Mogen paarden bieten eten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:18

Paardenpost lezen als in aan mest snuffelen zou ik niet aanraden ivm wormbesmetting enzo

Nala

Re: Mogen paarden bieten eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:24

Ze gaat er niet met haar neus aan (echt een dametje, mest modder en water moeten absoluut nooit aangeraakt worden).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:28

Zoe_97 schreef:
Art_Ificious schreef:
Voederbieten (dde roden) krijgen de paarden van mijn kennissen ook. Zijn ze echt verzot op. En de deur van de schuur moet dicht zijn, anders pikken ze de bieten gewoon uit de schuur.

Over de witte bieten weet ik niks, maar van 1x kan het vast geen kwaad ;)

@elenaMM77: Van mais heb je toch ook diverse soorten? Kan je alle mais dan gewoon aan paarden geven?

mais mag je de bolletjes van geven, maar de kolf zelf niet hoor ik ervaren paardenmensen hier altijd zeggen.

dat is volgens mij alleen vanwege eventueel zandkoliek door het zand wat tussen t blad en rondom de kolf blijft zitten.. ik 'leen' ze direct van de plant.. hooguit een enkele die blijft liggen na het rooien..

net als met alle andere extra's ik geef er geen kilo's van, maar een keertje als extraatje.

art.. idd.. net als met biet heb je de suikermais en 'voedermais'(snijmais).. bij ons staat snijmais..

wel altijd opletten, want mais bevat enorm veel eiwit en vet dus heel snel aan.. laten we zeggen, mijn paard stond op het randje van te mager aan het einde van de zomer, dus ik hoefde echt niet bang te zijn dat hij teveel binnenkreeg.. heb m nu eindelijk weer netjes op gewicht.