Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Utixo schreef:Ik ben het er mee eens dat een veearts gebeld moet worden, maar dit hoeft echt niet nu, op stel een sprong met kerst. Pony is al langer ziek, het is niet nu opeens een spoedgeval.
Behalve als ze koorts krijgt, dan wel!
En griep bestaat gewoon bij paarden, in minstens zoveel vormen als bij de mens. Daarom is de influenza prik ook discutabel, je prikt voor de ene griep, maar de kans dat ze een andere griep krijgt is groot. Overigens kunnen paarden ook zo reageren op de influenza enting. Wanneer wordt ze geënt?
Joolien schreef:Dan zou ik rap die deken eraf halen, dat heeft je pony nu echt niet nodig. Kan best zijn dat ie daar niet lekker van is, als paarden het te warm hebben kunnen ze daar echt niet lekker van zijn.
Eline_S_S schreef:Ik kom elke dag, en stap een rondje inderdaad. Verder staat ze 24/7 op het land dus beweegt ze ook wel.
Nu heb ik hele wisselende antwoorden. Volgens de ene moet ik per direct de dierenarts bellen, en volgens anderen moet ik haar nog even laten uitzieken. Beetje dubbel. Wij gaan morgen bellen en doen ons verhaal. De dierenarts beslist wel wat nodig is, en of eventueel bloed laten prikken ivm moeheid nodig is.
Eline_S_S schreef:Even een update. DA is langsgeweest en heeft zo niks alarmerends gevonden, behalve dat ze zo moe is. Ze heeft iets van vitamines toegediend en de verkoudheid en het hoesten zakt alweer af. Nu gaan we weer naar stal omdat ze bloed komt prikken, ivm de moeheid. Want deze is nog steeds niet over.