Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ineke2 schreef:De hoeven denk ik niet, zou wat zijn als ze moeten vluchten denken paarden echt " ooo Asfalt of bergpad met stenen even stappen"
Daar zijn de hoeven dus wel op gemaakt om dat aan te kunnen.
Echter met een ruiter erop is het wel extra belastend voor de gewrichten omdat zachte ondergrond meer meeveert als het harde. Maar dat is hier toch al niet aan de orde.
Ineke2 schreef:Mwah in het buitenland word er tijdens Enduranceritten volop over het harde gegalopeerd ( is in Nederland verboden) dus als ze het gewend zijn ( trainen en opbouwen dus) kan het prima. Alleen is de vraag of je het moet willen.
als ze te kort worden kun je ook voor hoefschoenen gaan, aanschaf is duur maar uiteindelijk goedkoper dan ijzers iris_relente schreef:Ineke2 schreef:Mwah in het buitenland word er tijdens Enduranceritten volop over het harde gegalopeerd ( is in Nederland verboden) dus als ze het gewend zijn ( trainen en opbouwen dus) kan het prima. Alleen is de vraag of je het moet willen.
Je kan de hoeven niet trainen op de weg te galloperen dus die gaan gewoon hartstikke kapot en het is niks voor niks dus verboden hier in Nederland, maar dat heeft verder niks met dit topic te maken
iris_relente schreef:Ineke2 schreef:Mwah in het buitenland word er tijdens Enduranceritten volop over het harde gegalopeerd ( is in Nederland verboden) dus als ze het gewend zijn ( trainen en opbouwen dus) kan het prima. Alleen is de vraag of je het moet willen.
Je kan de hoeven niet trainen op de weg te galloperen dus die gaan gewoon hartstikke kapot en het is niks voor niks dus verboden hier in Nederland, maar dat heeft verder niks met dit topic te maken
[/quote]
iris_relente schreef:Maartje1990 schreef:Waarom zou ik in godsnaam hoefschoenen gebruiken als hij ze niet nodig heeft?!
Veel beter voor de hoeven en fijner voor de pony
iris_relente schreef:Mooi, mijn pony word goed bekapt maar is wel gevoelig dua dat maakt niet uit als ze goed bekapt worden
iris_relente schreef:Maartje1990 schreef:Waarom zou ik in godsnaam hoefschoenen gebruiken als hij ze niet nodig heeft?!
Veel beter voor de hoeven en fijner voor de pony