duivelsklauw supplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: duivelsklauw supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:23

gebruik al een aantal jaar audevard artro voor mijn pony met artrose.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:35

ik heb het mijn paard tijdelijk gegeven nadat hij van de ijzers af ging
heb 1 fles van de paardendrogist eigen merk gegeven maar had niet het idee dat het veel deed
hij krijgt nu MSM/Glucosamine van Pharmahorse en sinds 3 weken Equiflexion
hij loopt nu prima en we gaan het zien
mijn paard word 16 en heeft artrose in beide voorbenen [ kootgewricht]

mijn DA zei in 2011 na een operatie van een 8mm chip in rechter voor koot dat duivelsklauw pas gegeven moet worden als andere `lichtere`supll niet meer werken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:42

Ilse schreef:
Ik heb ook een beetje rondgezocht naar producten met duivelsklauw en kwam inderdaad ook bij Devils Relief en Nobute uit, maar twijfelde bij beiden een beetje aan de hoeveelheid werkzame stof.
Vanmiddag bij de paardenwinkel geweest en daar kwam ik een pot pure duivelsklauw tegen (100% werkzame stof) dus deze heb ik meegenomen.
Ben benieuwd of ik verbetering bij mijn pony ga merken :)

Even mezelf quoten voor de geïnteresseerden, dit is de pot die ik gekocht heb; http://www.mr-edshop.nl/a-36961225/hopp ... auw-500gr/

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:14

De harpagyl die ik nu geef, bestaat voor 50% uit duivelsklauw.. Het liefst had ik iets puurs gegeven, maar ik had echt geen idee wat en hoe. Dus ik ben maar gewoon begonnen :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:22

Duivelsklauw gesneden of gemalen. Dat is de pure plant. Niet bij petssupermart.com bestellen!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:40

Ilse schreef:
Ilse schreef:
Ik heb ook een beetje rondgezocht naar producten met duivelsklauw en kwam inderdaad ook bij Devils Relief en Nobute uit, maar twijfelde bij beiden een beetje aan de hoeveelheid werkzame stof.
Vanmiddag bij de paardenwinkel geweest en daar kwam ik een pot pure duivelsklauw tegen (100% werkzame stof) dus deze heb ik meegenomen.
Ben benieuwd of ik verbetering bij mijn pony ga merken :)

Even mezelf quoten voor de geïnteresseerden, dit is de pot die ik gekocht heb; http://www.mr-edshop.nl/a-36961225/hopp ... auw-500gr/

En merk je verschil.?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:16

Elco schreef:
En merk je verschil.?

Ja absoluut! Inmiddels ben ik door de pot heen en krijgt hij duivelsklauw in poedervorm van de manege zelf (zij laten het malen bij een ouderwetse drogist) door zijn bix heen.
Laatst liep hij weer niet helemaal lekker en wat bleek? De poeder was op!
Inmiddels is de poeder weer aangevuld en loopt hij weer als een zonnetje :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:19

mijn paard was afgelopen winter mank door beginnende artrose. we geven duivelskruid in poedervorm onder het eten nu sinds eind februari ongeveer. paad is nog en week mank geweest en sindsdien niet meer. (hij vindt de poeder wel absoluut niet lekker onder zijn eten.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:24

Ik heb het ook een tijd gegeven bij een merrie. Het hielp haar wel. Ik kocht het van jacob hooy. Stuk goedkoper. Gewoon even googlen op duivelsklauw en jacob hooy. Zeker niet bij een paardenzaak kopen. Alleen omdat het merkje paard erop staat vragen ze er al belachelijk veel meer voor..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:42

nummie schreef:
Ik heb het ook een tijd gegeven bij een merrie. Het hielp haar wel. Ik kocht het van jacob hooy. Stuk goedkoper. Gewoon even googlen op duivelsklauw en jacob hooy. Zeker niet bij een paardenzaak kopen. Alleen omdat het merkje paard erop staat vragen ze er al belachelijk veel meer voor..

Hier is het de helft goedkoper.

https://www.baroen.nl/

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:15

Ik ben laatst op de stand van NAF geweest en een goed gesprek gehad met de beste man.
Met name omdat mijn paard al járen artrose heeft en ik hem al net zolang Joint Supplement van Joint Saver voer ( beste glucosamine in mijn ogen voor mijn paard) en in de slechte tijden krijgt hij een zakje Bute ( wanneer hij wat onregelmatig is en dit met name met slecht, nat,koud weer). En hij is trouwens 28 jaar en loopt nog elke dag.

Ik heb daar een fles Devils Relief gekocht, het staat pas sinds kort op de dopinglijst trouwens.
Ik ben toen gestopt met de Glucosamine, paard geef ik nu ruim 4 weken alleen de Devils Relief en werkt prima.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:20

ElCamino schreef:
Ik ben laatst op de stand van NAF geweest en een goed gesprek gehad met de beste man.
Met name omdat mijn paard al járen artrose heeft en ik hem al net zolang Joint Supplement van Joint Saver voer ( beste glucosamine in mijn ogen voor mijn paard) en in de slechte tijden krijgt hij een zakje Bute ( wanneer hij wat onregelmatig is en dit met name met slecht, nat,koud weer). En hij is trouwens 28 jaar en loopt nog elke dag.

