Nieuw Natuurlijk Ontworm middel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Nieuw Natuurlijk Ontworm middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:51

Ik vind het vooral ook belachelijk duur voor wat kruiden :=
Munt, tijm, kleefkruid, brandnetel, dat groeit hier gewoon in de wei, en de rest staat in mijn kruidenrekje :=
Van knoflook weet ik dat het antibacterieel werkt, paracieten doodt en het immuunsysteem versterkt, dus het middel zal vast iets doen, maar gewoon wat verse knoflook door het voer werkt waarschijnlijk beter..
Munt werkt tegen maag- en darmaandoeningen.. Tijm oa tegen infecties en wormen.. Kleefkruid vooral tegen ontstekingen, en brandnetel bevat ook een ontstekingsremmende stof die vooral bij urineweginfecties wordt gebruikt.
Ik zou niet weten of wormen iets met infecties te maken hebben of kunnen worden gedood mbv ontstekingsremmers..
In mijn kruidenboek staat een lijst van ruim 20 kruiden die worden gebruikt tegen wormen, maar de enige die er bij staan van de ingrediënten zijn de tijm, kaneel en knoflook..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:02

Citaat:
Aanvullend diervoeder.
Hoe werkt Equi Parex?
Door Equi Parex te verstrekken aan uw paard, wordt het lichaam gereinigd.
Dit komt door de unieke samenstelling van de specifieke kruiden.

Waarom Equi Parex?
Omdat Equi Parex bijdraagt tot een gezonde maag- en darmflora.
Omdat Equi Parex glans geeft aan het haar.
Omdat Equi Parex goed is voor een evenwichtige darmflora.

Wat is Equi Parex?
Equi Parex is een aanvullend diervoeder (in brokvorm) voor paarden.

Equi Parex bevat de volgende “W”eerstand-, “M”aag- en “D”armkruiden: Knoflook (Alium Sativum), Munt (Mentha Piperita), Anijszaad (Aniseed), Rode Iep (Ulmus Fulva,), Tijm (Thymus Vulgaris), Kleefkruid (Galium Aparine), Cayenne (Capsicum minimum), Kaneel (Cinnamomum Zelandicum), Brandnetel (Urtica).

Voederadvies: Equi Parex gedurende 5 dagen 1 x daags 50 gram vermengen met alle voedersoorten of direct uit een voerkom als een snoepje verstrekken.

Dit is de omschrijving van de importeur zelf.
Eerder werd er idd gezegd dat het zou werken als een natuurlijke ontworming.
Maar dat is niet bewezen en mogen ze ook niet meer vermelden.
Maar er werd toen niet beweerd dat het zou ontwormen, maar zou bijdragen aan een verminderde kans op een wormbesmetting.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 08:13

Elk jaar, en dan áltijd in Oktober/November heeft 1 paard een spoelworm in haar mest.Zij word dan meteen ontwormt.Dit jaar ook weer,en geen spoelworm meer te vinden in de mest,na de ontwormkuur.
Zo doe ik het al jaren,en de paarden [28 en 28½ ] zijn kern gezond.

Ik vind het gewoon dom dat ze dit spul als Ontwormkuur verkopen.En ik zéi het nog,dit is toch een reiningings kuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:20

Terug naar de winkel dus..... Vervelend dat ze je verkeerde info hebben gegeven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:32

Ja precies. Laat ze die kruidenflauwekul maar aan een ander aansmeren ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:56

Als elk jaar last hebt van een worm probleem dan zal toch echt willen aanraden om niet enkel 1 per jaar te ontwormen, maar even paar keer vaker. Het liefst onder begeleiding van een dierenarts plus eventueel paar mest onderzoeken zodat je probleem even goed kan aan pakken.

Want elk jaar een wormen besmetting lijk mij niet goed, dit is iets wat je juist voor moet zijn.
En vore rest werkte ene worm kuur tegen bepaalde bepaalde wormen en ander kuur tegen andere wormen. Vandaar advies onder begeleiding van een dierenarts die weet welk ontwormenmiddel je nodig hebt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 18:44

Normaal haal ik mijn kuren bij de D.A. alleen dit keer was ik daar toch in die zaak,en dacht:ik kan ze hier ook wel bestellen.
Ik haal ze nu weer gewoon via mijn D.A.