Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elco schreef:Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn. Nu heb ik gelukkig een hele fijne smid die zijn vrouw ook dierenarts is. Hij had 1 keertje een nagel te dicht bij de lever geslagen ( dus niet vernageld ) en liep niet fijn, hij zei meteen als hij morgen niet goed loopt meteen bellen dan komt ze meteen langs.
Ben in ieder geval blij dat ik vanavond nog even geweest ben om schoon te maken. Misschien voortaan iets beter luisteren naar mijn onderbuik gevoel.Casarell schreef:Kan inderdaad gebeuren.. zolang hij het oplost (in dit geval dus dicht heeft geschroeid) is er toch niks aan de hand?
paardje1983 schreef:Amigo_stan schreef:Nee dit overleven ze, als het eruit spuit zou ik er wat aan doen. maar ik heb bij een smid stage gelopen en dan gebeurd dit een keer in de 3/4 maanden. perongeluk.
Heb ik mee gemaakt. bloed spoot eruit. Met spoed de da gekomen, en het eerste wat ie zei 'Ach jongen toch die 5 liter bloed kan die makkelijk missen'
maar dit beetje is niks. Elco schreef:En je hoefsmid de rekening geven van je Dierenarts.
Arabesk schreef:Elco schreef:En je hoefsmid de rekening geven van je Dierenarts.
Nou inderdaad zeg. Jemig, dat mensen dit pikken. Dit is echt niet normaal. Ik heb heel wat hoeven bekapt maar dit is me nog nooit gelukt. Al die mensen die roepen dat zelf bekappers prutsers zijn, moeten eens naar deze foto komen kijken.
joop24 schreef:zo'n ongeluk kan gebeuren, een paard heeft dan helaas een snee maar die zal wel weer genezen. Door het dichtschroeien heeft je paard wel ook nog een brandwond in zijn hoef, dat is natuurlijk verschrikkelijk. Het getuigt werkelijk van onkunde en gebrek aan kennis van de anatomie van de hoef.
LBLGypsyCobs schreef:joop24 schreef:zo'n ongeluk kan gebeuren, een paard heeft dan helaas een snee maar die zal wel weer genezen. Door het dichtschroeien heeft je paard wel ook nog een brandwond in zijn hoef, dat is natuurlijk verschrikkelijk. Het getuigt werkelijk van onkunde en gebrek aan kennis van de anatomie van de hoef.
Had het niet beter geweest als het open was gebleven?
Klopt dit had niet dichtgeschroeid moeten worden zei mijn dierenarts maar het bloeden had gestopt moeten worden met een drukverband
Misschien is er met het dichtschroeien wel vuil opgesloten, wat nu gaat ontsteken.