Ik heb daar een fles Devils Relief gekocht, het staat pas sinds kort op de dopinglijst trouwens.
Ik ben toen gestopt met de Glucosamine, paard geef ik nu ruim 4 weken alleen de Devils Relief en werkt prima.

je weet wel dat duivelsklauw echt totaal anders werkt als glucosamine toch ? Duivelsklauw is "alleen" een pijnstiller. Glucosamine kan daadwerkelijk het kraakbeen ondersteunen. Ik zou niet stoppen met glucosamine eerlijk gezegd :o .

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:32

Dat is ook zo !!! Maar ik reageer op devraag van de "werking van Devils Relief" eigenlijk.
Ik kijk nu even hoe het gaat.
Ik heb een emmer Glucosamine staan, ik geef het al denk ik 15 jaar.... en alleen de Joint Saver want de rest werkt niet.
Ik was alleen benieuwd naar de werking van de Devils Relief op zich. En dat lijkt tot nu toe te werken. Ik heb 1 fles en maak deze leeg.
Daarna zien we weer verder.We bouwen gewoon weer de Glucosamine op indien nodig

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:39

Die van mij krijgt Ekyflex mobility van Audevard. Dit op aanraden van de dierenarts. Ik bestel het altijd via dierapotheker.nl en met een fles van 1 ltr. Doe ik altijd een maandje.
Laatst bijgewerkt door DinaxUllie op 20-07-16 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:39

Die van mij krijgt nu elke ochtend 16 ml (voor 400kg paard) Novacam en elke avond een flink maatschepje Duivelsklauw van Lexa.... die combinatie lijkt aardig te werken tegen de ergste pijn hoewel ik het wel een pittige combinatie vindt "voor altijd" zeg maar.....

Maarja weet ook niet zo goed wat ik er anders mee moet -O-

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:25

Oei, dat klinkt niet fijn Pmarena ! Geef je geen bute ( niet dat dat veel beter is, maar wel goedkoper) ?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:24

Ik heb zelf heel lang Bute gegeven, mijn paard heeft er geen last van gehad ( wat maag problemen betreft o.i.d.) Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de Bute heel erg duur vindt en de Devils Relief een goedkopere oplossing is. Vandaar ook de test. Tot nu toe gaat het goed.
Daarbij kon ik opeens Bute alleen in capsules krijgen bij mijn DA, was wel weer goedkoper maar hij vreet die dingen niet dus moet ik steeds 3 capsules ( =1 zakje) openmaken en in slobber oplossen....
Dit is ook zo wat....

Maar even ter vergelijking:
ik vind €145.00 voor een doos met 100 zakjes Bute of 300 capsules voor €97.00 ( 100 dagen) niet echt goedkoop. Dan is de Devils Relief toch goedkoper met zijn 2 liter (= 100 doseringen) voor €58.00.
Ik vond het het proberen waard....

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:53

Bij mij geen paard maar hond met artrose. Hij deed het beter op de duivelsklauw als op de rymadil. En heeft het zo'n 4 jaar gehad met prima resultaat.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:02

In Devils Relief zit veel meer dan alleen duivelsklauw. Zitten ook anti oxidanten in die weer helpen bij afvoeren van afvalstoffen.
Dit middel is om die reden ook wat 'veiliger' voor de lever dan dat je pure duivelsklauw gaat voeren.

En volgens mij is poeder gewoon de gemalen wortel, dus lijkt mij dezelfde werking te hebben.
Met poeder voer je zelfs meer dan met stukjes wortel (wat ik ook ooit heb geprobeerd, maar de mijne niet wilde eten trouwens, want het is vrij bitter).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:26

Ik voer mijn oude merrie sinds een paar maanden ook duivelsklauw brokjes van Lexa. Laatst een tijdje gestopt, maar toen toch snel weer begonnen omdat ze echt veel slechter liep.
Dit paard hoeft niks meer, is puur een weidemaatje voor mijn ruin. Dus dat het wellicht wat slechter is voor de lever neem ik voor lief. Het is sowieso twijfelachtig hoe lang ze het volhoudt en die tijd mag ze zich zo goed mogelijk voelen.

Zij heeft trouwens peesproblemen en atrose.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:35

Mijn ruin van 25 liep duidelijk soepeler met de duivelsklauw drank van NAF. Nu over op het duivelsklauw poeder van Paardendrogist huismerk omdat ik die nog had staan. Eens kijken of ik verschil merk.
Gelukkig eet hij gewoon alles als er een handje ponybrok en scheutje olie (voor binden poeder) bij zit.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:11

Ik ben per vandaag weer begonnen met de glucosamine erbij voeren.
Mijn paard staat nu een maand op alleen NAF Devils Relief en hij loopt op zich goed maar vindt het hem nu iets minder fanatiek, vooral in de rijbak waar het afrollen moeilijker gaat met zijn artrose.
Hij rolt voor mijn gevoel ook minder sinds kort....
Mijn gevoel zegt me dat gewoon weer aan de glucosamine moet, blijf wel de Devils Relief geven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:40

Hier sinds vorige post weer glucosamine gevoerd...en paard is weer veel beter. Rolt weer gewoon en is weer lekker zichzelf. Dus de glucosamine blijft er gewoon weer standaard ingaan.
Devils Relief geef ik gewoon nu er standaard bij als onderhoudsdosering.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:05

Toch mooi he, hoe je paard vertelt wat beter voor hem is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:57

ja, viel gelijk op ..... voelde me aan de ene kant schuldig dat ik ermee gestopt was maar heb nu wel een goed beeld wat de DR doet bij hem. Ik hoop dat in de winter wanneer hij bij kou en nattigheid meer last krijgt de onerhoudsdosering DR icm de glucosamine ook goed werkt.