geerke schreef:ik moet de zoekfunctie gebruiken?Waarom?
Is er in het geval van TS dan drie of vier dagen mest gecontroleerd???Nee...ik ga in op dit topic.
Ga jij trouwens maar eens de zoekfunctie gebruiken over paarden die weggedragen worden door bloedwormen omdat de mest ''schoon'' was.
En ja,je hebt gelijk....een correct uitgevoerd mestonderzoek...maar dan noem je wat.
De mest is schoon verklaard door dierenartsen die geen kennis hebben van een gedegen mest onderzoek en eigenaren die zich er niet in verdiept hebben. Dat is niet de schuld van het mest onderzoek maar van gebrekkige kennis.
Nogmaals:
tamary schreef:Zand komt niet altijd met de mest mee, 3-5 dagen achterelkaar testen en liefst op verschillende momenten om zekerheid te hebben.
Maagzweren en zand kan ook nog en met 2 problemen tegelijk is diagnose altijd lastiger.
Hier vinden we het dood normaal om de mest meerdere malen te testen, maar niet als het om wormen gaat.
Maar goed, in het belang van TS zal ik onder de meeleessteen kruipen. Ervaring heeft toch al geleerd dat jij niet open staat voor de biomedische kant van het verhaal, daarom verwees ik je ook naar de zoekfunctie. Aangezien ik geen zin heb om alles weer te moeten herhalen.
janderegelaa schreef:Sinds de mestonderzoeken zijn er veel meer problemen met paarden die bijna dood gaan van de wormen. Daarom ontwormen wij gewoon periodiek net als voorheen en nooit wormen.
Mestonderzoeken zijn nooit gedegen geïntroduceerd, daar ging het al fout en is verdomd moeilijk te herstellen. Als ik op mijn werk diverse dingen moet testen lachen ze zich rot als ik met maar één sample aan kom. Vandaar nogmaals de verwijzing naar onderzoek van zand in de mest.
Nogmaals, ik kruip onder de meeleestteen. Uitgebreide biomedische uitleg vind je wel mbv van de zoekfunctie.