Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
palousa_boy schreef:Ymor schreef:Strengen zijn even lang en we gebruiken een touwtjes systeem dus daar kan het bijna niet vandaan komen. We zijn dressuurmatig bezig en zijn dus veel aan het recht richten.
Ik vermoed zelf inderdaad ook borsttuig. We hebben een ideal tuig.
Kan het dan niet zijn dat er een van de katrollen van het touw systeem vast zit waardoor het borsttuig niet met de beweging mee gaat maar eigenlijk bij elke pas druk zet op de spieren?

)
heb weleens geholpen bij ook zo'n "bekende naam" die ging 4span rijden, en een vriendin was daar groom. Hij verkoopt ook tuig 
(want hij verkoopt tuig en zal het dus wel weten was de boodschap) Ymor schreef:Maar dat zou niet logisch zijn. Dan zou haar andere spier dit probleem ook moeten hebben toch? En als je kijkt naar bijvoorbeeld janouk die had wel een zweng maar hetzelfde probleem.
Nog even een andere vraag. Ik kreeg gisteren via pb van iemand te horen dat ze een tuig had aan laten meten wat uiteindelijk dus helemaal goed aansloot maar de druk werd toch niet goed verdeelt waardoor de pony niet meer wilde lopen. Hoe weet je nou of je borsttuig goed is? En of de drukverdeling goed is?
Ymor schreef:Ja inderdaad! Dat maakt het ook lastig. Deze pony toont het dus schijnbaar amper. Ik heb er maanden mee kunnen rijden zonder dat ze iets liet zien.
was niets raars aan.