Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wieke schreef:Ik zit een beetje met de wanneer vraag.
De Pramox is voor ingekapselde bloedwormen, lintwormen en de rest.
Maar, ze gaat toch pas inkapselen na de eerste vorst?
Wij hebben het tot nu toe hartstikke warm gehad hier in Nederland. Is het aan te raden nu al te geven of te wachten tot het echt een periode goed vriest?

Citaat:Ik ontworm ook via schema. 4x per jaar equest waarvan in het najaar de equest pramox.
Mijn paard.......Ik vertrouw dus absoluut niet meer op een mestonderzoek. En voorkomen is beter dan genezen, ik kan het weten. Was mijn paard bijna kwijt geweest
Floortz schreef:Citaat:Ik ontworm ook via schema. 4x per jaar equest waarvan in het najaar de equest pramox.
Mijn paard.......Ik vertrouw dus absoluut niet meer op een mestonderzoek. En voorkomen is beter dan genezen, ik kan het weten. Was mijn paard bijna kwijt geweest
En wat als de wormen door het regelmatige ontwormen resistent zijn geworden? Dan is het probleem dus mega. Juist doordat de dierenartsen jarenlang elke 4 maanden ontwormen hebben voorgeschreven zijn er al stoffen waar de wormen resistent voor zijn. Net als sommige antibiotica inmiddels niet meer werkzaam is tegen sommige bacteriën.
http://wormbestrijding.nl/wormbestrijdi ... tie-paard/
Wieke schreef:Inmiddels ben ik helemaal op de hoogte welke werkzame stof wat doet en welke wormen bestrijd.
Welke wormen in welke periode de meeste schade kunnen toebrengen en wanneer je daar dan tegen moet ontwormen!
Ben blij dat dit vage gedeelte voor mij zo goed als weg is!
Heb een bestandje met een duidelijk schema + toelichting + welke stof welke wormen bestrijd.
Is er iemand die het interessant en leuk vind om even na te kijken voor een laatste check?
Jennyxx schreef:Wieke schreef:Inmiddels ben ik helemaal op de hoogte welke werkzame stof wat doet en welke wormen bestrijd.
Welke wormen in welke periode de meeste schade kunnen toebrengen en wanneer je daar dan tegen moet ontwormen!
Ben blij dat dit vage gedeelte voor mij zo goed als weg is!
Heb een bestandje met een duidelijk schema + toelichting + welke stof welke wormen bestrijd.
Is er iemand die het interessant en leuk vind om even na te kijken voor een laatste check?
Ik ben wel benieuwd naar jouw schema