Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tivoli schreef:Mijn tinker van bijna 20 heeft ook al zijn hele leven dunne mest. Van 'bijna drol' tot koeienvlaai...
En inderdaad,nooit wat kunnen vinden,wormvrij,goed voedingspatroon.
Bij ons blijkt ook het vele drinken de oorzaak. Meneer houd van met zijn hooi in de waterbak soppen
Jetta schreef:Haver is slecht. Dat is een graan en granen brengen de darmflora uit balans. Voer graanvrij, melassevrij, soyaschrootvrij.... dus krachtvoer vrij. Goed hooi. Liksteen. Evt een vitamine/ mineralenbrokje zonder troep. Geen voordroog of kuil. Het is onzin dat paarden haver of krachtvoer nodig hebben. Als je iets extra's wil geven: zemelen/luzerne/ bietenpulp. Dat is allemaal.ruwe vezel.en goed voor het verteringsgestel van paardlief.
KellyDV schreef:Yakult zit bomvol suiker, als je zo weinig mogelijk suiker wilt voeren is dit geen goede keuze.
Overigens zit in vele Marstall krachtvoer weinig suiker en of zetmeel. (PB gestuurd)
Ik raad ook een kuur Probiotica aan, kan je gewoon online bestellen. (Gebruik zelf Puur)
Jetta schreef:Haver is slecht. Dat is een graan en granen brengen de darmflora uit balans. Voer graanvrij, melassevrij, soyaschrootvrij.... dus krachtvoer vrij. Goed hooi. Liksteen. Evt een vitamine/ mineralenbrokje zonder troep. Geen voordroog of kuil. Het is onzin dat paarden haver of krachtvoer nodig hebben. Als je iets extra's wil geven: zemelen/luzerne/ bietenpulp. Dat is allemaal.ruwe vezel.en goed voor het verteringsgestel van paardlief.
NZ92 schreef:Inmiddels ben ik gister gestart met een pshyllium kuurtje van een week, en heb ik hem van de haver afgehaald. Voor mijn gevoel mist hij toch iets als ik hem alleen krachtvoer geef... iemand een tip voor wat ik hem zou kunnen bijgeven?