Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:kippetje schreef:voor zowel ts als jet4you het advies om je paard een paar weken op pijnstilling te zetten. Krijg je ineens een heel ander paard kun je een inschatting maken van de pijn die het dier lijdt.
Nou dat ben ik toch echt niet met je eens kippetje. Als een paard verdooft is voelt het weleenswaar geen pijn, maar daardoor loopt hij zonder het in de gaten te hebben de boel nog verder kapot. Alsie dan van de metacam afgaat is het meestal echt helemaal mis.
aeolusnr1 schreef:Maar na het lezen van jouw opening tekst, tjaaa, bijna onbegrijpelijk dat je zo een paard aankoopt, het paard heeft niet anders dan problemen laten zien en toch ga je zo iets aankopen, bijna zou ik zeggen eigen schuld.
troi schreef:Tja, met zo'n lage slagingskans zou ik zonder de artrose al niet opereren eigenlijk. Laat staan met die artrose. Ik denk dat ik dit dier met pensioen zou laten gaan en als hij ook in de weide last krijgt zou laten inslapen.
Wel erg zuur omdat je het dier nog maar net hebt.
Dressuurenzo schreef:Lastige situatie ts. Heel veel sterkte met welke beslissing je ook gaat nemen.
Persoonlijk zou ik graag ook de andere benen op de foto willen hebben stel dat je besluit voor behandeling. Juist omdat je in de openingspost aangeeft dat er een wisselend beeld is van kreupelheid in de voorbenen. Eigenlijk is je slagingspersentage al heel laag, maar mocht blijken dat er ook problemen zijn in de andere benen dan zou ik persoonlijk niet meer verder willen behandelen.
Je kunt er dan nog voor kiezen om te beslissen of het paardwaardig is om haar als weideornament te hebben, om haar een periode op de pijnstilling te zetten (zoals hierboven al wordt genoemd). Puur om te kijken of ze daarvan opknapt. Mocht dit zo zijn dan weet je dat het een paard is dat dagelijks pijn heeft. En of je dit moet willen....?
Nogmaals heel veel sterkte!

Rofah schreef:Wat een pech zeg
Een second opinion kan nooit kwaad maar ik vraag me af of je daar voor jezelf geen valse hoop mee creeert? Botsplinters zonder artrose is al rot genoeg, laat staan die combi.
Ik denk dat het bij mij einde verhaal zou betekenen, pijn is voor mij een no go en artrose doet behoorlijk zeer