Paard heeft rare 'aanval'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:15

Ayasha schreef:
Een epilepsie aanval haal je ze echt niet zomaar eventjes uit en dan zijn ze ook een stukje langer verward dan een paar passen. Daar moeten ze zelf uit komen of met medicatie. Na epilepsie is een dier ook niet zomaar meteen zichzelf. Dat kan echt wel even (alsin een dag of meerdere) duren eer die weer helemaal zichzelf zijn. Zeker na een eerste keer.
Lijkt me ook eerder dromen dat deze deed (en een beetje balen dat ie gewekt werd er na. :D)

Precies! Onze hond was altijd helemaal de weg kwijt en begon uit koffiekopjes te drinken of bakken ijs leeg te vreten die op tafel stonden. Dat deed hij normaal niet ;) Het duurde zeker een dag voordat hij weer echt zichzelf was.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:32

Cayenne schreef:
Brainless schreef:

De eerste link lijkt mij toch eerder een soort van epileptische aanval. Paard draait ook alle kanten op met de ogen.

En daarom heet de droomslaap ook wel 'REM-slaap' wat staat voor Rapid Eye Movement :)

Ik zou mij geen zorgen maken TS. of het moet vaker gebeuren. Maar dit klinkt echt als een REM-slaap. Het wat beschonken op staan kan hier ook vandaan. Misschien had hij een langere slaap en ook het 'storen' in zijn slaap kan dit hebben veroorzaakt. Spring zelf maar uit een diepe droom op, dan loop je de eerste passen ook neit helemaal top :)

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:38

waar ik aan denk? dat je paard een hele intensieve nacht heeft gehad gezien het vuurwerk etc. toen hij eenmaal ging slapen is hij in een hele diepe slaap beland en heftig gaan dromen! (verwerking) paarden kunnen echt dromen zeker als ze zeer moe zijn, heb dit zo vaak gezien.

onze leider van de kudde die ik ooit 1 x in zn leven heb zien liggen (had toen koliekverschijnselen) lag ook op 1 januari languit in de wei helemaal voor pampus..een half uur. zwaar nachtje gehad!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:45

Ayasha schreef:
Een epilepsie aanval haal je ze echt niet zomaar eventjes uit en dan zijn ze ook een stukje langer verward dan een paar passen. Daar moeten ze zelf uit komen of met medicatie. Na epilepsie is een dier ook niet zomaar meteen zichzelf. Dat kan echt wel even (alsin een dag of meerdere) duren eer die weer helemaal zichzelf zijn. Zeker na een eerste keer.
Lijkt me ook eerder dromen dat deze deed (en een beetje balen dat ie gewekt werd er na. :D)

Wat je mij niet moet vertellen is hoe epilepsie er uit ziet en hoe er gereageerd word.Mensen zonder ervaring met epilepsie hebben een heel standaard idee voor ogen en begrijpen blijkbaar niet wat epilepsie echt inhoud en delen hun mening als waarheid mee.

Geen aanval is het zelfde, geen wakker worden is het zelfde.De éne keer heb je medicatie nodig de andere keer niks.
Met honden idem dito ,ik ben zelfs een keer gebeten door mijn hond toen ze wakker werd en erg versuft was ,maar soms stond ze op en ging verder met wat ze aan het doen was waar ze mee bezig was.Uiteindelijk is ze gestorven in een cluster aanval waar ze niet uit kwam.

Niemand zegt dat het paard een epilepsie aanval had, dat kan ook niemand beoordelen en is zelfs voor een DA moeilijk.Niemand kan hier op een computerscherm beoordelen wat het paard heeft je kan enkel zeggen wat het eventueel zou kunnen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:29

beatje schreef:
Ayasha schreef:

Wat je mij niet moet vertellen is hoe epilepsie er uit ziet en hoe er gereageerd word.Mensen zonder ervaring met epilepsie hebben een heel standaard idee voor ogen en begrijpen blijkbaar niet wat epilepsie echt inhoud en delen hun mening als waarheid mee.

Geen aanval is het zelfde, geen wakker worden is het zelfde.De éne keer heb je medicatie nodig de andere keer niks.
Met honden idem dito ,ik ben zelfs een keer gebeten door mijn hond toen ze wakker werd en erg versuft was ,maar soms stond ze op en ging verder met wat ze aan het doen was waar ze mee bezig was.Uiteindelijk is ze gestorven in een cluster aanval waar ze niet uit kwam.

Niemand zegt dat het paard een epilepsie aanval had, dat kan ook niemand beoordelen en is zelfs voor een DA moeilijk.Niemand kan hier op een computerscherm beoordelen wat het paard heeft je kan enkel zeggen wat het eventueel zou kunnen zijn.

Grappig dat jij kan zeggen dat ik geen ervaring heb met epilepsie. :D Over je mening als waarheid meedelen gesproken.... :D

Een DA kan dat nu sowieso niet meer onderzoeken want dan zou die bloed moeten kunnen nemen ten tijde of kort op de aanval.
Als het dier bij het wakker maken gewoon opstond, een paar passen wat ongecoördineerd was maar daarna gewoon haar zelf was, dan durf ík te denken dat de kans dat dit epilepsie was erg klein is. Zeker als het een eerste wellicht eenmalig voorval is.

Gezien ik dan ook nog eens af sluit met "LIJKT me dat....." kan je ook al opmaken dat het om een mening/idé gaat en niet om dé waarheid. Daar geloof ik sowieso niet in. Maar ik denk inderdaad dat de kans klein is dat dit een epilepsie aanval geweest is.

xBontfire

Re: Paard heeft rare 'aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:30

Allereerst allemaal bedankt voor de reactie's.

Het idee om te vragen als iemand de volgende keer het ziet gebeuren even een filmpje op te nemen vind ik erg slim en zal dit ook zeker vragen van iedereen. :)

Jullie reactie's hebben mij wel gerust gesteld, paard is inderdaad vrij snel gewekt door de stalgenoot het heeft niet heel lang geduurd voordat ze hem wakker kreeg.
Ik denk dat ik voor nu de DA dus niet ga bellen, waarschijnlijk krijg ik dan toch hetzelfde verhaal te horen. Echter wel mocht het zich nog een keer voordoen.
Het verhaal over het verwerken van oudjaarsdag vond ik ook een goeie, daar heb ik zelf ook aan zitten denken.

Hij is de afgelopen dagen gewoon zichzelf geweest en heeft ook nog goed onder het zadel gelopen. :)

hoofvision

Re: Paard heeft rare 'aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:30

Gelukkig!! Nou wellicht niks aan de hand dus en als t vaker voorkomt idd filmen en aan dierenarts laten Ien. Maar wat ik zei inze paarden waren ook allemaal wat anders op 1ste januari na zon nacht