen liet zij het ook wachten wachten wachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:22

Mazzel dat je zo laat nog bij de kliniek terecht kon.

Maar dus maar 1 keer antibiotica gehad?

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:24

Bedankt voor de reacties.
@ellepel ik zal morgen even vragen naar "boon". Ik weet zelf niet wat dit is.
.
Onze pony is nog een echte heer en hij staat samen met een merrie, waar hij wel eens op dekt. De DA denkt dat de merrie er tegenaan heeft getrapt.

@Geerke we hebben zalf gekregen wat er voor zorgt dat het heel vet blijft. En dat hij niet weer inschacht is vervelend, maar zolang het maar niet ontstoken of pijnlijk is. Hij is al op leeftijd, dus voor mij maakt een hangend zaakje niet uit. Zolang hij maar gezond en gelukkig is.
Hij is toevallig 8 weken geleden ook geprikt tegen bloedwormen. We hadden het vermoeden dat zijn vriendinnetje dit wel had, maar bleek niet zo te zijn

Ik zag net een foto op bokt van een ruin die net gecastreerd was. Dat was vergelijkbaar met wat mijn pony heeft. Alleen had dat paard een zwart "piemeltje" waardoor het er wel minder heftig uitziet. De DA gaf ook aan dit wel eens te hebben gezien na een castratie, maar dus nog nooit bij een ruin die al 21 jaar ruin is.

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:27

Iris82 schreef:
Mazzel dat je zo laat nog bij de kliniek terecht kon.

Maar dus maar 1 keer antibiotica gehad?

Meeste klinieken zijn gewoon 24 uur per dag bereikbaar hoor. Zijn genoeg paarden die met spoed geopereerd moeten worden, dat gaat dag en nacht door.

Onze DA spuit antibiotica voor meerdere dagen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:29

Zou wel naar betere kliniek gaan, ik heb hieraan een paard verloren en dat gun je niemand.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:31

geerke schreef:
je kunt het het beste vethouden...ik hoop voor je dat het goedkomt.Vaak niet...Dan schachten ze dus niet meer in.

Mirim@Weet je wat bloedwormen doen?Ik ken verschillende gevallen waar dit inderdaad kwam door bloedwormen.

idd Geerke, bloedwarmen kunnen dit veroorzaken. Het paard van mijn buurman had dit ook en had hier mee te maken. Maar komen bloedwormen ook regelmatig in Nederland voor? Ik had voordat ik in Frankrijk ging wonen er wel van gehoord maar alleen in combinatie met ezels en dat het vooral in de zuidelijke landen voorkwam.

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:32

_black_rose_ schreef:
Precies dit heeft mijn trekpaard ook gehad. Die pas nog heel jong. Ik heb bij hem nooit geweten waar het aan lag.

De eerste 6 uur kon hij nog gewoon plassen. De ochtend erna kon hij al niet meer plassen en s middags was zijn penis zo dik als z'n bovenbeen.

Die van mij was net terug uit de kliniek, die had een auto immuun ziekte waardoor hij overal ontstekingen kreeg. Ik heb hem uiteindelijk na deze zoveelste ontsteking laten inslapen. Een hele andere situatie dan bij jou paardje dus!

Ik ga wel volgen. Ben benieuwd wat het zou kunnen zijn. Ik dacht ook dat het misschien opgehoopt smegma (beginnende boon).

ik zou er niet te lang mee wachten naar een kliniek te gaan.

Wat vreselijk van jouw paard. Zoals het nu lijkt is dit gewoon een ongeluk geweest. Ik weet niet hoe het gaat aflopen, maar ik zal je op de hoogte houden. Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt. Ik ga er iig alles aan doen om hem weer beter te maken. Ik heb nog nooit bezuinigd op de gezondheid van mijn dieren, dus dat zal ik nu ook zeker niet doen!

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:38

SandravdB schreef:
Zou wel naar betere kliniek gaan, ik heb hieraan een paard verloren en dat gun je niemand.

Wat vreselijk voor je! Wat had jouw paard?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:39

XLeandrosX schreef:
geerke schreef:

idd Geerke, bloedwarmen kunnen dit veroorzaken. Het paard van mijn buurman had dit ook en had hier mee te maken. Maar komen bloedwormen ook regelmatig in Nederland voor? Ik had voordat ik in Frankrijk ging wonen er wel van gehoord maar alleen in combinatie met ezels en dat het vooral in de zuidelijke landen voorkwam.

Jazeker wel, mijn eigen pony heeft een zeer zware bloedworm besmetting gehad :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:37

Oke Geerke, een punt voor jou. Daar had ik niet direct aan gedacht.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:52

Eerst hoefbevangenheid, toen ook dikke koker die niet naar binnen ging, daar ontsteking op en die ging op den duur in buik

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:07

Aedema schreef:
miezelke schreef:

Klopt, ik werk in de ouderenzorg en heb ik één keer eerder zoiets gezien. Die man had een 'franse kraag', dit laat mij heel erg hier aan denken. Het is kort gezegd dat de omhulsel niet goed heeft gezeten en daardoor de penis afknijpt. Deze man had daar geen last van.
Maargoed, dat is dan bij mensen en weet niet of dit hetzelfde geval is.

Sorry maar dit heet bij mensen geen franse maar spaanse kraag, en dan moet het inderdaad zo snel mogelijk terug gebracht door een arts, en anders open gemaakt anders sterft het af.
Het zal voor paarden wel anders zijn als ook een kliniek zich hier niet druk om maakt :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:38

Hoe gaat het nu?

clijnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 21:10

De vurigheid is helemaal weg. Het is nog steeds wel ontstoken en opgezet. De dierenarts komt vanaf vandaag elke dag om antibiotica toe te dienen. Hij heeft nog steeds geen koorts en is heel fit gelukkig. We houden hem goed in de gaten.