Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Janneke2 schreef:Accoord : ik kan mij niet voorstellen dat een paard met hartproblemen te herkennen zou zijn aan een bult onder de buik, of oedeem tussen de voorbenen - zo'n dier krijgt "stal"benen, zelfs als-ie op het land staat.
Orchidee14 schreef:Toch is het en feit dat paarden met hart problemen oedeem tussen de voorbenen kunnen krijgen. Google maar eens.
) gegeven en na een paar dagen was het al weg. (dierenarts zei dat het wel 2 weken kon duren voordat het weg was)Liinn schreef:Orchidee14 schreef:Toch is het en feit dat paarden met hart problemen oedeem tussen de voorbenen kunnen krijgen. Google maar eens.
Bij paarden met hartproblemen zie je inderdaad vaak oedeem tussen de voorbenen en/of onderbuik. Maar zoals gezegd kan oedeem veel verschillende oorzaken hebben, dit hoeft niet perse een hartprobleem te zijn.
Matheno schreef:TS wat zei de DA?
De DA heeft bij mijn paard vastgesteld dat het om een trap gegaan moest zijn. Niks aan de hand dus. Hopelijk is dat bij jouw paard ook het geval.
Kimm4 schreef:Mijn pony heeft sinds een paar dagen ook een flinke bult onder haar buik. ze is niet drachtig, en merk verder ook niets anders aan haar qua eten of gedrag. Alleen vindt ze het niet fijn als ik eraan kom dus ik weet niet of het hard of zacht is.
wel kruipt het een beetje naar voor, maar zit nog lang niet bij de voorbenen. Maar achter het "midden".
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?