Door bijten schedelbasisfractuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Door bijten schedelbasisfractuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 01:55

Dat ging er soms echt heel hard aan toe ja. Dat er nu minder bijtwonden zijn geloof ik wel ja; was tenslotte niet Ynos die het bijtwerk deed :P

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 01:59

Nu bijna geen bijt wonden *\o/* , soms een klein schaaf plekje. Aikon kende er wat van. Wist zijn tanden goed te gebruiken. En ook hoe hij diepe verwondingen moest veroorzaken. Daarom vind ik het ook vreemd dat zo'n uk zo'n schade kan aanrichten. Ben van huis uit aardig wat gewent inmiddels, maar dit wil er niet in :n

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 03:11

Als de kleine steiger en neer komt op het voorhoofd van de grote kan hij 2 schaaf plekjes hebben veroorzaakt en een schedelbreuk. Ik zou het er op gouden dat de 2 lekker bezig zijn geweest en dus zelf veroorzaakt hebben. Heel vervelend trouwens ! Gaat het wel gewoon volledig herstellen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:28

Dieren kunnen enorm rare dingen doen daar sta je vaak helemaal niet bij stil.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 11:33

Wilawander ik ben tussen allerlei dieren groot gebracht, weet heel goed wat ze kunnen aanrichten ;) Dit was/is gewoon heel vreemd dat de uk zo'n rake klap heeft kunnen geven dat de schedel gebroken is.

De grote houd wel een deukje in zijn hoofd over, mits er geen stukje verder afbreken.

Vanmorgen stond meneer lekker gras te eten, temperatuur was goed, 2 nietjes pleite :? En zijn kale plek was een beetje blauw. Zal wel van de kou komen (hoop ik) Hij schut wel geregeld met zijn hoofd, zal wel een flinke koppijn hebben. :(:)

De uk ook weer bekeken, boven kaak mooi roze van kleur, onderkaak rood -O- Er zat ook een klein stukje vlees tussen een melktand en de nieuw half aanwezige vaste tand, niet van hem. >;) De kannibaal ^) Hij is toch wel wat duf. Moest toch naar DA vragen of de AB ook in een andere vorm was wat makkelijker te geven is. (de witte peert hem als ik met de spuit aan kom of hem ruikt (sterke anijs lucht) ^) ) Gelijk gevraagd wat te doen met uk. Kaak lijkt niet gevoelig, is niet open, voel niks scherps en eet redelijk, (let wel, is aan het wisselen) dus even aankijken.

Het kleine monster heeft zijn grote maat dus wel op het hoofd gebeten en door de klap van gebit op schedel de schedel gekraakt _-:( Toch wel knap van zo'n onderdeurtje :x

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:42

Dan zou ik die kleine ook op de foto zetten met zijn kaak of daar niks is gebroken, dat hoef je niet te voelen maar kan wel voor ellende zorgen.
Beterschap voor de witte

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:48

Zo ik had nooit gedacht dat zo'n kleintje dat kon aanrichten bij de grote.
Toch ook maar even de komende dagen in de gaten houden.

Best wel heftig van zo'n onderdeur.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 11:55

DA vond het voor nu niet nodig, mocht hij morgen/overmorgen nog rood en/of duf zijn moet ik aan de bel trekken.
Ze staan momenteel apart, tenminste gister avond apart gezet en vanmorgen liep de uk toch bij zijn grote vriend, dus maar weer apart en vanmiddag kijken of dat nog zo is ^)

Ik had het ook zeker niet verwacht. Hoop dat ze er allebei van geleerd hebben en in vervolg wat minder fanatiek gaan stoeien ^)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:57

Een haflinger van een vriendin van mij heeft tot 2x toe een schedelbreuk geschopt bij een http://paard.De eerste keer op de wei ze stond er net op en haalt uit naar een welsh http://pony.De breuk zat midden op de neus net iets boven haar ogen.Het bizarre was dat aan de buiten kant weinig te zien was ,het werd wel heel dik,maar we hebben de DA gebeld omdat uit de neus maar bloed bleef komen.Wij hebben ze 14 dagen in een donkere stal moeten houden.
De tweede keer was bij een arabier mijn vriendin liep met de pony aan de hand door de stal gang en de Arabier stond met haar hoofd buiten de stal en ineens haalt ze uit en treft de arabier vol op haar hoofd.
Dat was wel grote paniek,die begon heel raar te doen rond te tollen in haar stal en dan liet ze zich vallen we dachten echt dat ze toen dood was.Maar ook daar uiterlijk alleen een schaafwond maar toch een kapotte schedel.
Bij beide paarden ben je de breuk blijven zien.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:07

Dus toch de kleine opdonder die de bruut is. Nou ja gelukkig maar, ik bedoel; als een mens dit had aangericht ga je ook niet meer rustig naar huis, want stel diegene komt terug.

Hopelijk hebben ze idd hun lesje geleerd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 12:25

Ik heb er wel een slapeloze nacht door gehad. :O

Was dat ik dat stukje vlees tussen zijn tandjes zag en die rode kaak, anders was ik er nog niet van overtuigt dat de uk dat gedaan kon hebben.

Ze zeggen wel "boy's will be boy's" :')