Mijn fjord robijn van 19 jaar heeft afgelopen oktober precies hetzelfde gehad! haar oog was ook super ontstoken met veel viezigheid wat er uit kwam enzo. De dag erop was haar hele rechterkant van haar gezicht verlamd. De da heeft metacam voorgeschreven om de ontsteking in haar gezicht tegen te gaan, dit heeft ze 6 dagen gehad. Bij Robijn is dit waarschijnlijk ontstaan door een bellse parese. Vooral de eerste weken was ze qua gedrag best sloom, nu is ze gelukkig weer levendig genoeg. Verder heeft ze 2 acupuntuur behandelingen gehad. verder dien ik kunsttranen of oogzalf(Ophtosan Oogzalf)toe wanneer het geeriteerd is. Dag en nacht heeft ze een vliegenkap op ( ook met rijden, dat hebben we ondertussen weer helemaal opgebouwd) en ik masseer heel vaak haar gezicht. Sinds 2 weken gaat haar oog weer een beetje beginnen met werken, en houdt ze hem zo nu en dan ook weer open. Voer eten lukt bij robijn nog niet, maar hooi/kuil gelukkig wel. Voor de vitamines spuit ik elke maand zo'n vitaminespuit in haar mond.
Het lukt me om de één of andere manier niet om er foto's bij te plaatsen , maar ik ga het nogmaals proberen.