Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce2 schreef:@Zamira: Het is geen rainrot bij mijn paard. Of wellicht bedoelde je dat de pony van Marg dat heeft? Die etterige plekjes passen wel in dat beeld.
Marg schreef:Hè fcsa, een bekende in dit topic.
Mijn pony heeft ook bultjes. Toen het er net was waren het etterige plekjes. Daarom geschoren om het wat lucht te geven. Hielp helaas niet.
Vandaag voor de 2de keer da erbij. We gaan door met de behandeling tegen mijt en ze krijgt op de aangedane plekken hydrocortiderm.
Omdat het een kleine pony is welke gevoelig is voor hoefbevangenheid durven ze geen andere middelen voor te schrijven.
Da gaf aan dat scheren ook weer de huid kan irriteren. Zo kom je dus in een cickel waar je niet makkelijk uit komt.
Volgende stap voor ons is tijdelijk alleen hooi geven en bekijken of het dan minder wordt.
joyce2 schreef:Ik heb gister foto's gemaakt van hoe de plekjes er uitzien. Toevallig was ik gister ook nog bij de DA voor m'n kat en heb ik het nog even over de plekjes van m'n paard gehad. Het is óf mijt, óf een allergie en aangezien hij naast een Tinker staat met mijt, denkt ze echt dat het mijt is. Maar ze kan niet verklaren waarom ze dan geen mijt heeft gezien op het afkrabsel.
Mocht het wassen met Sebacil niet werken, dan denk ik erover om de romp van m'n paard te scheren en te behandelen met Tea Tree.

Kabouter123 schreef:Ik kan er spijtig genoeg van meepraten. Mijn paard heeft zomerexzeem, maar dat gaf vnl jeuk aan manen en staart. Sinds dit jaar ging het prima met manen en staart en ik kon mijn geluk niet op. Echter was ik blij voor niets. Rond juli begon mijn paard overal mini bultjes te krijgen zoals jij ze omschrijft. Ik heb alles geprobeerd. Dacht aan eiwitbultjes dus alle krachtvoer gestopt, maar dit gaf geen enkel verschil. Deken af, deken op, geen enkel verschil. Het ergste is dat bij mijn paard die kleine bultjes altijd korstjes hebben. Nadien worden dit littekens en kale plekjes. Ik kan wel huilen. Mijn paard had zo'n mooie vacht, super kort en glanzend. Nu staan er ontelbare plekjes her en der. Omdat de plekjes volgens mij niet typisch waren voor zomerexzeem hebben we een allergietest gedaan. Ja hoor, zeker 5 grote allergieën: verschillende soorten huisstofmijt, allergie aan pollen in gras en hooi, zware allergie aan dazen, zomerexzeem.
Nu heb ik een desensibilisatie kit liggen die we volgende week beginnen injecteren. We zien wel, vind het erg moeilijk.
Mijn paard komt waarschijnlijk nooit meer onder de dekens vandaan. Twee weken geleden had ik het deken afgedaan en toen schuurde hij een stuk van 20 cm van zijn manen weg, zucht. Met het veranderende klimaat vrees ik het ergste. Zelfs nu vliegen hier nog allerhande insecten rond...