Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Evelijn schreef:CalvinenGino schreef:Pavo is een commercieel merk
Elk voermerk is commercieel... ze willen allemaal geld verdienen met het verkopen van voer![]()
Natuurlijk kan je hoeveelheid suiker gaan vergelijken... en zal een vitamine brokje vast minder suiker hebben dan een hele summerfit koek... maar TS zoekt iets waarvan paard vooral beetje aankomt...
Op de site http://www.voervergelijk.nl kan je mooi veel verschillende soorten voer bekijken en vergelijken wat er nou in zit.
damian23 schreef:Als ze sensibel is zou ik er niet voor kiezen meer krachtvoer te geven maar te kiezen voor een andere dikmaker zoals luzerne, bietenpulp of een seniorenslobber (Seniores Priores van Subli of Masters seniorenslobberbrok)
Hilary schreef:Weidebloem schreef:Bij de C4l is 1kilo voldoende voor alle vitamine en mineralen voor een paard van rond de 600 kilo. Er zitten geen suikers in en is laag in zetmeel.
Ik zie 4,7% suiker en 4,7% zetmeel? Is wel lager dan een heleboel ander voer, overigens!
wel de eiwitten maar niet de suikers/energie van een sportbrok. MissPK schreef:Yvank_ schreef:C4life zou ik niet geven.. Hierin zit heel weinig magnesium en als je dit niet aanvult kunnen paarden die al sensibel zijn super heet worden! Verkijken veel mensen zich gigantisch op.
6,0 gram vind je weinig?? Hoeveel zit er in die cornmuesli dan?
+ dat je van C4L in verhouding veel minder voert dan een normale muesli dus krijgen ze nog minder binnen.Yvank_ schreef:Maar dat zit er dus in werkelijkheid niet in dat is het probleem+ dat je van C4L in verhouding veel minder voert dan een normale muesli dus krijgen ze nog minder binnen.
Gaf voerlevernacier ook aan dat de paarden en daarom zo druk van werden. En idd toen mijn paard op C4L stond bleek die na een bloedonderzoek magnesiumtekort te hebben. Overgestapt op ander voer en probleem opgelost paard weer rustig bloedwaardes weer goed.
Yvank_ schreef:C4life zou ik niet geven.. Hierin zit heel weinig magnesium en als je dit niet aanvult kunnen paarden die al sensibel zijn super heet worden! Verkijken veel mensen zich gigantisch op.