Kleine poll: wie behandelt paard preventief? (osteopaat)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik behandel mijn paard preventief

Ja
80 (61%)
Nee
50 (38%)

Totaal aantal stemmen: 130

collendoorn

Re: Kleine poll: wie behandelt paard preventief? (osteopaat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:39

Ieder jaar naar de osteopaat ! Puur om
Te checken of alles nog goed "zit"
Tandarts ook, al ben ik daar iets lakser in....

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:42

Ja elk jaar controle.
Van de zomer was ze er weer en toen was hij helemaal goed en heeft ze ook niks hoeven doen.

Nu komt ze een keertje extra omdat hij een paar maandjes geleden in de sloot is gevallen en door de brandweer er uit is gehaald.

mrie

Re: Kleine poll: wie behandelt paard preventief? (osteopaat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:57

Mijn paard doet iets raars met zijn bekken/heupen/heiligbeen. Dat heeft hij al van jaarling af. Hij heeft geen last (is ook geen bewegingstopper maar dat verlang ik ook niet van hem), maar zet zijn linker achterbeen buitenom naar voren. Ook is de coordinatie van beide achterbenen niet denderend als ik hem om zijn as laat draaien. In plaats van zijn achterbenen te kruisen zet hij het ondertredend been beurteling voor het andere been en achter het andere been opzij. Kun je het nog volgen?
Hij is nu 12 en afgelopen jaar heb ik er een osteopaat bij laten komen om toch eens een beeld te krijgen van wat er daar mis gaat en of er iets veranderen moet voor hij ouder word. Dus da's een soort van preventief, maar er is wel een duidelijke aanleiding.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:58

Tanden worden ieder jaar gecontroleerd, osteo heb ik 1x gedaan en heb mijn paard nu 17 jaar. Osteo vond niks en zei dat er verder ook geen behandelingen nodig was bij mijn paard.
Als de zadelmaker komt, die masseert ook, wordt hij wel onder handen genomen
Zadel wordt trouwens ook om het jaar gecontroleerd