Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jotoma schreef:Ts: ik ga lijnzaad bijvoeren. Kreeg al door dat gemalen beter is, dus had al een koffiemolen aangeschaft. Tot ik je topic las dat je het bij de AH al gebroken kon kopen (natuurlijk weer niet in mij ah xl). En aangezien ik toch te lui ben om te malen, ben ik online even gaan speuren en heb ik een kilo voor 3,25 gevonden, misschien heb je er wat aan:
http://www.denotenshop.nl/lijnzaad-gebr ... oCXrLw_wcB
Jotoma schreef:Ahh dank je Tamary, daar was ik al bang voor. Ik heb bij Agradi voor 8,- een zak van 4,5 kilo gekocht en dan ga ik toch lekker zelf malen. Want de olie en omega 3 zijn voor mij belangrijke redenen om t te geven.
Kan ik nu eerst testen hoe t eten gaat en dan kan ik later altijd nog groot inkopen.
Hoe lang blijft t goed als t eenmaal gemalen is?
En voeren jullie lijnzaad in periodes of t hele jaar door?
Maik79 schreef:MarjanB schreef:Ik voer deze http://www.makana.de/pferd/futtermittel ... -kg?c=1443
Had het binnen 2 dagen in huis. Is psyllium in brokjesvorm hoef je niet meer te weken oid.
Dat klinkt handig! Hoeveel geef je daarvan per keer/dag?
Ze eet het goed dus het is ook nog lekker kennelijk al had ik mn vraagtekens bij het openen van de zak (geur) maar goed ik ben ook geen paard. tamary schreef:Jotoma schreef:Ahh dank je Tamary, daar was ik al bang voor. Ik heb bij Agradi voor 8,- een zak van 4,5 kilo gekocht en dan ga ik toch lekker zelf malen. Want de olie en omega 3 zijn voor mij belangrijke redenen om t te geven.
Kan ik nu eerst testen hoe t eten gaat en dan kan ik later altijd nog groot inkopen.
Hoe lang blijft t goed als t eenmaal gemalen is?
En voeren jullie lijnzaad in periodes of t hele jaar door?
Ik voer bijna het hele jaar door, deels ook als extra energiebron. In een goed doosje durf ik het gemalen een paar dagen vooruit te maken, maar meestal voer ik het binnen 24uur op. Soms maak ik het een dag van tevoren omdat ik vroeg de deur uit moet. Gooi het bij 1 op het laatste moment door de slobber, want van hitte gaan de omega's ook foetsie.