Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shirley schreef:Pas hier alsjeblieft mee op!
Over de datum is nog niet zo erg als na opening!
Heb los van elkaar meerdere gevallen meegemaakt waarbij dit heel fout uitpakte
Xanne schreef:Shirley schreef:Pas hier alsjeblieft mee op!
Over de datum is nog niet zo erg als na opening!
Heb los van elkaar meerdere gevallen meegemaakt waarbij dit heel fout uitpakte
Specifiek bij Colosan, Shirley? Ik heb juist de ervaring dat Colosan ook nadat de houdbaarheidsdatum verlopen is nog een lange tijd goed blijft, dus jouw berichtje verontrust me een beetje.
Colosan is inderdaad fytotherapie, geen homeopathie. Hier ook de ervaring dat het verlichtend werkt bij lichte kramp- of gaskoliek.

mysa schreef:Als het op oliebasis is, zal het niet zo snel bederven. Houdbaarheidsdatum is vaak ook vooral bedoeld om de werkzaamheid te garanderen.
[***] schreef:Colosan werkt vrij snel nadat je het hebt gegeven. Indien jouw paard nu weer koliekerig wordt het inderdaad het beste is om de vee arts te bellen.
Ik geef het nooit zomaar. Ik weet exact hoe het er bij mijn paard uitziet als ze wat kramp heeft en kan goed inschatten of Colosan haar gaat helpen of dat ik een vee arts nodig heb.
Als je paard soms wat "suffer" is of andere klachten vertoont, dan zou ik gewoon de vee arts bellen en zeker geen Colosan geven.