ellepel schreef:Mag ik vragen wat je voor dat marstall betaald?
18 euro voor 25 kg!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tinky12 schreef:xyzutu2..vergis je niet in de voedingswaarde van bietenpulp,lees hier wat meer info http://www.voervergelijk.nl/fabels-en-f ... bietenpulp
xyzutu2 schreef:Volgens mij deed ik dat ook niet? Ik had het niet over de voedingswaarde qua calorieen (want ik gebruik hem zelf ook als dikmaker), maar over het feit dat het verder weinig vitamines en mineralen meer heeft. Het artikeltje in jouw link zegt precies hetzelfde.
liedjuh2 schreef:Hoi, misschien kunnen jullie mij advies geven. Bij ons op stal wordt in het weekend maar 1x op een dag gevoerd. Nu vind ik dit te weinig en voer zelf een tweede keer bij. Nu heb ik balen met hooi in mijn trailer liggen. Maar dit vind ik een gedoe met pakken en naar mijn box te slepen. Nu lees ik dat een aantal van jullie een ruwvoerbeurt vervangen door de grasbrok. In principe krijgt hij in die ene keer ruwvoer evenveel als hij doordeweeks verdeelt krijgt. Dus kwa hoeveelheid krijgt hij niet minder, alleen krijgt hij het direct op 1 hoop. Aangezien mijn paard niet weet van ophouden eet hij direct door tot het op is. Dan staat hij weer ruim 20 uur te wachten op een nieuwe berg. Vandaar dat ik nu zelf een keer hooi geef. Nu is mijn vraag, zou ik dit dus door een keer grasbrok te geven kunnen vervangen? Omdat het nou eenmaal minder plaats inneemt dan hooi en makkelijker is om te voeren.
Michelle_S schreef:Mag ik vragen waar je de grasbrok haalt? Ons oudje kan geen hooi meer eten en krijgt momenteel luzerne, 1 kg bietenpulp 2x dd en muesli 1/5 kg. Eigenlijk ben ik nog op zoek naar grasbrok maar bij de Welkoop verkopen ze dit niet, iemand enig idee waar ik dit wel kan halen?
pleiada schreef:Als een paard langer dan 4 uur zonder staat is er al grote kans op een maagzweer..Kan je niet een slowfeeder net vullen en in de stal hangen zodat je paard er langer meer doet?Als je paard alles zo snel op heeft lijkt de hoeveelheid die gegeven wordt wel erg weinig trouwens..Hoeveel kilo is het ongeveer?