Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Daarvoor heb je namelijk ook fotos nodig die recht van achteren en van achteren schuin omlaag zijn genomen om vetopslag rond bekken en schoft te zien.
situaties zoals dressuur rijden, dressuur grondwerk en dressuurmatig longeren, maar gaan ook zelf meedenken omdat dat een deel van de tijd echt gestimuleerd wordt.
Manon_1 schreef:Die fibra die hij nu krijgt is een luzerne mix verrijkt met heea (oa vitaminen en mineralenbrok). Als t goed is heeft hij daar dus voldoende aan. Het rantsoen is imo prima, alleen mist dit iets waar hij extra energie van krijgt.
Ook wat meer aminozuren voor de spieropbouw zouden mooi zijn. Maarja, wat doe ik dan? Iets erbij gaan voeren? Of over op een muesli oid?
Manon_1 schreef:Oh goed om te weten dat de zemelen niet hoeven. Hij krijgt voordroog (vrij rijk/vet), dus daarom krijgt hij hier minder van dan de andere paarden, maar hij heeft altijd meer dan voldoende stro in zijn stal. Zodat hij wel wat te knabbelen heeft. Helaas is er bij ons op stal geen mogelijkheid om hooi te voeren, het wordt groot ingekocht en de boer heeft voor voordroog gekozen. Daar moet ik dus mijn weg in zien te vinden.
Tcm62 schreef:Je rijdt alle energie eruit...veel te veel voor zo een paard.
Mijn pre krijgt vitaminebrok verder arm hooi..
Toen ik begon met 5 hebben 20 minuten rustig onder het zadel 3 x per week en als hij eerder moe was stoppen...je merkt wanneer hij meer aankan..zijn kracht en energie neemt toe en dan gaat hij 20 lekker voorwaarts...na een tijdje gingen 30 minuten en 1x 20 minuten daarna hebben 3/4 en 30 minuten en 1 x longeren gedaan de rest vrije beweging hele dag met speelmaatje..
Van flegmatiek en snel moe naar een energiek voirwaarts paard..
pre's overvraag je makkelijk..wees voorzichtig met hun tere zieltjes..ze doen alles voor je en geven nooit op.