Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lanolynn schreef:m1992 schreef:Waarom meet je elke dag de temperatuur van een gezonde pony? Ze is niet ziek toch?
Zelfs bij een kolieker mag je vaak aan de buik komen. Hoe erg is de diarree? Helemaal geen mestballen? Ik zou er toch iemand naar laten kijken, zo duur is dat niet...
toch vanwege de diarree. Het is niet om het geld hoor;)
fargo schreef:Geef je pony Probiotica van Puur, speciaal voor de darmen, net als wij dagelijks een ondersteunende yakult nemen. Vaak helpt het al binnen paar dagen, de bacteriën in de darmen zijn van slag of verstoord, die help je zo weer op gang. Verder is 8 weken diarree voor niemand een pretje ook niet voor een pony!!
fargo schreef:fargo schreef:Geef je pony Probiotica van Puur, speciaal voor de darmen, net als wij dagelijks een ondersteunende yakult nemen. Vaak helpt het al binnen paar dagen, de bacteriën in de darmen zijn van slag of verstoord, die help je zo weer op gang. Verder is 8 weken diarree voor niemand een pretje ook niet voor een pony!!
Heb je mijn berichtje gezien? Dit is echt bedoeld voor paarden met diarree en dergelijke...

fargo schreef:@lisapee, lief bedoeld?? Een zinnige suggestie, wat de oorzaak van de problemen ook is, feit is dat de darmen van deze pony steun nodig hebben en de weerstand ook. En laat Probiotica daar nou super belangrijk voor zijn. Het kan zijn dat pony ook bijvoorbeeld een wormenkuur nodig heeft maar een Probiotica kuur is iets wat ze hoe dan ook zeker kan gebruiken en wat haar in ieder geval geen kwaad zal doen. je zult verbaasd staan wat Probiotica doet.

Mioux schreef:Sorry TS mar 9 weken diaree? En geen Da laten komen ? Niet slim. Waarom open je een topic als je paard al met uitroepteken 9 weken ziek is !!??
Heb je de DA uberhaupt al gebeld met overleg? En waarom vind jij het niet nodig een DA te laten komen? Diarree is een teken dat er iets niet goed zit, en verliest het paard veel vocht. Je kan beter het probleem opzoeken met een DA als gaan lopen testen met allerlei zooi.
Vergeet niet dat jij de verantwoording hebt over je dier, het paard voelt zich duidelijk niet fijn en jij wilt geen DA laten komen ? Dat is in zekere zin ook het onthouden van medische zorg.
Lanolynn schreef:Lisaapee schreef:En waarom wil je geen DA laten komen?
'Overbodig' is een DA nog nooit geweest.
Zelfde vraag nu al 2x gesteld...
sorry, overheen gelezen denk ik. Ze is niet ziek, eet en drinkt goed, valt niet af ed.Polly schreef:Hoe voel je je zelf als je 9 weken aan e diarree bent?
Een paard is een vluchtdier he, die laten liever niet zien dat ze ziek zijn....
Maar een ziek paard eet en drinkt ook niet goed en dat doet ze wel
ik hoop TS dat je wakker word. Als iemand dit weet in je omgeving, of waar dan ook dankzij dit topic, kan met de dierenbescherming bellen voor het onthouden van medische zorg, verwaarlozing en mishandeling. Ik denk dat je ten zeerste de boel onderschat.