Mijn paard doet iets raars met zijn bekken/heupen/heiligbeen. Dat heeft hij al van jaarling af. Hij heeft geen last (is ook geen bewegingstopper maar dat verlang ik ook niet van hem), maar zet zijn linker achterbeen buitenom naar voren. Ook is de coordinatie van beide achterbenen niet denderend als ik hem om zijn as laat draaien. In plaats van zijn achterbenen te kruisen zet hij het ondertredend been beurteling voor het andere been en achter het andere been opzij. Kun je het nog volgen? Hij is nu 12 en afgelopen jaar heb ik er een osteopaat bij laten komen om toch eens een beeld te krijgen van wat er daar mis gaat en of er iets veranderen moet voor hij ouder word. Dus da's een soort van preventief, maar er is wel een duidelijke aanleiding.
AaronYve
Geplaatst: 12-02-16 15:58
Tanden worden ieder jaar gecontroleerd, osteo heb ik 1x gedaan en heb mijn paard nu 17 jaar. Osteo vond niks en zei dat er verder ook geen behandelingen nodig was bij mijn paard. Als de zadelmaker komt, die masseert ook, wordt hij wel onder handen genomen Zadel wordt trouwens ook om het jaar gecontroleerd