Allergie maar voor wat help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Allergie maar voor wat help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:53

Jeetje heftig zeg eddie_l_

Mirim had idd al eens naar dat product gekeken. De da en stal eigenaar zei ook dag hij er misschien wel overheen groeit omdat hij nog jong is dat zou heel fijn zijn.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:09

F_inley schreef:
Stro lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat hij de bulten ook onder z'n deken had en hij amper stro eet. Plus dat hij al sinds veulen af aan op stro staat.

Dat zegt niet veel. Bij mijn merrie was 1 v/d sterke vermoedens het stro, en ze was bij de zwaarste allergie 23 jaar, en praktisch altijd op stro gestaan... Als het nog wat dagen aanhoudt en niet minder wordt zou ik zeker het stro nog vervangen. Ik verving het bijvoorbeeld zelf door strokorrel. De partij stro kan iets bevatten, elke strowinning kan anders zijn. Mijn stro komt regelmatig uit Frankrijk via een grote handelaar/leverancier (ik koop groot in) en ik heb me toen laten vertellen dat daar andere regels gelden voor bestrijdingsmiddelen. Maar ongeacht waar het vandaankomt, mijn VA adviseerde om serieus echt alles te veranderen, zeker ook de bodembedekking.

Verder: zo'n allergie kan heel grillig zijn: iets waar een paard eerder niet op reageerde, kan hij op een gegeven moment wel ineens allergisch voor zijn, en later kan dat weer niet zo zijn. Het is in feite een overdreven reactie van het lichaam. Juist daarom is het zo lastig om er je vinger op te leggen. Ik ken een verhaal van mensen die overwogen om een paard hiervoor te laten inslapen omdat het werkelijk hopeloos was. Die is uiteindelijk gedesensibiliseerd door een arts van (als ik het goed heb) Utrecht en dat was de oplossing. Maar dat was een extreme situatie.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 22:24

Wat doen ze al een paard gedesensibiliseerd word?

Het stro vervangen door zaagsel zou nog kunnen als hij het blijft houden. Maar dat zou in overleg moeten met de staleigenaar

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:54

Ik weet er niet veel van, volgens mij zijn er toen stoffen uit het bloed van het betreffende paard gehaald en die zijn weer terug ingespoten (wellicht na een bewerking). Hier staat wat basisuitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie

Ik zou zelf kiezen voor verandering van bodembedekking, i.p.v. een nieuwe kuur prednisolon.
Mijn paard is indertijd gespoten met corticosteroïden.
Hier staat nog wat info: http://www.natuurlijkvoorpaard.nl/allergie

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 08:41

Mijn voorkeur gaat idd uit naar eerst de bodembedekking veranderen voordat hij eventueel zo'n kuur krijgt. Ga de rest even doorlezen bedankt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:10

Algae Vitalis kan nooit kwaad, helpt hem misschien om de hinderende stoffen sneller zijn systeem uit te krijgen :j

Wil je misschien wat proberen?
Heb hier nog staan...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 12:32

Shirley schreef:
Algae Vitalis kan nooit kwaad, helpt hem misschien om de hinderende stoffen sneller zijn systeem uit te krijgen :j

Wil je misschien wat proberen?
Heb hier nog staan...

Ga mij er even over inlezen vanmiddag dan hoor je me :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:36

F_inley schreef:
Marieke_K schreef:
Enige wat ik nog kan verzinnen is netelroos..

Ga dat even Google thnx!

Is hetzelfde als wat ik u zei (urticaria)

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:40

Zou ik mogen vragen of het alleen bij goed weer is?
En de foto's die hier voorbij komen zijn nog heilig bij mijn paard.
Dit jaar voor het eerst minder geweest.
Ik geef hem in die periode vaak een drainage kuur

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 16:17

Nee is eigenlijk bij elk weer type geweest tot nu toe.

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:40

Ik heb zelf een paard dat bepaalde periodes (veel) jeuk heeft, schuurt, bultjes etc. Zoals andere bokkers reeds hebben vermeld is het perfect mogelijk om via bloedname allergieën te onderzoeken. Omdat meten weten is, heb ik besloten via bloedname te onderzoeken welke allergenen hem parten spelen. Dit was een idd een goede beslissing , aangezien er niet één allergie uitkwam, maar wel liefst 5 verschillende! Ik ben sinds 5 weken bezig met desensibilisatie. Ik kan je dus nog niet vertellen of het aanslaat, maar volgens mijn dierenarts is de slaagkans rond de 80 à 90 %. Wanneer het echter gaat over paarden met astmatische klachten tgv allergieën, slaat de behandeling veel minder aan. Mijn paard is allergisch aan pollen, huisstofmijt, dazen (heel extreem) en heeft zomereczeem.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:04

Gebruik je geen antiklit ofzo? Daar heb ik dit nl ook wel bij gezien.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 07:54

fique schreef:
Gebruik je geen antiklit ofzo? Daar heb ik dit nl ook wel bij gezien.

Gebruikte ik wel inmiddels niet meer. Gaat momenteel goed met alleen hooi en sinds van de week subli zonder :j